Hoi, Afgelopen zondag liep ik met gezin en onze twee honden een blokje om. Als je bij ons de wijk uitloopt kom je bij een pleintje uit waar de Jumbo is en nog wat kleine winkeltjes. Voordat we bij dat plein uitkwamen, rende er ineens een agressieve hond op ons af. Het was een americaanse bulldog. Onze honden (engelse bulldog en vuilnisbakkie) waren aangelijnd. De hond viel onze engelse bulldog aan, waarop mijn man heel boos werd en de hond probeerde weg te sturen. De eigenaar kwam tevoorschijn gerend en begon heel hard tegen zijn hond te roepen dat hij moest komen. De hond luisterde niet en bleef onze hond aanvallen. Mijn man riep 'oprotten, oprotten...' tegen die hond.... Toen had die eigenaar zijn hond eindelijk vast weten te maken, maar werd vervolgens, zelf heel agressief. Hij begon mijn vriend uit te schelden en te bedreigen omdat hij naar zijn zeggen, oprotten had geroepen tegen hem en niet tegen zijn hond. Mijn vriend probeerde nog aan te geven dat het tegen zijn hond was en dat het van de schrik was. Ik probeerde dat ook, maar de eigenaar bleef schelden en tegen mijn vriend aan te duwen, waarbij de hond weer kans kreeg om onze hond aan te vallen, met als gevolg een hoofdwond. Mijn vriend heeft zich wijselijk ingehouden, terwijl hij normaal gesproken (militair en nu manager in de beveiliging) niet de meest geduldige persoon is in dergelijke situaties. Later kwamen de vriendjes van de hondeneigenaar (nogal een aso die erg in zijn jeugd is blijven hangen) ook erg bedreigend op ons afgelopen. Ik ken de jongen van vroeger en heb tegen hem gezegd dat hij zich in moest houden en gevraagd hoe hij zo heeft kunnen worden. Hij bleef echter heel erg boos schreeuwen en dreigen. we hebben geen aangifte gedaan en mijn vriend is niet meer op de jongen zijn uitnodiging in gegaan om alleen terug te komen. Dit omdat hij in de buurt woont en ik niet wil dat hij ons komt opzoeken met zijn vriendjes. Toch wil ik er iets mee.... Ik ben erg bang geworden door dit alles en durf eigenlijk niet meer alleen te gaan wandelen, ben zo bang dat ik hem tegenkom en dat hij misschien Juliën iets aandoet of zijn hond eropaf stuurt. Ik voelde me erg kwetsbaar met Juliën in de kinderwagen... Verder ben ik niet naief over hoever mensen kunnen gaan w.b. zinloos geweld i.v.m. mijn werk. Iemand ervaring met zo'n situatie en wat moet ik hiermee? Wat zouden jullie doen? Liefs Luna
Ik zou aangifte doen. Van die hond, die aanvalt, maar ook van die man die bedreigt. Ik zou sowieso aangeven dat je je bedreigd voelt. Trouwens niet vreemd hoor, dat je vriend zich kon inhouden. Ik ken best veel militairen en die hebben juist heel goed geleerd hoe je je kunt inhouden en dat je op die manier juist de controle houdt over de situatie. Je had pas echt een probleem gehad als je vriend had uitgehaald, want dat doet zijn carrière ook geen goed. Hoe is het met jullie hond, trouwens?
Gelukkig heeft hij zich inderdaad in weten te houden, maar hij was witheet. Maar inderdaad, juist het feit dat dit zijn werk zou kunnen kosten heeft hem rustig gehouden. met de hond gaat het wel. Hij was de afgelopen 2 dagen erg rustig en angstig, nu gaat het wel wat beter. Ik durf geen aangifte te doen omdat ik bang ben dat hij anders, hier, wraak komt nemen middels stenen door de ramen of andere rare dingen. Ik weet waar hij toe in staat is.
Mijn hemel zeg, wat een verhaal! Ondanks je angst (die ik echt HEEL erg goed kan begrijpen) zou ik zeker wel aangifte doen. Het is niet zomaar even gescheld geweest. De hond heeft jullie hond aangevallen, de man heeft je man geduwd en geschreeuwt. Dat kun je echt "gerust" een bedreiging noemen... Wens jullie veel sterkte!
Als je al geen directe aangifte wilt doen ivm hoe zij zullen reageren. Ga dan iig naar de politie en doe een melding van wat er gebeurt is. Dat wordt genoteerd bij jullie naam zeg maar. En zodra er zich weer iets voor doet (better be safe then sorry) weet de politie iig OOK af van wat er voor dat incident al speelde. Kan me goed voorstellen dat jullie bij zulke hufters geen olie op het vuur willen gooien ivm wraak acties. Aan de andere kant is het wel zo dat als ze iedereen zo kunnen intimideren ze feitelijk vrij spel hebben... Plus jullie hond is gewond en zij zouden feitelijk moeten opdraaien voor de kosten. En dat je je erg kwetsbaar voelt zo met de kleine is echt helemaal niet vreemd hoor! Raak niet snel in paniek maar dit is best n paniek situatie denk ik! Sterkte met de verwerking.
Ook bedankt voor de sterktewensen. het is niet zozeer dat ik bang ben voor mezelf. Als ik hem alleen tegenkom dan boeit het me niet. Maar nu die kleine er is,wil ik geen gesodemieter.
Wat een vervelende situatie.. Maar helaas herkenbaar! Ik zou i.d. melding maken. Mocht er toch weer wat gebeuren dan weten ze er in iedergeval van. Maar jij kent die jongen ook. Hij zal dan toch wel 3x nadenken voordat hij iets doet?
Hij is een bekende van vroeger. Ik ging in mijn jeugd nog weleens bij de 'hangjongeren' hangen. Hij doet dat nu nog steeds. Verder nooit echt veel met hem gesproken. Het is iemand die veel drugs gebruikt en zijn voorbeeld nu neemt aan de nieuwe serie 'de jeugd van tegenwoordig'. Dit is grappig bedoelt, maar hij denkt hiermee wel stoer te zijn. Verder is het iemand waarvan ik weet dat hij vroeger e.a. geflikt heeft. Ik hoorde zojuist dat een melding ook niet anoniem is, nu twijfel ik toch weer.
Melding is niet annoniem nee want dan kunnen ze het niet koppelen aan jou. Maar het verschil met aangifte is dat de politie niet verhaal gaat halen bij die gasten. Ze doen er feitelijk niks anders mee als het opslaan in een dossier. Maar ALS die gasten weer iets flikken bij jullie (of misschien zelfs bij anderen dat weet ik niet of ze dat dan ook mee nemen) dan weten ze meteen wat er aan vooraf ging en kunnen ze dus adequaat handelen. Snap je wat ik bedoel? Het is dus niet zo dat niemand weet dat jij dit gemeld hebt. Maar wel zo dat ALLEEN de politie weet dat er een melding gemaakt is door jullie. Dit is "voor als..."
Wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt een aantal jaar geleden. Ik zou toch aangifte doen bij de politie of idd in ieder geval melding doen. Je kan met hen overleggen wat het verstandigst is om te doen. Ik weet dat in ons geval ze een boete moesten betalen voor hun hond die los liep en onze hond verwond heeft.
ik snap heel goed dat je daar bang voor bent.. maar ik zou dan alsnog aangifte doen.. stel je voor.. de volgende keer valt hij weer een hond aan, alleen dan gaat die andere hond dood? wat best vaak voorkomt) of er loopt een kindje in de weg, en bijt hij t kindje inplv een andere hond !! ik zou toch echt wel aangifte doen hoor... die vent is toch echt niet goed wijs, als hij een hond waarvan hij moet weten dat hij zo agressief is gewoon los laat lopen !!
Ja, het grote nadeel van niets doen, is dat die lul ongestoord door kan blijven gaan met mensen te terroriseren. Als iedereen te bang is om aangifte te doen of een melding te doen, dan komt hij er mee weg.
Ik heb hem nu gevonden op hyves en bedenk me nu om deze tekst te sturen en even af te wachten wat zijn reactie is. Wat denken jullie: Ik zag dat je in de vriendenlijst stond van Femke en ik wil je toch nog even mailen over wat er laatst op zondag gebeurde met onze honden. Ik ben namelijk echt geschrokken van je reactie! Nogmaals, mijn vriend had het tegen jou hond, die dus los liep en onze hond (die last heeft van ernstige HD en Artrose) meerdere malen heeft gebeten. Zo raar is het toch niet dat je dan alles probeert om hem van je hond af te krijgen?! Casper, onze hond, heeft hier een diepe hoofdwond aan overgehouden en is al dagen helemaal van slag!! Verder was er een baby bij die helemaal van slag was. Nogmaals, ik ken je zo niet. Ik ken je nog van vroeger en vond je altijd een aardige jongen. Wat ik zei, meende ik ook echt. Jammer, dat je zo reageert. Mijn vriend is er verder niet meer op teruggekomen, je nodigde hem nog uit om terug te komen, maar hij is vanwege zijn werk gelukkig gewend om met dit soort situaties om te gaan. Neemt niet weg dat meerdere mensen ons hebben geadviseert om aangifte te doen, we hebben dit nog niet gedaan. Ik hoop wel dat je voortaan normaal doet en dat we zoiets niet meer mee hoeven te maken hier. Ik wil graag gewoon normaal met onze honden en met mijn kind over straat kunnen. Hopelijk ben je ook mans genoeg, om nog iets van je te laten horen.
Ik zou echt geen bericht via hyves gaan sturen. Er is al meerdere keren gezegt dat je vriend het niet tegen hem riep...hoeft hij via hyves niet nog een keer te horen. Vind je nogal bang overkomen in het bericht, doel daarop: vind je echt een aardige jongen etc. Ik zou gewoon aangifte doen...denk je nou echt dat zo'n persoon zich wat aantrekt van een hyves bericht?
Ja precies, ik zou het ook niet via Hyves doen... Je schrijft ook dat je NOG geen aangifte gedaan hebt. Dat kan ook als een bedreiging overkomen. Als hij echt zo'n opgefokt typetje is, staat hij JUIST op de stoep na zo'n bericht. "Ben je mans genoeg" klinkt wel uitdagend...
ik zou het ook niet doen via hyves. ik vind je idd erg bang overkomen daarin. ik denk niet dat dat je bedoeling is,want dan weten ze juist dat ze ze bang kunnen maken. je moet erboven staan. ik zou zeker aangifte doen ik zou me zo zeker niet laten behandelen door 1 of andere idioot!
Ben het met LadyXochi eens. Je nodigt hem nu uit om er iets aan te doen dat jullie naar de politie stappen. Het is een nette brief maar het zijn duidelijk geen nette mensen. En als hij al zo reageerde op wat je man zei tegen zn hond. Dan verwacht ik op deze brief eigenlijk niks anders als agressie. Btw, je kan ook informatie/tips inwinnen bij de politie heh. Vraag ze eens wat t beste is. Wie weet staat hij met zn hond al bekent bij hun? Daar zou ik iig niet van opkijken nml!
Fijn dat jullie zo meedenken! Mijn vriend heeft zojuist contact gehad met de politie, zij hebben geadviseert het wel te melden en eerst te proberen dit nog een keer zelf op te lossen met diegene. Maar goed. Ik heb omdat jullie inderdaag elijk hebben w.b. het bang overkomen, de brief een beetje aangepast. En gezegd dat hij een fatsoenlijke reactie terug mag sturen, en we daarna nog evne kijken hoe we dit gaan oplossen samen. Wil idd niet bang overkmen en hem hier zeker niet mee weg laten komen. Ladyx: ik weet nog dat jij toen ook problemen had met van die stomme kinderen in de buurt. Jij hebt toen toch eerst ook ee nbrief bij de ouders in de bus gedaan? hoe is dit afgelopen?