Zo hard

Discussion in 'De lounge' started by Mimosa, Dec 26, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Ze zegt (quote) het volgende:
    "Denk je dan echt dat de ouders dit doen om bewust hun kind te kwetsen? Ik kan gewoon niet geloven dat mensen dat doen, zeker ouders niet."

Ik interpreteer dat als dat zij niet gelooft dat mensen dat bewust doen. Hoe interpreteer jij dat dan?

luca75 likes this.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Altijd maar zeggen dat het op te lossen is, dat nogmaals een gesprek aangaan vast helpt, etc. Soms is negatief goed, omdat het je ogen kan doen openen, je kunt niet altijd alles fixen en daar mag je ook best eens op gewezen worden. Het is ook goed als je op een gegeven moment niet meer alles pikt.

Het zou natuurlijk superfijn zijn als alles met een goed gesprek op te lossen was, zou ook altijd mijn eerste advies zijn, maar soms zijn situaties niet op te lossen en dan kan het ook handig (niet altijd fijn) zijn als iemand je erop wijst dat je niet altijd verplicht bent over je grenzen te gaan voor de lieve vrede.
    Want helaas is het niet altijd overal goed en helaas zijn kinderen soms beter af als ze wel die band verbreken en uit ervaring weet ik dat de meeste mensen niet de band met iemand verbreken omdat iemand op internet dat zegt, maar dat er jaren overheen gaan voor iemand die stap durft te maken.

3. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Laten we heel eerlijk wezen, de topicvraag was iets van 'reageer je altijd zo hard als iemand iets onhandigs doet?'
    Vervolgens doet ze er een voorbeeld bij, een voorbeeld.
    Misschien wel een onhandig voorbeeld.
    Dus ze heeft iets onhandigs gedaan, in de ogen van velen... En dan gaan we nu kijken hoeveel reacties constructieve discussie-reacties zijn en hoeveel reacties gewoon keihard zijn.

Dus @Mimosa ik denk dat jij antwoord op je vraag hebt. :roflmao:
    Let's shut this mfcker down!!

A new day and gitaartje like this.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113

5. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Ik ook excuus, de vraag is: Hoe doen jullie dat?

Nou ja, dat antwoord lijkt me ook duidelijk

6. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Ja je zegt dit, maar ik vind dit dus wel meevallen eigenlijk.

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,228
    28,201
    113
    ik lees dat in de context van de situatie van Fennec. Dat zij niet geloofd dat in zulke situaties de ouders dat zeggen om te kwetsen, maar dat ouders dat zeggen omdat zij zich gekwetst voelen.

Ik denk dat dit ook een goed voorbeeld is van wat zij bedoelt. Ipv proberen te begrijpen wat zij zegt en waarom zij dat zegt (zij = TS) gaat men uit van het negatieve: TS is negatief / TS wil de waarheid niet weten / TS probeert mensen die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt met hun ouders kwetsen / TS neemt problemen niet serieus / TS wil ons de les lezen.

Ik vind het een goede vraag van TS, waarom wordt er bijna direct uitgegaan van kwaadwilligheid ipv erachter te komen wat het probleem precies is en het gesprek aan te gaan.

En verder, het is Kerst mensen.. Vrede op aarde en zo, heb je naaste lief als jezelf :p

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Je mag best zeggen dat mensen hard zijn, maar tag “die” mensen dan in je bericht. Nu creëer je een situatie die in veel huishoudens juist mis gaan ; je zegt iets tegen iemand, over iemand maar niet tegen de des betreffende persoon. En dat vind ik in de eerste plaats onvriendelijk. ;)

9. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Ik quote suus1983, maar das niet doorgekomen blijkbaar

10. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik was ook 1 van degenen die reageerde dat ik haar ouders egocentrisch vond. Ik wil dat best uitleggen.
    Ik heb een moeder die denk ik nog wel grotendeels goede bedoelingen heeft maar ondanks dat mij regelmatig zo hard gekwetst heeft door in voor mij moeilijke of bijzondere tijden haar eigen belangen voorop te stellen en keihard over mijn grenzen heen te walsen. En dat is volgens mij ook wat haar ouders doen. En als je als ouder in zo’n tijd je eigen wensen boven die van je dochter zet, dan vind ik dat egocentrisch ja.

Verder vind ik iemand adviseren om haar eigen standpunten en grenzen in acht te nemen heel iets anders dan zeggen dat ze de ruzie nog erger moet maken. Ik hou ook van de vrede bewaren binnen familie, maar niet ten koste van alles.

Tot slot wilde ik nog vermelden dat ik het topic een bepaalde betuttelende toon vind hebben. Dat is denk ik ook de reden wat anderen hier stoort.

SAARC, Nellie4, Soturi and 3 others like this.
  11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Goh ik mis weer wat.

12. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Nee dat is waar. Dat ben ik wel met je eens. Maar het is zeker niet altijd zo. Mijn ouders zijn gelukkig al een lange tijd gescheiden (ja het was een opluchting) en ik heb sinds twee jaar het contact met mijn vader definitief verbroken. Nooit gedacht dat ik zover zou komen (ik vervloekte mensen die contacten verbraken, snapte dat nooit. Maar nu weet ik wel beter). Ik ging er zwaar aan onderdoor, zelfs mijn gezin leidde eronder. Dus voor mij nu veel beter zo en de rust heb ik eindelijk, die ik wilde.

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Het schijnt dat je gewoon alles terug kunt lezen. :roflmao:

Soturi, suus1983 and Izzie7676 like this.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Gaat dit nou nog over dat andere topic of heeft er weer iemand een ingang gevonden om over dit forum te klagen, want die huilerds hebben we de laatste tijd genoeg gehad en vind het eerlijk gezegd heerlijk zo.

suus1983 likes this.
  15. Soturi

Soturi Fanatiek lid

Sep 24, 2016
    3,622
    3,551
    113
    Female
    Ik heb nog niet verder gelezen dan deze post, dus ik ben vast mosterd.

Maar lekker makkelijk oordelen zeg. Jíj vindt dat de meeste dingen nergens over gaan. Dat kan voor een ander heel anders voelen. Daarnaast kunnen 1000 kleine onbenullige dingetjes bij elkaar opgeteld soms zwaarder wegen dan 1 groot, heftig ding!
    Ik wil mezelf niet zielig vinden, daar is dit voorbeeld niet voor.
    Maar ik loop ook tegen problemen aan met mijn ouders. Als je die allemaal los van elkaar bekijkt, zijn het gigantisch kleine dingen. Dingen die ik eenmalig waarschijnlijk niet zou onthouden.
    Maar als ik dan alles bij elkaar op tel, vooral de herhaling van ál die kleine dingen en het gebrek aan verandering nadat ik dat rustig heb aangegeven, dan ben je ook snel klaar met kleine dingen hoor.

suus1983 likes this.
  16. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Nee, mijn vraag aan suus1983 gaat over het forum in het algemeen

17. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    #97 Mythique, Dec 26, 2018
    Last edited: Dec 26, 2018
    Omdat het topic niet gericht was op die mensen specifiek. Zoals @Pechvogol ook al uitlegde: zij noemt een voorbeeld maar kaart iets aan wat in vele topics speelt.

Vandaar mijn opmerking over begrijpend lezen. Jouw eerdere post raakte ook kant nog wal vanuit de eerste intentie van dit topic. Maar laat wel precies zien waar dit topic over gaat ironisch genoeg :D. Maar inmiddels is het allemaal wat uit de bocht gevlogen... En aan het aantal likes van jouw post te zien zijn er dus echt heel veel dames die het niet begrepen.

MyMiracle, A new day and Rosa5 like this.
  18. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Het is wel duidelijk dat je geen ervaringsdeskundige bent in ieder geval.
    En ik vind het ook vrij schokkend dat je na de ervaringen die @suus1983 benoemt, durft te zeggen dat ze zich aanstelt.

suus1983 and tuc like this.
  19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Zou het... dat is vast al lang en breed gesloten en van de radar verdwenen.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Dat kun jij toch helemaal niet van achter je scherm beoordelen?
    Ik kan ook wel wat ergenissen van mij opnoemen van de kerstdagen. Dat klinkt als futiliteiten en gezeur om niks. Maar je kent mijn kinderen en ons verhaal niet dus dat kun jij niet plaatsen.

Soturi, suus1983 and Paardenbloem like this.

Share This Page