Nou sorry als mijn antwoord het minst respectvol is! Dat was totaal niet de bedoeling. Tuurlijk kan je niet plannen! wat is plannen.. Je hoopt op een gezond kind. En je hebt misschien een wens. Waarschijnlijk als het de eerste maanden niet lukt gaat ze toch door. maar als ze nu 2 maandjes zou wachten komt het beter uit. hoe velen wachten niet tot ze een vast contract hebben of verhuisd zijn. Ik snap gewoon niet waarom er zo vaak zo negatief gedaan moet worden! Dat je 1 keer makkelijk zwanger wordt zijn geen garanties op een 2de. maar moet haar hoop dat gelijk de grond in geboord worden?! Ik gun het alle vrouwen om snel zwanger te worden! Ik ken heeel veel vrouwen die langer bezig zijn en t is zo hard als dan de dikke buiken als paddestoelen uit de grond schieten! En daar heb ik zeker begrip voor een reactie. Maar TS is nog niet zwanger. Ze bespreekt een wens. En hoe ze die wens graag zou zien. Ik zie daar het probleem niet in. alleen wel dat er dan gelijk allemaal van Nou nou.. je kan niet plannen.. ziet ze dan toch wel weer!? TS. Ik zou er gewoon voor gaan als je er zin in hebt! en wil je nog even wachten om niet in de zomer uit te komen. Misschien heb je er wel heeeel veel last van gehad! gewoon doen. En dan gun ik het je ook net als ieder ander dat je snel zwanger bent!
Fijn dat iemand mij begrijpt! Dankje! Een opluchting. Heb toch even een paar traantje gelaten na al die negatieve reacties. Ik ben toch niet de enige die het graag wil plannen!? Ik denk nu haast dat ik het niet verdien om nog een keertje zwanger te zijn.
Martine het is je gegund hoor meid! je hebt gegronde redenen om te proberen niet in de zomer zwanger te zijn. En daar mee denk je niet eens te plannen.. t hoeft daarna toch niet in 1 keer raak te zijn? je weet toch dat het even kan duren? maar je kan het toch proberen. zou ik ook doen. En meiden.. zo zie je maar. ik ben niet de enige die het persoonlijk op vat. Als je er 1 emotioneel in krijg en iemand gelijk weer van t forum afpest. .
misschien moet je je eigen reacties met al die uitroeptekens nog eens objectief proberen te bekijken cherie. wat nu wegpesten of negatief reageren? er waren alleen wat mensen die naast het martine veel succes wensen, hun kanttekeningen plaatsen bij het plannen van wanneer zwanger. en dat mag gezegd worden. want zo is het. daar zijn we het dus allemaal wel over eens. jouw toontje is veel te aanvallerig. lees alles nog maar eens na. ik kan in elk geval voor mezelf zeggen dat ik zowel martine als jou oprecht alle sterkte en geluk heb gewenst. en nou peer ik m naar dusseldorf, mijn eigen zwangerschap plannen
Tuurlijk gunnen we je een zwangerschap, zelfs een goede waarn je hopelijk niet zo veel last hebt als de vorige maar in je 2e bericht kunnen we pas lezen waarom het is dat je niet in de zomer hoogzwanger wil zijn en dat maakt het wel ineens een stuk duidelijker Niemand doet zover ik het lees lelijk tegen je (lees hier en daar juist dat er lelijk gedaan wordt tegen meiden die al wat langer bezig zijn, alsof we van die zeurkousen zijn die iedereen de grond in willen boren) maar denk dat het ook maar net is hoe je dingen hier leest nou iig hoop ik dat we allemaal hier snel zwanger raken dikke kus en knuffel voor iedereen en nou weer lief zijn voor elkaar!
hmmm...moet eerlijk zeggen dat ik na het lezen van het 1e bericht zoiets had van...hallo..plannen??!!! Bijna niet te doen! En net als andere meiden hier heb ik al 2 MK achter de rug dus lente, zomer herfst of winter...who cares.... Maar ik denk idd ook dat deze reactie komt omdat het bij ons niet zo heel makkelijk gaat allemaal. Dus dat daarom dit gevoel wat sterker is. Als je je eigen gevoel er even bij uitschakelt is het niet zo heel raar wat TS schrijft. Ze heeft een nare ervaring met hoogzwanger zijn tijdens de zomer dus waarom zou ze dit 'risico' weer willen nemen? TS, gewoon doen waar jij je goed bij voelt! ( al hoop ik dat je sommige reacties begrijpt van meiden hier...) x
ehmmmm volgens mij doet iedereen wel aan zwangerschaps planning!!!!! ????? de een wacht op een goede baan, de ander op een groot huis, de ander tot ie 30 is, en de ander tot ie een 10 jarige relatie heeft. hmdusss..... en als iemand wel snel zwanger wordt, en zich totaal niet goed voelt in de zomer als die hoogzwanger is, waarom mag ze dan in godsnaam niet even wachten? snap niet wat daar mis mee is. ik snap dat het frustrerend is voor meiden die al jaren bezig zijn. Maar iedereen doet t op zijn eigen manier... laten we gewoon ieder zijn mening respecteren
Ik sluit me aan bij Cherie en Muis. Het zwanger raken zelf kun je niet plannen, maar wel wanneer je stopt met anticonceptie; en als iemand makkelijk zwanger wordt vind ik het wel begrijpelijk dat diegene het niet erg vindt om dan een paar maanden over te slaan voordat ze weer verder gaat. Moet iedereen toch echt zelf weten. Ik snap ook dat als het juist heel moeilijk is om zwanger te worden, dat je elke gelegenheid aangrijpt die zich voordoet. Natuurlijk is zoiets voor velen bijna (of compleet) onbegrijpelijk, omdat ze MK's hebben gehad of in het medische circuit zitten enz, maar er zijn genoeg mensen bij wie het wel makkelijk gaat en ik vind het nergens voor nodig om die mensen (onbedoeld, ga ik vanuit) een schuldgevoel aan te praten, omdat het bij hen niet zo snel gaat (ik noem dat geen kanttekeningen, ik vond het van sommigen erg aanvallend en negatief overkomen, maar dat is mijn gevoel erbij). En ik vind de reden ook eigenlijk totaal onbelangrijk. Alsof het een geldige reden moet zijn of zo. Alsof ze niet mag plannen als ze 'geen geldige reden' heeft. Ik neem aan dat het niet zo bedoeld was, maar gewoon uit interesse, maar zo kwam de vraag een beetje op mij over. Oh ja, ook niet onbelangrijk, in mijn optiek: Ik vind het echt een verschil of iemand 36 is of 24, in dit geval. Hoe graag ze nu dan ook een tweede wil, ze weet dat ze nog de tijd heeft (in vergelijking tot iemand die 36 is, in dit voorbeeld) en dus zich ook de luxe kan permitteren om een paar maanden niet te klussen.
Nou ja wat ik er van denk was al duidelijk Hoop dat TS niet echt weg blijft hier om. Wat ze dus wel heeft aangegeven. helaas Maar even terzijde.. wil ik Klingel wel heel veel succes wensen! Dus bij deze Klingel. Veel succes!
ik vind de reacties hier nogal heftig. Tuurlijk kan je niet echt plannen maar ze kan het allicht proberen. En mocht het niet lukken dan ziet ze dat dan wel weer en kan ze altijd nog heroverwegen hoe belangrijk het voor haar is om niet in de zomer hoogzwanger te zijn. Martine succes met wachten meid. Ik ken het gevoel. Ik moet nog 1 maandje wachten voordat ik er weer voor kan gaan maar ik wil nu al! (en ja ik moet wachten want ik heb een keizersnee gehad bij de eerste en moest minstens een half jaar wachten volgens mijn gyn)