Ik ga dus geen borstvoeding geven. Ik heb een borstverkleining gehad, 3 jaar geleden. Bij mij zijn alle melkklieren toen doorgesneden, dus de kans is eigenlijk niet aanwezig dat het lukt. Maar goed. Ik baal nu wel dat mijn borsten groeien. Wie heeft ook een verkleining gehad en hoe ging dat bij jullie (als jullie geen borstvoeding geven, bedoel ik). Worden je borsten vanzelf weer kleiner na de bevalling? En maak je evengoed melk aan en wat gebeurt daarmee? Ik weet echt niet wat ik me daar bij voor moet stellen. Ik ga binnenkort ook maar op zoek naar een nieuwe bh. Moet je dan uitkijken naar andere bh's omdat ik een verkleining gehad heb, of maakt dat niets uit? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Hallo, ik heb vorig jaar een borstverkleining gehad en heb de vraag gesteld aan de pc die jij aan mij nu stelt. Ze worden terug kleiner maar gaan zoals een normale brost terug wat doorhangen , dit kan verkolmen worden later door een kleine ingreep is dat ze de neem terug aanspannen. Ik ga dit laten doen als ik ook zwanger en bevallen ben .Ook ik kan geen borstvoeding geven en wil het ook niet.
Ok dank je wel voor je antwoord. Maar weet je ook of je dan pillen moet slikken ofzo. Dat heb ik weleens gehoord, omdat je evengoed melk produceert. Ik wil ook geen borstvoeding geven, als ik het kan had ik het misschien ook niet gedaan. Ik wil niet dat mensen het erg voor mij vinden omdat ik het niet kan, dus ik ga niet de operatie als argument gebruiken. Maar ben wel benieuwd hoe alles er dadelijk uit gaan zien.
Hoi, ik heb op m'n 18e ook een borstverkleining gehad en ik weet nog niet of ik borstvoeding kan geven...De kans is klein denk ik...Ook ik ben benieuwd hoe dit straks zal gaan, want ze zijn bij mij ook flink gegroeid . Maar goed, ik wist dat die kans er in zou zitten als je de verkleining voor zwangerschappen doet.... Als ik er aan denk, dan wil ik straks wel posten op dit topic hoe het gegaan is bij mij na de bevalling... Groetjes, Angela
Hoi Indy; Ik heb op mijn 17e ook een borstverkleining gehad. Ik wil echter wel gaan proberen om borstvoeding te geven. Er komt ook al melk uit mijn tepels dus schijnbaar werkt het wel allemaal daarbinnen. Overigens heb ik ook een operatie gehad waarbij de tepels eraf zijn geweest maar de natuur herstelt zich dus soms Volgens mij werkt borstvoeding ook met het vraag aanbod verhaal dus als jij gewoon de fles wil geven zal je al snel geen melk meer aanmaken. Er is bij het gedeelte "voeding" ook een topic over geweest: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=30407 Anders kun je het misschien eens vragen aan je vk of een lactatiedeskundige. Groetjes Manuela
Ik denk dat het gaat net zoals wanneer je borstvoeding afbouwd of stopt. Misschien verstandig om de eerste twee dagen af te kolven. Dan heb je iig die colostrum melk voor in het flesje. Toen ik stopte was het steeds minder geven en uiteindelijk helemaal gestopt. Alles wat in je borsten zit, wordt gewoon weer opgenomen door je lichaam.
Ook ik heb een paar jaar terug een borstverkleining gehad (van G naar een kleine D). Zit inmiddels alweer op F dankzij de zwangerschap (*schrik*). Er is mij door de chirurg verteld dat áls ik melk ga produceren dat het nooit genoeg zal zijn om een baby mee te voeden. Op zich leg ik mij daar bij neer, mijn kindje wordt met de fles ook wel groot (heb zelf ook geen borstvoeding gehad). Ik vraag me inderdaad wel af of mijn borsten wel weer een beetje in normale proporties terug gaan na de zwangerschap, want ik zou het wel erg vinden als die operatie "voor niets" zou zijn geweest....
Hoi, Ik ben inmiddels 6 weken geleden bevallen. Mijn borstverkleining is nu zo'n 2 jaar geleden. Mijn borsten groeiden in de zwangerschap van c naar e. Inmiddels zijn ze weer iets geslonken (heb nu denk ik een grote c, kleine d) en ze zijn iets gaan hangen.... Zelf wilde ik wel proberen bv te geven, maar het is helaas niet gelukt (was er al op voorbereid natuurlijk). Na 4 dagen aanleggen en kolven is er helemaal geen druppel uitgekomen. Heb ook geen stuwing gehad... groetjes sandra
13 jaar heb ik een borstverkleining uit laten voeren waarbij mijn tepels verplaast zijn. 15 maanden terug ben ik bevallen van mijn 1e dochter. Tijdens mijn zwangerschap zijn mijn borsten 1 cupmaat gegroeid. Helaas is die cupmaat extra na mijn bevalling gebleven. terwijl ik niet zwaarder ben geworden tov van voor mijn zwangerschap. Ik heb na mijn bevalling nergens last van gehad. Op de derde dag na mn bevallling heb ik in 1 borst 1 warm hard plekje gehad wat vanzelf weg is getrokken. voor de rest geen stuwing gehad oid.
10 jaar geleden heb ik een borstverkliening gehad, en k krijg maar geen echt duidelijk antwoord van het ziekenhuis. maar waarschijnlijk kan ik het niet. je krijgt na de bevalling een pilletje die de melk afbreekt.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. En welke maat ik straks na de bevalling heb. Ik heb nu nog wel mijn eigen bh's aan, maar ik denk dat ze toch wel gegroeid zijn. Volgende week maar eens op pad voor nieuwe.