zo in 2 strijd!! wat zouden jullie doen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miranda22, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Hallo dames,

Zit een beetje in strijd hier,

Vanaf me jeugd heb ik last van mijn rug, denk om de week zat ik wel bij de huisarts vanwege pijn. Op mijn 18 ben ik eindelijk door gestuurd naar het ziekenhuis. Daar kwamen na een mri er achter dat ik 2 lekke tussen wervels heb dat al mijn wervels heel erg nauw zijn dus alles past er maar net in zal ik maar zeggen en me staart botje is niet vol groeit en ligt los in me rug. In de afgelopen jaren zijn hier 2 lichte hernia,s bij gekomen. Heb in de afgelopen jaren meerdere malen een facet ingreep gehad (dat er vocht in de lekke tussen wervels wordt gespoten om ze weer flexibel te maken) alleen zonder effect. Nou ben ik een paar maanden terug weer bij de orthopeed geweest en hebben we in overleg besloten dat ik voor een tractie kuur ga. wordt ik een week opgenomen, krijg 3 dagen iedere dag een uur lang een korset aan moet dan op een bed leggen en worden er gewichten aan het korset gehangen om weer een beetje ruimte tussen me wervels te maken. Een paar weken terug werd ik gebeld dat het 24 september gaat gebeuren.
    Maar nu ben ik er zaterdag achter gekomen dat ik zwanger ben (wat al een wondertje is, heb in mei een miskraam gehad en heb endometriose, al met al een rampje) Nou heb ik dus maandag meteen het ziekenhuis gebeld om te vragen of die tractie kuur wel kan als ik zwanger ben (ben dan bijna 8 weken) ze gingen overleggen werd smiddags terug gebeld dat het geen probleem is.

Maar nu weet ik het dus zelf eve niet, Ze gaan toch een straks korset over me onderbuik trekken en daar dan flink wat gewicht aan hangen en dat drie dagen achter elkaar iedere dag een uur.

Nou is mijn vraag aan jullie wat zouden jullie in mijn geval doen? De tractie kuur door laten gaan of toch niet?

Groetjes miranda

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou het wel doen. Met 8 weken is het vruchtje nog zó klein, dat het echt nog heel goed beschermd achter je schaambot zit. Als het later was zou ik ook twijfelen, maar bij 8 weken: gewoon doen.

3. Zina

Zina Niet meer actief

Ik zou het ook doen, wat mvs al zegt, het is nog zo klein en achter het schaambod!

Vergeet niet dat je anders miss wel extra extra last krijgt tijdens de zwangerschap! Daar zit je neem ik aan niet op te wachten!

En vertouw erop, dat als de doktoren zeggen dat het kan, dat het dan ook kan.

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja ik zou het ook doen, als het niet zou kunnen hadden ze het ook wel gezegd, en als ze hebben overlegd dan zit het dus zeker weten goed.
    En bovendien zoals MvS zegt, het vruchtje is dan nog zoooo klein die merkt daar niks van.

Beter dat je er nu iets aan doet voordat je buik zwaar gaat worden en dit je rug belast.

5. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik zou ht ook doen, met 8 weken kan dat wel. dalijk word je buik alleen maar groter, en word je rug inderdaad meer belast

groetjs

6. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    dank jullie wel voor de reactie,s.

Inderdaad dan zit het nog achter het schaambot dus nog goed beschermd.
    Had ineens een slecht gevoel erbij dus vandaar dit topic, maar doet toch wel goed dat jullie het wel zouden doen dus goed gevoel erbij!!

Laat het even allemaal bezinken nog en denk wel dat ik er voor ga. Dat is zwanger was van me zoontje had ik nergens last van, dat was zo apart! Maar ja kan er niet van uit gaan natuurlijk dat dat nu weer zo is!!!

Nogmaals dank voor de reactie,s

fijne avond
    groetjes

7. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik jou was zou ik het ook doen! zoals al gezegd je weet nooit wat deze zwangerschap voor klachten met zich mee brengt. Hoeft natuurlijk niet maar kan wel. Misschien zou je ook nog even de vk alvast bellen en dat uit leggen. Zodat je vantevoren alvast voor een controle en misschien wel echo kan gaan. Of misschien kunnen zij voor de zekerheid nog wel even contact opnemen met een gyn.
    En als je voor de opname gaat. Vertel tegen de artsen maar ook de verpleging dat je zwanger bent. Zodat er niet zomaar röntgenfoto's gemaakt gaan worden en je er te laat achter komt. Liever tegen teveel mensen vertellen dan te weinig. Ik weet trouwens niet of er überhaupt foto's gemaaklt moeten worden, maar even als voorbeeld.

O ja, en natuurlijk gefeliciteerd!!

8. misa

misa Niet meer actief

Als ze zeggen dat het kan, dan zou ik het doen! Succes ermee en: gefeliciteerd met je zwangerschap!

9. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ook ik zou het gewoon doen.. weet wat het is om last van je rug te hebben door een afwijking en als ze daar nu iets aan kunnen doen zou ik het met beide handen aanpakken!
    Je beebje zit goed beschermt en een beetje vertrouwen in de artsen ;)
    Heel veel succes met deze behandeling en ik hoop dat je daarna mag gaan genieten van je zwangerschap!

10. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik zou het wel doen hoor, je kindje is nu nog maar zo klein en heeft zooooveeeelll ruimte om zich heen dat ie volgens mij weinig merkt van wat er buiten gebeurd.
    Wel kan je vtv even aangeven dat je zwanger bent, dan kunnen zij je desnoods nog tips geven.

Succes!!

11. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Bedankt allemaal voor de reactie,s. Denk ook wel dat ik het gewoon doe, Heb al zo lang zo veel pijn aan me rug en ben ook zo lang er mee bezig. Dit zou inderdaad mijn oplossing moeten zijn.
    En inderdaad iedereen daar het vertellen. Zat alleen te denken gister, moet het wel zeggen daar maar ze moeten het niet in mijn dossier zetten of me dossier weg halen als familie op bezoek komt. Altijd wel standaard volgens mij dat familie altijd in je boek kijken die aan het eind van je bed komt te hangen. Willen graag wachten met het vertellen aan de fam dat we zwanger zijn, maar daar zal gerust wel een oplossing voor zijn.

Nogmaals bedankt voor de reactie,s kan ik zeker wat mee!!!

12. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

7 mrt 2010
    179
    0
    0
    Hallo Miranda,

Ik wil je niet weer aan het twijfelen brengen, maar ik weet niet of ik het in jouw geval zou doen.
    Ik kamp zelf al bijna 14 jaar met whiplash-klachten, altijd veel rugpijn ook.Dat is natuurlijk niet hetzelfde, maar net als jij had ik tijdens mijn zwangerschappen niet meer of juist zelfs minder last van mijn rug e.d.

Als je nu een behandeling begint voor je rug, krijg je zeker in het begin veel meer last, want je zit aan iets wat vast zit en het wordt uitgerekt etc, dus dat gaat ontzettend veel pijn doen en ik weet niet wat voor effect dat gaat hebben wanneer de zw.schap zich vordert.
    Ik ben geen arts en ik weet niet hoe zo'n behandeling verloopt en hoe lang dan het herstel is en/of hoe snel je positieve verandering zou moeten voelen in je lichaam, maar misschien zijn dit wel dingen die je extra moet navragen bij desbetreffende arts.

Met die antwoorden moet je denk ik even opnieuw een overweging maken, omdat je eigenlijk zelf aangeeft dat je tijdens een zwangerschap weinig tot niets voelt en misschien dat het verstandig is, om tot na de bevalling te wachten?
    Begrijp me niet verkeerd, hoor.Ik wil absoluut voor jou, dat je snel van je pijn af bent, maar ik vraag me dus alleen af of het nut heeft tijdens een zwangerschap (Je lichaam veranderd zo en hormonen gaan een rol spelen en je gewrichten worden weker etc, dus wat is het effect daarvan met die behandeling/Hoe pakt zich dat uit?), zelfs nog buiten het feit, dat de kleine gevaar zou lopen of niet, omdat het nog in de bekken ligt.Snap je een beetje wat ik bedoel?

Heel veel sterkte met je rug, de behandeling en super gefeliciteerd met je zwangerschap!

13. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    @babywolkje, bedankt voor je reactie. had ik nog niet over na gedacht nee. Me lichaam gaat natuurlijk nu veranderen tijdens de zwangerschap en helemaal in dat gebied. Wilde het zh bellen om hier over wat vragen te stellen maar kon maar tot 11 uur dus ga morgen ochtend even bellen en vragen of het geen invloed heeft op het herstellen erna. Nu ik er over na denk lijkt het me inderdaad niet zo een slim plan. Me rug gaat natuurlijk anders staan tijdens de zwangerschap en daarop ga ik dan revalideren dus de kans groot als ik bevallen ben dan ik weer terug bij af ben. Bedankt voor je reactie!!!

14. fafje

fafje Niet meer actief

heb verder geen reacties gelezen, maar ik zou het doen...beter nu...baarmoeder en beeb zijn nog zo klein..en schuilen nog achter je schaambot...moet geen probleem zijn

15. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

7 mrt 2010
    179
    0
    0
    Graag gedaan!
    Voelde me al zo rot, omdat je er eigenlijk alweer positief voor stond in gedachten en alle andere reacties die je goede moed gaven en dan kom ik ineens van "Nou, zou je...":):(
    Maar kon het ook niet laten om niet te reageren.
    Nogmaals weet ik niet wat voor behandeling het is, maar het is vast en zeker heftiger dan bv fysiotherapie en als ik kijk, hoeveel pijn ik altijd had na fysiotherapie, wat zal dit dan niet met je doen :$ En je lichaam veranderd idd zo erg tijdens zwangerschap, dat ik dus niet alleen zou willen weten of mijn kindje in gevaar zou zijn door die band en gewichten (wat dus niet zo blijkt, volgens de artsen en idd wat hier veel is gezegd, het is zo nog klein en ligt in je bekken/beschermd), maar ook wat het herstel doet.
    Vind het een beetje moeilijk uitleggen, maar volgens mij begrijp je me wel een beetje en ik hoop dat je morgen de juiste antwoorden krijgt, of in ieder geval de antwoorden die je wil horen en kan het hopelijk alsnog zo spoedig mogelijk in gang gezet worden.Het beste!

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik zou het doen !!!.. het vruchtje is nog zo klein !!
    en het ziekenhuis

17. misa

misa Niet meer actief

Op zich wel goede argumenten van je, Babywolkje.
    Maar toch denk ik ook dat je de hele zwangerschao nog moet, en het begin is echt niet hetzelfde als het einde, ivm allerlei (rug)klachten.

Wel gemeen he, zoals we je aan het twijfelen maken. Ik zou ook de punten van Babywolkje meenemen naar de arts en daarna beslissen!

18. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    tsja, ik heb niet alles gelezen, maa rmoet zeggen, ik verbaas me over de reacties, mijn eerste gevoel toen ik je verhaaltje las, was dat ik, als ik jou was, het niet zou doen.

Ik zou het gewoon niet doen. je weet t gewoon niet. en artsen zijn ook mensen, die weten echt niet alles. waarom risicos lopen. lijkt me aardig zwaar behandelingetje voor je lichaam.

Als jij er al niet zon goed voorgevoel bij hebt, dan waarom dan toch doen?

Ik zou het echt niet doen, als ik jou was. Maar als jij het wel wilt doen, dan...ja, dan moet je het doen he!

succes met je beslissing..

Sam

19. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    zoals al gezegd zit je kleintje nog achter je schaambot en zal er niets van merken.. maar meid.. volg je gevoel hierin.. dan zit je nooit fout..

20. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    inderdaad erg apart hoe verschillend de reactie,s nu zijn.
    @samantha, dat is ook de reden waarom ik het hier heb neer gezet, wilde graag weten wat andere dames hiermee zouden doen.
    Twijfels over de tractiekuur zelf heb ik geen twijfels meer, ook door de reactie,s hier. Kindje zit nog diep en goed beschermd. Maar nu is het meer dat ik twijfel omdat de periode dat ik zou moeten revalideren me lichaam gaat veranderen en herstellen en misschien straks wel helemaal van de rel als ik bevallen ben.
    Had net het ziekenhuis gebeld maar de telefoons staan niet goed door geschakeld. Kreeg de verkeerde afdeling en die krijgen de goed afdeling ook niet te pakken dus bel straks nog een keer. en dan laat ik het even weten!!!

Deel Deze Pagina