Zo graag willen, maar toch echt nog even moeten wachten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door paniekertje, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Fijn dat je in ieder geval toch goed met elkaar hebt kunnen praten! EN dat er nu schot in de zaak zit!

2. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Jaaa! Het geeft mij rust, wetende dat het er binnenkort van gaat komen en dat hij het dan ook echt wil. En dat ik niet eindeloos hoef te wachten. En stiekem misschien toch een beetje hoop hebben dat hij er iets eerder klaar voor is dan de afgesproken datum :).
    Merk dat ik nu rustiger ben, maar dit forum kan me soms ook wel een beetje gek maken hoor, dus misschien ook wijs om hier niet al te vaak meer te zijn totdat we echt gaan beginnen...

3. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Dat is fijn voor je paniekertje het komt ook echt wel goed ;)

4. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Hoi paniekerige, wat goed dat je er nog eens over bent begonnen, mei nou leuk hoor, hopelijk bedenkt ie zich niet en leeft hij er nu ook een beetje naar toe, mannen hebben gewoon meer tijd nodig denk ik.
    Het is ook niet zomaar wat denk dat je leven in 1 klap verandert.
    Ook al krijg je er zo veel voor terug zoals ze zeggen.
    Ik was gister op een verjaardag waar een kennis zwanger was ze moest nog 3 maanden, zag er zo mooi uit! :)
    Ik hou je in de gaten
    Liefs

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jeetje wat moeilijk meid!

Hier was het andersom. Mijn man wilde heel graag en ik nog niet.
    Hij heeft me zelfs eens op zijn knieen gevraagd of ik een kindje van hem wilde en toen heb ik nee gezegd. Ik vond het maar irritant dat gezeur erover steeds en hoe meer hij zeurde hoe minder ik het wilde.
    Toen zijn we op een dag getrouwd en toen wilde ik het ook wel. En het was ook nog de eerste ronde raak... ik moest toen wel even slikken maar inmiddels ben ik gelukkiger dan ooit met 2 kids ;)

6. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    @Moederworden: Jaa, mooi zien ze eruit he, hoop dat wij dat ook binnenkort mogen ervaren! Het staat nu gewoon vast dat we rond mei gaan beginnen (eerder als hij dat aangeeft). Hij heeft me belooft niet te zullen terug krabbelen en als hij dat zegt denk ik dat hij er nu ook wel naar toe gaat leven, zeker als straks de feestdagen voorbij zijn. Er is wel stille hoop dat hij er misschien wat eerder klaar voor is, maar vind het gewoon zo fijn gevoel wetende dat we over 4 maandjes voor het echie gaan. Lijkt nu nog ver weg, maar voor je het weet is het zover!
    Hoe staat het bij jou momenteel? Al enige progressie? Of nog niks in het vooruitzicht?

@debby82: Dat lijkt me ook lastig als het andersom is! Al kan ik het bij mezelf niet zo goed voorstellen omdat ik zo'n last heb van mn hormonen! Vrouwelijke intuitie denk ik ;). Wel fijn dat jullie uiteindelijk toch de beslissing hebben genomen om kinderen te nemen. Gelukkig ligt dat bij ons ook vast (hij wil wel kinderen, maar nu nog niet), maar met zo'n lijf vol hormonen wil ik gewoon weten waar ik aan toe ben en nu heb ik een datum waar ik naar toe kan leven en dat is gewoon super fijn!

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik moest ook een tijdje wachten hoor. Toen ik zoiets had van 'nou nu wil ik wel' riep hij nog dat hij er helemaal geen wilde (tis een beetje een dwarskop wat dat betreft), ik heb met hem toen een termijn afgesproken dat we het er weer over zouden hebben (een jaar of zelfs 2 geloof ik toen). Halverwege die termijn heb ik het weer eens even laten vallen om zijn geheugen op te frissen en toen zei hij dat hij er wel een wilde (maar vooral niet meer).
    Ik heb een half jaar geleden aangegeven nog wel een 2e te willen, en inmiddels heeft hij me groen licht gegeven, ik ga op 1 januari met foliumzuur beginnen. Of we ook meteen gaan klussen weet ik niet maar het begin is er.

Oftewel soms moet je gewoon geduld hebben en het even loslaten. Al is het maar een paar maanden, elke dag zeuren werkt echt niet....

8. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Hoi paniekertje
    Echt leuk voor je, mei ja voor dat je het weet is het al zo ver.
    Iedereen begint tegen ons over kinderen zijn Fam. En mijne nu ook, gister zei hij soms hebben jullie het er nou weer over, maar ondertussen luisterd hij alles mee hoor ;)
    En gister hebben we een weekeindje weg geboekt, ik vond het iets te duur, en toen zei hij kom op doen we gewoon nu kan het nog, als we Een kleine hebben doe je dat niet meer.
    Haha hij vind het wel heel leuk, maar denk dat hij nog een half jaartje(jaartje) wilt wachten...
    Maar ik ga me nergens aan vast leggen, we zien het wel.
    Ik zou het leuk vinden ongeveer in de zomer te stoppen zodat hij 25 zou zijn en ik 27 als er een kleine komt.
    Tot die tijd dromen en hier een een beetje mee lezen ;)

9. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    @Moederworden: Jaa, dromen is altijd fijn, maar vind hier mee lezen soms ook wel moeilijk hoor. Zie dat er heel veel snel zwanger zijn en ben straks zo bang dat als we eindelijk gaan beginnen het niet wil! weet het, moet het loslaten, maar dat is zoooo moeilijk!
    Wie weet heeft je vent wat in petto voor het weekendjeweg, you never know ;). En dat meeluisteren met gesprekken, dat herken ik zo! Dat doet mijn vent ook en dan zegt ie idd: hebben jullie het er nou alweer over! Maar goed, is denk wel goed teken als hij er zelf ook over begint, geeft toch aan dat ze er op een of andere manier wel mee bezig zijn. Ik denk dat mannen het ook gewoon een beetje eng vinden, papa worden, wij zijn natuurlijk gelijk mama als we zwanger zijn, voor hun komt het gevoel pas als ze hun kindje in de armen hebben...

10. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Dat denk ik ook hoor, en hun vrijheid dat vinden ze ook eng ze worden papa, zitten voor hun gevoel dan ineens vast aan 2 dingen jou en de baby.
    Ik weet niet of jullie nog veel stappen of dingen willen doen die niet kunnen met een kleine ?
    Wij ook niet echt geen wensen naar lange reizen enzo.
    We wonen in een leuk appartementje en hebben alle 2 werk, oppas zal er genoeg zijn om zelf ook te blijven werken, alles is zeg maar zo, dat het kan komen geen tekort komingen dus dat zal het niet zijn.
    Ik weet het soms ook niet, vrouwen zullen mannen ooit begrijpen en andersom denk ik haha

11. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Nee, eigenlijk niet, wij zijn beide echt huismusjes. Vinden het heerlijk om bank te hangen en een goeie film te kijken, dus daar zit het probleem niet. We hebben ook beide werk, maar na mn zwangerschap wil ik wel minder gaan werken en dat moet ook lukken. Oppas weten we nog niet, maar dat zien we dan wel, daar maak ik me nu nog niet druk om. Denk dat mijn man het een beetje eng vind om zn vrijheid kwijt te raken en slapeloze nachten te hebben, daar hebben we nu natuurlijk geen last van.

Overigens wil ik ook even kwijt dat als het goed is mn cyclus zich eingelijk een beetje gaat normaliseren! was 30 nov voor het laatst ongi en wordt nu, als het doorzet, weer ongi! Dat is toch een mooie cyclys van zo'n 27/28 dagen. Zo blij!! :D LOL heb al zo'n 30 zwangerschapstesten en 50 ovulatie testen in huis (Z&K), hoe bedoel je IK WIL GRAAG? ;)

12. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    haha ik heb er ook nog 3 liggen haha
    wel fijn dat je cyclus perfect is !:)
    Nu de mannen nog he!
    Zit jij als het ff kan ook op de site?
    Ik ben zo benieuwd wanneer hij zegt 'ja laat die ring er maar uit':)

13. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ja, natuurlijk!
    Jij ook he ;)
    En wij doen met rubbertje, als hij het nog niet wil moet hij ook maar dat ding dragen toch ;)

14. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    haha, ja ik zei ook al tegen mijn vriend van, ik denk dat ik geen nieuwe ring meer in wil doen ook omdat ik altijd erg last heb van hormoon wisselingen, bah.
    Maar hij zag het niet zitten om het elke keer dan met condoom te doen hihi
    Ik was vrijdag op een verjaardag waar mijn ex was met zijn vriendin die nu 6 maanden zwanger is, best pijnlijk niet omdat ik het hun niet gun maar omdat ik ook zwanger van hem ben geweest maar doordat ik nog te jong ben abortus heb moeten laten doen, was wel even pijnlijk, dat vertelde ik tegen mijn vriend en toen zei hij, wij krijgen ook echt nog wel een kleine hoor!!

15. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Oke, nee, ik was aan de pil. Dus ik had geen ring. Werd ook gek van die hormonen op een gegeven moment. En ik vloeide bijna continu, veel bruin enzo. Dus toen zei de HA misschien ligt het wel aan de pil, ook omdat ik hem al 7 jaar gebruik ofzo, dus vandaar dat ik er mee ben gestopt. En natuurlijk ook omdat ik een kindje wil! Had gehoopt er gelijk na onze trouwerij in sept al mee te beginnen, maar helaas had manlief andere plannen. Hoop wel dat hij misschien nog wat eerder wil dan mei. Hij zei ook al: misschien kunnen we het op mijn verjaardag bekend maken in juni, nou dan moet je maart al zwanger zijn, dus dan moet je echt eerder beginnen. Er is nog hoop :D

Wel lastig idd dat je je vriend zag waar je ook zwanger van was. Maar wel heel erg lief van je vriend dat ie zei dat jij ook een kleine gaat krijgen! Èn een voordeel, je wéét dat je zwanger kan worden! Dat weet ik dus nog niet ;)

16. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Ja dat klopt altijd positief blijven hè, ik ga vanaf nu niet meer zoveel er over heen want merk echt dat ik steeds teleurgesteld ben achter af!
    Net weer een gesprek gehad hij was benieuwd wat iedereen zei op het forum hihi maar ook al is hij bang en wil hij zijn vrijheid nog niet kwijt wat ik heel goed snap ook, blijven die gesprekken teleurstellend kan ik zeggen.
    Ga mezelf beschermen en er maar even niet meer over hebben ook al begint hij er zelf over!

17. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Dat herken ik ook wel, die teleurstelling achteraf.
    Lukt het je ook niet met een leuk lingerie setje en romantisch met kaarsjes enzo?
    Dat heeft de mijne wel aangegeven, misschien helpt het ;)
    Als ik jou was zou ik de sex toch een beetje met regelmaat houden, hoe moeilijk dat nu ook is. Als het straks echt zo mag zijn, moet je wel een beetje geoefend zijn ;). En juist door sex te hebben blijft jullie relatie intiem en is het straks voor hem ook niet zo van: je wilt alleen maar sex vanwege een kind. Snappie?

18. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    he paniekertje
    HAhaha goeie!
    Ik had voor kert nog mijn kertpakje aan getrokken hij vond het heel erg leuk!!
    Nu ongesteld helaas...dus ff geen sex maar je hehe
    Wij hebben best wel regelmatig sex gelukkig dus daar hoef ik me niet druk om te maken misschien iets meer zal mijn vriend niet erg vinden haha
    Hoe is het nu met jou?

19. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Ja goed hoor. Ongi heeft doorgezet, dus ben helemaal blij!
    Wel vreemd overigens, met de pil had ik een vele heftigere ongi dan dat ik nu heb. Af en toe wel zeurende buik, maar niet echt hevige krampen dat ik er pijnstillers voor hoef te nemen. Ook kan ik makkelijk met 1 gele OB tampon een hele werkdag doen, terwijl ik normaal toch echt wel bijna elke pauze een nieuwe moest. Niet dat ik mag klagen hoor, absoluut niet! Maar vind het wel grappig. Reden dat ik 7 jaar geleden aan de pil ging was vanwege onregelmatigheid en hevige ongi! Nu ben ik gestopt, heb ik regelmaat en is mn ongi prima te doen. Als het goed is nog max 3 keer ongi voordat we gaan beginnen!! Jeej!!
    Hoe is het met jou dan? Al wat schot in de zaak?

20. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Ja dat is in ieder geval fijn dat je ongi niet meer zo hevig is, mijne wel afgelopen maanden nu ook ongi maar laatste dag.
    Ik zei nou nog 3 jaar als jij 26 bent, hij zei nou denk dat ik dan al vader ben hoor voor mijn 26, dus...
    Ik had mijn agenda laten zien waarin ik heb gezet wanneer mijn ring uit moet en in, en zei tegen hem ik dacht ...als we in juni stoppen met de nuva ring en stel we zijn in 3 maanden zwanger wat waarschijnlijk nog langer duurt maar hou het hier even op, dan zal het kindje mei 2013 geboren worden ongeveer, dan is mijn vriend 25 en ik 27 mooie leeftijd toch?!
    Dus hij zei dan hebben we dus of een half jaar?
    Ik zei ja... Dus hopelijk gebeurd dat zo zal wel heeeeeeeel leuk zijn :)
    Ik ga hem er niet op vast leggen maar hoop het wel ;)
    Misschien gaan we dan een beetje samen op?
    Zou leuk zijn!

Deel Deze Pagina