Hay all, Ik zou graag willen weten wat jullie baby van 11 maanden eet, hoeveel melk en vocht hij/zij binnenkrijgt op een dag? Bedankt
Heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel drinken hij binnen krijgt. Maar als hij genoeg plasluiers produceert, moet het voldoende zijn toch? Eten weet ik natuurlijk wel, maar had met 11 maanden wel een grote eter. Dat is nu wel minder geworden (is 13 maanden nu). Flesvoeding was toen volgens mij 's morgens 180 cc en 's avonds 150cc.
de laatste dagen wat minder want ze is niet zo lekker maar normaal gesproken: ochtend: flesje van 180/6 sneetje brood met pindakaas ofzo middag: verschilt een beetje tussen: -boterham fruit en sap (verse zelfgemaakte fruitsmoothies of soms gewone sap met water aangeleng) of supersapje van de ah. (vindt ze heerlijk) - eitje cracker fruit en sap -soep (eet ze met mij mee) avond: avondeten drinken toetje laatse fles 180/6 zij drinkt ook niet heel veel hoor maar heeft wel goede plasluiers.
oja en ze krijgt geen gewone melk want net als haar broer is ze daar allergisch voor. ze krijgen sojamelk
Mijn zoon was een goeie eter maar geen grote eter ontbijt: pap 180/6 + bambix + fruit (1/2 stuks) tussendoor: 1 stuks fruit + thee / water (100 ml) lunch: 1 belegde boterham + 90/3 melk + fruit tussendoor: 1 babykoekje /rijstwafel etc + 150 ml diksap + water avondeten: 200 gram warme maaltijd + 100 ml volle yoghurt/kwark voor het slapen: 150/5 (soms met vanille rijstebloem voor de smaak) vocht totaal: 465 ml melk 250-300 ml overig drinken 100 ml yoghurt / kwark eten: 2-3 stuks fruit 1 boterham 200 gram warme maaltijd 1 rijstwafeltje / soepstengel / babykoekje 600-1000 ml vocht (incl yoghurt) is harstikke mooi
je wilde geen grote eters horen? Nou dan maak ik je blij! : - 1/2 tot 1 klein stuk fruit (bv kiwi, pruim, mandarijn) of 1/4 tot 1/2 groot stuk fruit (bv appel, peer) - 1,5 boterham met beleg (bv boter, appelstroop, amandelpasta) - iets te snacken (bv 2 kerstomaatjes, 2 plakjes komkommer, paar babychipjes, 1 babyrijstewafeltje) - 50 gram groente (incl aardappel) (- klein stukje vlees, 10 gram(?)) - 50 ml pap van borstvoeding - 50 ml volle yoghurt drinken: bv op verzoek, dus geen idee van hoeveelheid.
Ons mannetje (10,5 mnd) heeft dit schema: Bordje pap + 60 cc fv Fruit (ongv 200 gr) 1,5 a 2 boterhammen 150 cc fv Prakkie (200 gr) + toetje (50-100gr) 150 cc fv Tussendoor nog een koekje,rijstewafel, soepstengel of iets dergelijks! Ik hoop dat je er iets aan hebt!