Onze Renzo is geboren met 34+3. Woog toen 2660 gram en mat 48,5 cm. Zijn ontslaggewicht (na 15 dagen) was 2990 gram. Goed gegroeid dus. Dat goede groeien is eigenlijk nooit gestopt. Hij is nu ruim 9 maanden en weegt 10160 gram bij een lengte van 71 cm. Volgens het CB te zwaar bij deze lengte. Of ik maar even wil stoppen met diksap. Verder heeft ze niet gevraagd wat ik hem allemaal geef op een dag, heeft alleen maar genoemd wat ik hem absoluut niet mag geven. Hij krijgt het volgende: na ontwaken bordje pap, melkpap van Bambix om 11.30/12.00 1 boterham zonder korst (soms hierna nog een half korstje om op te kauwen) met een dun laagje boter en dun laagje smeerkaas of smeerworst. Hierbij een fles of beker melk van 120cc water met 3 schepjes voeding +/- 15.30 beker drinken (70-100cc) en fruit, zo'n 100 gram +/- 17.30 200 gram avondeten, aardappels/groenten/vlees, geen toetje! 19.30 fles 180cc water met 6 schepjes voeding. Zoals jullie zien, geen gekke tussendoortjes, soms zelfs dagen helemaal geen tussendoortjes, omdat hij dan heel veel slaapt. Hoe in vredesnaam moet ik nu nog op zijn eten letten?! Ik kan hem toch moeilijk nóg minder geven? En ja, de diksap, Renzo wil gewoon niets anders drinken. Ik verdun hem al echt enorm. Het CB heeft me flink onzeker gemaakt. Hebben jullie nog tips ofzo...?
TIP NIET alles geloven en doen wat t cb zegt joh.. T is gewoon n gezond jochie. Dieët.. no way bij zo'n uk hoor. Kijk als je m nu koekjes oid geeft of slagroom ja... Maar aan je schema te zien.. niks veranderen hoor, laat ze maar lekker l*llen.
Wat Patroeschka ook zegt gewoon laten kletsen. pik uit alle adviezen van het cb alleen wat je kunt gebruiken en vergeet de rest maar snel weer. Hij is pas 9 maanden, als hij straks gaat lopen enzo dan zul je zien dat het groeien ook minder wordt, maar als hij dan nog zo snel groeit dan zal ik gewoon een ergens anders advies inwinnen (huisarts of kinderarts). Maar voor nu zal ik me er echt niet te druk over maken hoor. Nogmaals hij is pas 9 maanden en aan je schema te zien krijgt hij geen gekke dingen hoor, ik zou ook gewoon de diksap tussendoor geven, hij moet toch wat drinken he! Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat sterk verdunde diksap zo slecht is. Maak je niet druk, je hebt gewoon een gezonde eter, ieder kind volgt zijn eigen patroon, Renzo groeit nu gewoon misschien harder als gemiddeld en zal straks misschien minder hard groeien als gemiddeld...geen mens is hetzelfde! Don't worry en luister naar je eigen gevoel!
Ik zou niet stoppen met de dixap en ik zou zelfs een toetje geven. Maar goed, het CB zegt dat ik eigenwijs ben
luister idd niet te veel naar het cb, als je nou veel koekjes en gewone appelsap gaf... maar dat doe je niet. Ben je ook nog onder controle in het ziekenhuis? Ik heb me daar meer aan vastgehouden dan aan het cb, maar het cb was hier ook erg voorzichtig.
Wat raar zeg. Marije is nu 8 mnd en weegt 9740 en is 70.5 cm. scheelt weinig met Renzo en hij is n maand ouder..... (Waarscjinlijk weegt Marije met 9mnd het zelfde) Ze heeft ook het zelfde schema als Renzo Ik was vorige week naar het cb geweest, ze zeiden dat alles goed was en dat we konden proberen langzaam het laatste flesje weg te laten. That's it, geen beschuldiging of wat. Wat een verschil in cb zeg. Stoppen met Diksap, flauwe kul zeg. Alsof ie daar liters van drinkt (was vergeten te vermelden: Marije is met 35wk2 geboren)
Nou ja, alsof een baby dik wordt van diksap. Als je het hem nou puur zou geven, maar dat doet geen mens! Ik vind niet dat je een baby op dieet kunt zetten, en wacht maar tot hij gaat kruipen en lopen, dan is hij het babyvet zo kwijt. Mooi laten lullen daar op het cb, volg je moedergevoel. Als dat zegt dat je het goed doet en je kindje is blij dan doe je het goed!
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb geprobeerd Renzo wat water of thee te geven, maar meneertje vind daar maar niets aan. Geef dus extreem verdunde diksap nu. En verder, ach, als hij gaat lopen zullen we wel eens zien of hij nou echt te dik was... Nogmaals; DANK!