Er was volgens mij geen rel, toch? We probeerde iemand een hart onder de riem te steken... niet te steken in het hart, maar blijkbaar kwam dat hard aan. (?) Leuk die woord spelingen, die niet helemaal kloppen.
Daar ben ik het mee eens. Maar dat gezever elke keer over negativiteit...pff. We kunnen ook allemaal witte jurken aantrekken en bloemenkransen om en rondjes dansen. Maar dat is niet echt de realiteit plus dat het nogal saai is. Een forum is een discussieplatform.
Feel free to discussiewaardige reacties te posten! Shit zeg, ik had nu ook Michelle Obama kunnen lezen ipv mee te doen aan dit waardeloze draad Is tenminste wél inspirerend
Er ontstaan vaak discussies op een forum omdat een reactie vaak verkeerd gelezen wordt of niet op de manier aankomt als bedoeld. Dit komt omdat je op een forum, chat, whatsapp geen gesproken woord hoort, dus geen toon in je stem, gezichtsuitdrukkinggezichtsuitdrukking etc. En dat maakt het zo lastig. Vaak realiseer je je zelf niet (dit bedoel ik algemeen, niet naar iemand toe) hoe iets overkomt tot iemand bijvoorbeeld wat feller reageert op iets wat je schrijft of neerzet. En natuurlijk reageert de een feller als de ander. Daarom onstaan dan de discussies hier. Het gaat dan fel op fel, terwijl dat helemaal niet nodig is. En soms, soms hou ik ook gewoon wijselijk mijn mond lol. Respecteer elkaar en elkaars mening en ook schrijfwijze. Iemand hoeft helemaal niet iets fel te bedoelen, maar door de schrijfwijze komt dit zo over. Hou rekening met elkaar.
Ik vind dat ze zich aanstelt door mijn woorden te verdraaien en er vanalles bij te halen. Lees anders eerst. Denk er dan nog even over. Dan nog even. En reageer dan pas. Of helemaal niet, ook goed.
Heeeeey JIJ zegt t, een discussieplatform. Discussiëren is echter wel een kunst waar velen van ons op dit forum weinig fromage van hebben gegeten! Opmerkingen als feel free to leave voegt niks toe aan een goeie discussie. Doorvragen waarom iemand iets vindt/vraagt/zegt daarentegen wel!
Geldt dan ook voor jou. Stel je niet aan, open niet dit soort topics en ga weg als het forum je niet aanstaat.
Toen alles koek en ei was met mijn moeder had ik ook vast positievere adviezen gegeven. (Ik heb overigens wel gewoon contact met haar.) Maar bepaalde ervaringen leren je dat als mensen eenmaal zulk gedrag vertonen, je je daar beter geen tweede (of misschien wel tweehonderdste) keer door kunt laten kwetsen. Mensen veranderen helaas niet zo makkelijk.
Alleen jammer dat je er geen ruimte is om je mening te geven. Dat doet toch wel af aan het discussie-gedeelte van het forum.
Zal ik anders voor ik een topic open hem door jou laten lezen? Zodat jij kan bepalen of het te openen topic acceptabel genoeg is voor dit Goede Forum?
Het maakt mij ook niet uit dat er doorgevraagd wordt over iets hoor, als het maar niet uitgemolken wordt. Maar dat gezeur over het forum in het algemeen vind ik geen discussie meer en wordt ik onderhand echt gestoord van.
Zeggen dat dit een verziekt forum is met alleen maar negatievelingen wel zeker? Daar kwam deze opmerking uit voort namelijk. Ik heb eerst uitgebreid inhoudelijk gereageerd hoor.
Ik heb dat hele stuk gemist over het forum, dus ik denk niet dat je mij dat kwalijk kunt nemen. Poehee.
Strak plan. Zal ik dan vooral ja en amen roepen zodat de realiteit niet te hard bij je tere zieltje binnenkomt? Alsjeblieft zeg, wel uitdelen, maar niet kunnen incasseren...
Je mening geven is prima maar uit jouw posts klinkt vooral veroordeling. "Al die mensen zeuren on niks" is weinig constructief en daar ga je ook niet echt een interessante discussie mee krijgen vrees ik.