Zo hard

Discussie in 'De lounge' gestart door Mimosa, 26 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

N.a.v. het kerstreltopic vraag ik me nu dus het volgende af. Een van de schrijfsters deelt een vervelende ervaring en ik schrik een beetje van alle reacties hierop. Zijn jullie echt altijd zo hard als mensen iets doen wat onhandig is? De ouders van deze schrijfster hebben het haar op een ongelukkig tijdstip moeilijk gemaakt, dat is zo. Maar gelijk bewoordingen als triest, walgelijk, enz., dat helpt toch niet? Zo krijg je toch alleen maar meer ruzie?

Ik ga ervan uit dat haar ouders dit niet doen om haar bewust te kwetsen. Natuurlijk is het niet tactvol en waren er heel veel andere, betere manieren om de situatie aan te pakken, maar uit veel reacties van andere schrijfsters lijkt het wel alsof ze bewust hebben geprobeerd hun dochter te kwetsen.

Gaan jullie nu echt altijd gelijk van het slechtste uit? Ik probeer er altijd maar vanuit te gaan dat mensen goede bedoelingen hebben. Ook als het niet gelijk zo overkomt. Natuurlijk kies ik voor mijn gezin als het nodig is, maar ik probeer toch ook op een menselijke manier de lieve vrede te bewaren, door juist niet gelijk van het slechte uit te gaan.

Hoe doen jullie dat?

Athina, dds en Pechvogol vinden dit leuk.
  2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou het topic nog een keer lezen en dat is dat echt bewust kwetsen hoor...
    Hun gedrag vind ik stom, onnodig en vreselijk op zichzelf gekeerd ipv steunend en begripvol en ze kiezen zelf om geen contact te hebben... ja bewust!

Dit is niet onhandig maar kwetsend en het is onnodig om er nog een topic aan te wijten, TS is er al genoeg ongelukkig van!

Paardenbloem, Jessi79, Zusterke en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Denk je dan echt dat de ouders dit doen om bewust hun kind te kwetsen? Ik kan gewoon niet geloven dat mensen dat doen, zeker ouders niet.

En dit topic gaat dus niet daarover, maar over het algemeen ;)

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik vind het vooral kwetsend dat jij hier een topic aan moet wijden om de mensen die hier gereageerd hebben even lekker te kakken te zetten. Tag ze lekker in het andere topic zodat je direct antwoord van hun krijgt ipv meningen van anderen te vragen.

Fijne kerst!

Lolalili, Lana1986, Paardenbloem en 12 anderen vinden dit leuk.
  5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Die persoon schrijft een gebeurtenis in dat topic, en vraagt zich af wat anderen van de situatie vinden. Persoonlijk, als mijn ouders een dergelijk bericht in een GROEPSapp hadden geschreven i.p.v. mij persoonlijk te benaderen, had ik zelf al de beslissing genomen ze niet meer te willen zien.

En inderdaad wat @Ysabella schrijft: waarom open je daar een apart topic over? Waarom niet gewoon in het betreffende topic reageren?

Paardenbloem, Jessi79, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Je moest eens weten wat ouders doen en zeggen om hun kind te kwetsen...

Ik heb even de post in het topic gelezen en ik denk ook niet dat ze het slecht bedoelen, maar dit is geen goede actie als ouders zijnde. Dit soort dingen bespreek je niet over de app. Gewoon niet. En je betrekt er al helemaal geen andere mensen bij.
    Tov wat er in mijn schoonfamilie allemaal gezegd werd is het wel netjes verwoord. Maar dus alsnog niet gepast.
    En ik denk zeker de mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt, hier heftig op (kunnen) reageren.

SAARC en Whysteria vinden dit leuk.
  7. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Haha, ja daar heb ik over zitten denken, maar als ik dat had gedaan had ik commentaar gekregen dat ik niet on topic bleef. En nu krijg ik commentaar dat ik een nieuw topic open. Zucht.

Sowieso was het aanhalen van die situatie als voorbeeld bedoeld. Ook in andere topics blijkt dat er zo vaak heftig wordt gereageerd.

Pechvogol vindt dit leuk.
  8. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Dit is dus precies het soort felle reactie waar ik op doel. Jij ook een hele fijne kerst

Sophie221 en Pechvogol vinden dit leuk.
  9. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Nog even ter aanvulling: de schrijfster van de situatie zelf heeft zelf juist helemaal netjes gereageerd en niet overdreven, dus ik zie ook niet in waarom dit kwetsend voor haar is?

10. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Prijs jezelf ontzettend gelukkig dat je het je niet kunt voorstellen.

Niet alle ouders hebben het beste met hun kind voor. Je dochter op deze wijze in de kraamtijd voor de bus gooien vind ik op geen enkele manier te verklaren. Het is ronduit asociaal om een bijzondere tijd als deze te vergallen met je eigen ego.

Jessi79, SAARC en Beebylove vinden dit leuk.
  11. catseye

catseye Actief lid

4 nov 2015
    256
    22
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben juist iemand die anderen veel gunt en geeft. Vaak onbewust van mijn eigen grenzen, anderen altijd maar gunnen, over mij heen laten lopen, bang om mensen te kwetsen.
    Maar het moment waarop juist personen die dicht bij je hart staan een smet op je kraamtijd komen werpen is echt iets dat je nooit meer vergeet. Het is bijzonder pijnlijk. Zeker als je al niet op een roze wolk zit omdat de omstandigheden bijzonder rot zijn.
    En dat je je er niets bij voor kunt stellen is echt super fijn, dat gun ik iedereen.
    Maar de praktijk wijst uit dat er weldegelijk, naasten welbewust kunnen kwetsen.

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Als je uitdeeld moet je ook leren incasseren. ;)

suus1983, Olifantje en Beebylove vinden dit leuk.
  13. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Okay, dus ik mag niet zeggen dat mensen ontzettend hard zijn, want anders ga je onvriendelijk doen?

Oceanna vindt dit leuk.
  14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Waar gaat dit over?

15. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Ja natuurlijk, het is ook vreselijk. Maar ik denk dat er in dit geval door de ouders onvoldoende begrip is voor de kant van de dochter. Dat vind ik iets anders dan iemand bewust kwaad doen. Kunnen kwetsen is voor mij iets heel anders dan bewust kwetsen. En ik denk dat het vaak onbewust is. Niet goed natuurlijk, maar toch wel een gradatie minder erg.

In veel topics hier lijkt het wel alsof mensen geen fout mogen maken, dan word je meteen afgeslacht, met termen als walgelijk. Terwijl iedereen toch weleens iets ondoordachts doet?

Oceanna vindt dit leuk.
  16. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Helaas ken ik meerdere ouders, eigenlijk in beide gevallen die ik ken is enkel de moeder in beeld, en die behandelen hun dochter bewust slecht. In 1 geval behandelde, want die hebben al 10 jaar geen contact meer. Dr nieuwe vriend was belangrijker toen. En toen die haar belazerde houten bek voor dr. En tja dochter had toen zoiets van ja sorry maar ik heb nu mn leven zonder jou en je zoekt t nu maar zelf uit. Maar goed dochter werd al vanaf dat ze kon lopen als slaaf gebruikt in huis terwijl moeders ging feesten en uitslapen.
    Dus helaas het gebeurt echt die dingen.

17. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Geloof me echt niet alle ouders hebben het beste met hun kind voor hoor. Ikzelf ben daar een van mbt mijn vader. Je wil echt niet weten hoeveel hij mij gewketst en gebruikt heeft. Dus stap maar snel van dat droombeeld af. Met mijn moeder heb ik gelukkig een hele sterke band.

18. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Vreselijk voor je :(, maar wel fijn dat het je band met je moeder niet beïnvloed heeft. Of in ieder geval niet op een negatieve manier.

Maar toch lijkt het me geen reguliere situatie.

Jouw situatie ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen, maar Mijn schoonmoeder heeft ook keuzes gemaakt die voor haar kinderen niet de meest gelukkige waren. Maar dan nog, ik denk niet dat ze dat gedaan heeft om hen te kwetsen, gewoon onnadenkendheid. Of gebrek aan inlevingsvermogen. En ja, dat heeft hen gekwetst en gevormd. Maar ik geloof niet dat ze dat gedaan heeft om hen bewust te kwetsen.

19. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ik denk dat mensen, over het algemeen, hun mening sneller wat harder neer typen op internet dan dat ze in het echt zouden doen.
    Toen ik nog Facebook had en wel eens de reacties las onder het nieuws van de NOS, vond ik ze vaak heel hard. Terwijl ik toch niemand in het echt ken die op die manier praat. Je leest iets, vormt heel snel een mening, gooit je mening op internet, en in sommige gevallen denken mensen er niet eens meer aan.

20. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ligt denk ik aan de situatie hoe hard mensen oordelen. Mensen oordelen nou eenmaal altijd, en dat kan natuurlijk positief en negatief zijn. Ik schrik ook weleens hoor van alle negativiteit van mensen. Maar ik richt me vooral op mezelf en probeer mijn eigen oordelen af te wegen en vooral voor positieve bijdragen te gaan. Maar niet iedereen is hier bewust mee bezig. Op internet houden mensen ook wel van een beetje rellen helaas.

Deel Deze Pagina