Zo hard

Discussie in 'De lounge' gestart door Mimosa, 26 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Ik zeg dus niet dat ze allemaal zeuren om niks. Maar het grootste deel wel ja. Ik probeer juist duidelijk te maken dat veel zo negatief is. En dat kan niet zonder het te benoemen, helaas.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Maar hoe kun jij dan vaststellen dat het zeuren om niks is?

Ysabella, Paardenbloem en suus1983 vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hoe weet jij nu dat het grootste deel zeuren om niks is? Was jij daar ook bij?

Ysabella en Paardenbloem vinden dit leuk.
  4. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Wat ik dus in mijn eerste inhoudelijke post je ook al probeer uit te leggen. De toon van je topic komt nogal betuttelend over. Dat is denk ik wat veel mensen irriteert. Het heeft een hoog ‘wat-zijn-jullie-allemaal-negatieve-krengen-en-ik-niet’ gehalte.

YellowEyes, puzzelstukje, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    En als je nu dit topic terugleest, 9 pagina's vol met negatief gezeik en gezeur. Denk je dan dat het openen van dit topic dingen heeft verbeterd?

Paardenbloem en tuc vinden dit leuk.
  6. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Tsja, wat kan ik ervan zeggen. Ik vind jouw reactie overdreven. Misschien uit te leggen gezien jouw situatie, maar dan nog is iedere situatie anders. Als iedereen zijn eigen situatie als uitgangspunt voor advies zou nemen, dat niet bijdraagt aan een positievere draai aan moeilijke situaties.

7. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Nouuuuu dat is niet helemaal eerlijk. Ik vind dat ik in dit topic toch zeker wel iets aan negatieve-punten heb gewonnen toch ;)?

8. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Ik zou niet durven zeggen dat mijn bijdrage groter is geweest dan die van jou uiteraard.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Sorry hoor, maar je vraagt om harde (keiharde) reacties. Nu vind je de reactie van @Paardenbloem overdreven?
    En wie the f*ck ben jij dan wel niet zeg?

Paardenbloem en puzzelstukje vinden dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Een gewoon antwoord was weer te moeilijk voor je. Ik begrijp het.

11. tuc

tuc Niet meer actief

@Mimosa misschien dat je deze vraag gemist hebt?

12. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Mag ik dat niet vinden? Dat je het Ok vind om iemands ouders door te telefoon te trekken?

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Alsjeblieft zeg. Open je ogen en haal dat blok voor je kop weg.
    Tuc heeft een ondertoon, ik verdraai en stel mij aan, paardenbloem overdrijft en jij ziet alles zo goed...

Sandy01 vindt dit leuk.
  14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik heb hier 1,5 bladzijde van dit topic gelezen en ja hoor daar gaan we weer. Het topic is binnen 6 berichten al volledig van de oorspronkelijke bedoeling van het topic afgeweken. En daarna begint het gewijs.
    In plaats van naar een ander te wijzen kijk eerst ook eens allemaal naar je eigen reacties voordat je op een ander afgeeft.
    Ik ben ook niet heilig en dat weet ik van mezelf. Ik probeer ook zoveel mogelijk met tact te reageren, maar dat zal in de ogen van een ander misschien ook soms nog wel te lomp zijn.
    In plaats van elkaar af te branden, probeer elkaar beter te maken. Krijg je kritiek, laat het even bezinken, kijk terug naar je eigen reactie en reageer dan gewoon normaal. Zoals je zou willen dat de ander ook reageert op jou. Mensen willen graag advies of een bevestiging, ze komen hier niet om afgebrand te worden.
    Laten we het vooral gezellig en veilig houden hier dan hebben we er allemaal nog lang plezier van.

15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Je mag mij ook wel gewoon taggen hoor. :roflmao::roflmao::roflmao:

Paardenbloem vindt dit leuk.
  16. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    Wilt er iemand popcorn ? jeetje wat een reacties joh

Lynx vindt dit leuk.
  17. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ik heb er chips bij gepakt :|:rolleyes:

Fennec vindt dit leuk.
  18. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Dit hele topic was mij ontgaan, tot nu.

Op zich herken ik wel wat TS zegt. Ik denk vaak wel 3x na voordat ik iets gevoeligs post hier. Ik was dan ook voorbereid om in dat topic te horen dat het aan mij lag dat mijn ouders zo doen en dat ze volkomen gelijk hebben. Ik was verrast om zoveel steun en begrip te krijgen, want zo heb ik de reacties ervaren.

Natuurlijk hoort iedereen hier alleen mijn kant van het verhaal en mist iedereen context. Mijn ouders zijn echt geen slechte mensen. Ze houden heel veel van mij en staan altijd voor mij klaar als ik ze nodig heb. Alleen nu had ik een keer juist even rust en afstand nodig en zij wilden het tegenovergestelde. Toen dat botste besloten zij het verbreken van alle contact, ruzie zoeken en stoken met mijn schoonfamilie in onze kraamtijd in te zetten om hun zin door te drijven/ongenoegen te uitten. Dat heb ik gepost en daar reageerden mensen hard op, ja, maar dat is ook keihard van mijn ouders vind ik. Ik heb hier echt wel verdriet van (en mijn ouders ook). Maar dit is iets wat zij doen. Nogmaals: ze zijn nogsteeds welkom hier en ik wil echt wel met ze dit alles uitpraten. Maar dat moet wel van twee kanten komen. Als ze geen contact willen, praat dat wat lastig...

Om terug te komen op dit topic: persoonlijk vond ik de reacties fijn en meelevend. Ik weet ook wel dat mensen hier mijn ouders niet kennen en de hele geschiedenis/relatie niet weten. Met dat in het achterhoofd lees ik de reacties. Daarbij mag iemand hun actie best walgelijk noemen. Dat is wat anders dan mijn ouders walgelijk noemen trouwens, maar dat heb ik nergens zien staan.

Ik herken wat TS zegt soms op dit forum, maar juist bij dit onderwerp niet.

Tenslotte: mijn ouders doen het zeker wel bewust om mij te dwingen hun kant op te bewegen. Ze hebben ditzelfde tijdens een andere ruzie al eerder gedaan, maar kwamen daarop terug vlak voor onze bruiloft, toen ze beseften die anders te moeten missen. Blijkbaar vinden ze hun emoties nu belangrijker dan de onze. Ik denk zelf dat ze wel weer bijtrekken, ze houden veelste veel van ons. Maar ik denk wel dat het een tijd zal duren en ik zal wel altijd moeite ermee hebben dat ze zich zo hebben opgesteld in onze kraamtijd en eerste kerst als gezinnetje.

Rosa5, YellowEyes, Sylva en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    Ooeeh lekker welke smaak?:D

Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Mimosa ik snap de reacties over de ouders van Fennec volkomen en ik vind het ook echt niet kunnen wat ze gedaan hebben. Sommige dingen kun je gewoon echt niet rechtpraten.

In dat andere topic lach jij om iets vervelends wat een ander meemaakt, dat vind ik juist ongepast (iemand met alllergie voor kerstbomen).

SAARC, Ysabella, Paardenbloem en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina