wanneer zijn jullie voor het eerst naar de VK geweest? zijn jullie ook bij jullie huisarts geweest? heb al wat gezocht op het internet maar kom allemaal verschillende data tegen, misschien kunnen jullie me wat duidelijkheid geven.
Ik heb gebeld zodra ik wist dat ik zwanger ben. Ze zal dan vanzelf wel een afspraak met je maken. De eerste afspraak is altijd een intake gesprek, en vindt gewoonlijk plaats met 8 weken zwangerschap.
Ik ben eerst bij de huisarts geweest maar dat sloeg helemaal nergens op als ik jou was zou ik lekker regelrecht een verloskundige bellen
Je kunt je huisarts even bellen en vragen wat gebruikelijk is, de ene huisarts wil je wel zien en de andere niet. Zelf zie ik er het nut niet zo van in. Maja kan die je mooi live feliciteren. En de verloskundige zou ik gewoon even bellen en dan zegt hij/zij wel waneer je kunt komen.
ik heb de huisarts gebeld toen ik wist dat ik zwanger was. ik weet dan dat ik een echo krijg met een week of 7 en die heb ik dan ook gehad. en daarna moest ik terug komen en heb ik een verwijs brief gehad voor de vk en nu heb ik 9 oktober mijn eerste afspraak en dan ben ik ruim 11 weken zwanger. gr tascha
ik ben eerst 3 keer bij de huisarts geweest. hier werd me gewicht,bloeddruk en plasje gecontroleerd. met ruim 12 wkn heeft hij me doorgestuurd naar de vk. waar de vk overigens niet zo blij mee was want ik moest zo spoedig mogelijk komen ivm uitleg van testen ed. ik zou je vk bellen hoor.
Ik heb eerst de huisarts gebeld en die heeft me direct verwezen naar de verloskundige. Mijn eerste afspraak met de verloskundige was met 8 en halve week zwangerschap.
Ik heb de VK gebeld toen ik 7 weken zwanger was en met 9w5d ben ik voor het eerst geweest voor de termijnecho.
Ik heb de huisarts niet gebeld, maar direct de vk. Daar heb ik over 4 weken een afspraak. Ik heb ook gelijk een afspraak gemaakt voor een echo en die is ook over 4 weken.
Eerst ging ik naar de HA, met 4 weken en 3 dagen. Daar kreeg ik een formulier voor bloed te prikken en het telefoonnummer van de VK. Bij de VK was ik met 7,4 weken omdat we met 8 weken een vliegreis hebben gemaakt en ik wilde weten of alles goed was. Toen hebben ze ook de eerste echo gemaakt ... geweldig ! Groetjes, Nikki F
Ik heb ook eerst de HA gebeld, want die zet dan een "vinkje" in het systeem zodat hij en de apotheek weten dat ik zwanger ben ivm voorschrijven en gebruik medicatie..... Daarna gelijk VK gebeld. Ik mag 17 oktober voor het eerst, intake inderdaad, ik ben dan 8 weken. Met 12 weken eerste echo, dat is weer ergens anders, omdat de VK nog geen eigen echoapparaat heeft...... Je kan nu al bellen, ben je lekker vroeg, staan hun agenda's ook nog niet vol! Gefeliciteerd en succes!
Ik heb gisteren gebeld en ik mag 11 oktober al komen..voor een intake gesprek. Denk verder nog niets...is me eigenlijk niet verteld..
ik ben eerst langs de HA gegaan (want ik moest nog steeds sinds bijna 1 jaar) een nieuwe huisarts... dus dat was nu wel echt nodig.. ik was toen 5.3 wk. Toen gelijk afspraak bij VK gemaakt waar ik afgelopden dinsdag (7.3wk) voor het eerst ben geweest. Ik zou sowieso wel ff je HA bellen als je direct naar de VK gaat, is wel zo volledig als hijook weet dat er gezinsuitbreiding gaat komen...