help wat moeten we doen???

Discussion in 'De lounge' started by toetie83, Jul 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hai mijn vriend en ik zijn zo aan het twijfelen.

het zit zo we wonen nu in een flat 2 hoog en 3 slaapkamers eigenlijk 2 want de andere is zo klein dat we er alleen een computer buro in kunnen.
    nu hebben wij ons dus een maand geleden ingeschreven in een dorp vlakbij de stad(15 min rijden)

nu hebben we gister een huisje aangeboden gekregen EENGEZINSWONING 3slpk alles ruim douche woonkamer enz zelfs een zolder.(snel he)?
    maar goed dinsdag gaan we dus naar de woningbouw om het te bespreken. wel of niet nemen.
    vandaag hadden we het huisje ff bekeken van buiten af en ik moet jullie zeggen het zag er GEWELDIG UIT.

Nu zitten we met een probleem, mijn vriend zit in de cwi nu maar werkt wel daar naast. en verdient genoeg.

ik heb mijn opleiding afgerond maar gaat wel vakantie werk doen, maar nu weten we niet wat we moeten doen of we het huisje wel/niet aannemen.

waarom we twijfelen:
    1: financieel
    2: in een dorp
    3: 19 juli kunnen we er al in misschien
    4: ik heb dus geen inkomen want zit met de bevalling strax.
    5: kan mag geen uitekering aanvragen omdat vriend teveel verdiend.

wat moeten we doen.

ps: Weet iemand wat ik moet doen om toch wat centjes te kunnen ontvagen? ik ga call centre doen 12 uur per week maandag en disndag eerste trainingen.

gr de bijna stresserige loesmari

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    nou is het een woningbouw huis dus je hebt geen extra kosten door grote verbouwingen.
    Je kunt uitzoeken of je eventueel huurtoeslag krijgt
    www.toeslagen.nl
    Wat voor een eisen stel je je hoeft niet gelijk heel je woning opknappen maar iedere keer een beetje.

Ik zou het denk ik wel doen. mijn vriend verdiend niet echt veel en wij kunnen ook een vrij duur huis huren zonder aan mijn inkomen te komen.

3. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Mischien thuiswerk? Het klinkt wel als een hele mooie kans! En uiteindelijk is het wel fijner om met een kindje in een dorp te wonen, i.v.m buitenspelen!

4. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    oei moeilijke situatie :(

maar ik denk dat de woningbouw dat wel aan jullie kan voorleggen of jullie überhaubt in aanmerking komen , anders had je toch geen uitnodiging gehad? of zie ik dat verkeerd

je moet toch je inkomste invullen dus ze weten wat jullie fananciele situatie is :)

en als hun zeggen licht staat op groen dan zou ik er voor gaan meis

heel veel succes
    en wonen in een dorp is erg gezellig , woon zelf ook in een dorp :)

5. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    pff ik zou ook zeggen doen!!! Huis met tuin is wel ideaal met een kleine! en het zal misschien krap zijn, maar na je bevalling en eerste verlof kun je er toch bij gaan werken. Dan is het nu een tijdje overbruggen en wellicht zuinig leven, maar heb je straks wel een heerlijk huis, waar je langere tijd in vooruit kunt.

en een dorp... ik zou niet anders willen.

karin

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Inderdaad ff uitrekenen of je in aanmerking komt voor huurtoeslag.

En dan is er nog een manier om aan geld te komen,maar volgens mij krijg je dat alleen als je getrouwd bent,maar dat weet ik niet zeker,misschien weet iemand anders het.

In ieder geval, ik werk niet en krijg daarom elke maand €168,- van de belastingdienst.
    Dit word afgetrokken van de loonbelasting dat mijn man betaalt geloof ik.

Je kan ervoor kiezen om het bedrag eens per maand te krijgen,toch wel lekker €168,-!!
    of in 1 keer ongeveer €2000,-

Das toch een lekker extraatje!!!

En we krijgen elk jaar flinke kinderkorting.
    Dat is ook inkomensafhankelijk.
    Wij krijgen meestal rond de €800,- per jaar terug van de belastingdienst aan kinderkorting.

Ik zou voor de woning gaan!!
    Wij woonden ook in een flatje en hebben een eensgezinswoning gekregen,maar gingen 440 naar 600 euro huur in de maand(wij hebben ook maar 1 inkomen),maar zijn zooo blij met ons huisje.vooral met de tuin.
    Onze dochter leeft hier helemaal op en heeft veel vriendjes nu,iets wat ze op de flat niet had.
    Zelf hebben we ook veel meer contact met de buren,heel gezellig!!
    We zijn er echt op vooruit gegaan!!

groetjes Pientje

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    pff pientje dat is een hoop huur zeg. wij betalen net 360 euro voor gezindswoning.

8. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Maakt de huurprijs veel verschil?
    Wij zijn ook van de stad (flat) naar een dorp (eengezinswoning) verhuisd toen ik zwanger was, 6 jaar geleden inmiddels.
    De huurprijs maakte niet veel verschil.
    Oké je hebt de verhuiskosten, maar dat is eenmalig.
    Ik zou het doen!!!!

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Eigenlijk gaat het maar om 3 twijfelpunten, want 1, 4 en 5 hebben alledrie te maken met financien.

Punt 2: ik zou het persoonlijk een idealere omgeving vinden dan de stad. En die is overigens maar een kwartiertje verderop. Ik zou zeggen:doen!!!!

Punt 3: ja, het is inderdaad wel wat vervelend dat alles zo snel moet, maar je huis hoeft toch niet in een keer af? Ik zit zelf ook nog in een half-af-huis. Het went vanzelf en het wordt langzaam wel echt naar m'n zin. Dit zou voor mij ook geen bezwaar zijn.

Over het financiele gedeelte kan ik niet zoveel zeggen. Het meeste is al gezegd.

Ik hoop dat je eruit komt. Laat je het nog even weten?

Succes!

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Enne je huis is noooooit af! altijd is er wel iets wat je wilt veranderen (uit eigen ervaring ;))

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ja best een hoop,maar tis wel een nieuwbouwhuis en erg mooi,groot en hoog.
    Helaas omdat we 1 inkomen hebben kunnen we niet kopen anders hadden we dat gedaan,maar die 200 euro xtra heb ik er echt heel erg voor over,want we wonen hier zo lekker,mijn man woont nu dichter bij zijn werk,geen file meer.
    En we willen graag nog een kleintje dus nu hebben we plek zat!!
    En een heerlijke tuin! En een zolder waar we een leuke speelzolder van gaan maken!!

12. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Persoonlijk zou ik liever in een eensgezinswoning wonen in een dorp dan een flat in de stad.
    Qua locatie: Voor je het weet is je kind groot genoeg om in de tuin te spelen (mijn dochter van nog geen 2 speelt regelmatig alleen in de tuin, vindt ze heerlijk) en niet lang daarna kunnen ze buiten spelen. In de stad is dat ook niet ideaal. En leeftijdsgenootjes zijn ook leuk om in de buurt te hebben.
    Qua huis: Denk eens aan alle spullen die een kindje heeft. Wij hebben momenteel een box, een wieg, een kinderwagenbak, een wipper, een badje, 4 bakken met kleding en nog meer spullen op zolder staan. Als je het dan over geld hebt: het is goedkoper om al aanwezige spullen te bewaren voor een eventueel tweede kindje dan om later weer alles opnieuw te moeten aanschaffen. Bovendien om steeds met boodschappen en een maxicosi naar boven te moeten zeulen lijkt me ook niet zo prettig.
    Als het financieel niet haalbaar is niet doen (niks vervelender dan geldzorgen), maar als het enigzins haalbaar is zou ik het doen!

13. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    kom op een gokje moet je wagen!

doen dus!

14. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Voor het geld terug te krijgen van de belasting dienst hoef je niet getrouwd te zijn.
    Ik heb het in 2004 gekregen en was toen niet getrouwd.
    je moet gewoon ff wat tekenen voor de belasting en dan ben je fiscale partners, dat kan je met iedereen worden zelfst met je moeder als die in je huis woont.

15. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    bedankt dames voor de snele reacties.

Ik zit hier nu met mijn vriend en ik krijg een lekker gevoel nu ik jullie adviezen allemaal hoor.

Ik zei tegen hem : we gaan ervoor.
    Kijk maar hoe anderen het doen met ook 1 inkomen dus moet het ons
    ook lukken.

Dinsdag gaan we t huisje van bnnen bekijkuh, ben benieuwd.

ik laat t jullie weten

gr loesmar

16. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    Spannend! Leuk dat jullie de knoop hebben doorgehakt (tenminste, vooruitlopend op de bezichtiging dan...)

17. hardloper

hardloper Niet meer actief

haai, ik zou het doen. als je een auto hebt hoeft een dorp geen probleem te zijn, en soms hebben ze ook aardig openbaar vervoer in een dorp, dus dan is een dorp ook goed te doen. fijne omgeving voor je kinderen om groot te komen.
    verder is met goed rekenen ook goed rond te komen van een salaris. mijn man verdient minimum, en heeft 200 euro reiskosten per maand. ik doe boodschappen bij lidl en aldi, maar daar hebben ze alles. kleding schuif ik door of koop ik tweedehands. het kan allemaal, alleen is het wel wennen als je terug moet van twee naar een salaris...
    en je kan beter nog snel verhuizen, dan als je op het end loopt...

wauw, succes ermee

groetjes, lidwina

:D

je kan ook kijken of je in aanmerking komt voor verhuiskosten vergoeding bij je gemeente, maar dan moet je het wel van te voren aan vragen.

18. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    DOEN! Is mn eerste reactie.
    Zet al je inkomsten en uitgaven op een rij en vervang de eene huur eens met de andere.
    Hou je dan nog over om te sparen etc?
    Dan zie ik geen problemen hoor.
    En zoals er hier al vele zeggen; je hoeft je huis niet in een keer piko bello in orde te hebben. Wij doen het ook in etappes (zijn ook tijdje terug naar n dorp verhuist...oorspronkelijk kom ik uit Eindhoven en heb daarna in n dorp gewoont en toen weer even in n stad, nu dus weer in n dorp en ik kan je zeggen, de dorpen bevielen me meer!)
    ZEKER als t maar 15 minuten van de stad af is is t geen probleem.
    Ik woonde met 2 kleine kinderen ook in n flat in t begin. En een tuin is gewoon 10 x beter/fijner als je kinderen hebt.
    Ze kunnen in de tuin al redelijk veilig rond spelen zonder dat je er elke seconde bij moet zijn. Dat is voor de kinderen fijn (ze zijn niet afhankelijk van wanneer mama mee wil) en voor jou n stuk handiger als je t huishouden aan t doen bent.
    Ik heb nadat ik van de flat af kwam gezworen dat ik zolang er kinderen bij me wonen ik niet meer in n flat wil!

19. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    dag dag dames. :eek:

nou we zijn vandaag dus naar de woningbouw geweest,
    we hadden zelfs een keuze uit twee huizen een tussenwoning en een 2 onder 1 kap, waar ik het over had.
    en ik moet jullie zeggen het huisje zag er PICCOBELLO UIT.(2 onder 1 kap).
    we konden de sleutels niet krijgen maar wel de telefoon nummer van de oude bewoners.
    dus meteen gebeld natuurlijk. :p en ja ze hadden ook overname spullen.
    WE ZIJN DUS WEZEN KIJKEN.

Nieuwe aanrechtblok, hele mooie grote tuin, ruime douche en wc.
    een zonnewering, en ook nog een luxeflex.een schutting en twee overdekte stukken waar je je spullen kwijt kon fietsen en containers enzzzz/.en een lange oprit langer dan 10 meter.

Het was echt onze droom huis eigenlijk.
    een ruime zolder kamer ook nog.

Ik vroeg hun wat ze ervoor wilden hebben ze zei uhm ff kijken.
    350 ik zei poeh mijn vriend zei 300 ik zei nou de schutting en alles staat er wel al 3 jaar zeiden ze zelf dus ik zei 250 toen zei de man ja doen we klaar 250 alles voor jullie, dus voor 250 hebben we alles voor een prikkie.

We doen het WE GAAN VERHUIZEN.
    EN 20 JULI VOLGENDE WEEK DONDERDAG DE SLEUTELS AL LEKKER SNEL HEEEEEE!!!!

GR LOESMARI.

20. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    wat heerlijk Loesmari, veel plezier in je nieuwe huis!!

Karin

Share This Page