bloedverlies na curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Juni, 11 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Afgelopen dinsdag heb ik een curettage gehad en dat is heel goed meegevallen. Alleen las ik hier ergens dat iemand na een curettage maar 1 dag bloed had verloren. Hoe is dat bij anderen? Ik had eerst 3 dagen heel weinig bloed, maar eergisteren begon het hevig te bloeden, en je wilt niet geloven wat er allemaal naar buiten komt, het lijkt wel alsof ik mijn hele baarmoeder verlies (sorry voor de details). Ik heb wel gebeld naar het ziekenhuis, maar daar zeiden ze dat dit normaal is: tijdens de curettage haalden ze enkel het vruchtzakje weg, maar de hele baarmoederwand moet nog afgebroken worden en dat gebeurt dus nu. Daarom vind ik het zo raar dat ik hier las dat iemand maar 1 dag bloedde. Zijn er dan verschillende soorten curettages?

groetjes
    juni

2. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik heb vorig jaar feb een curretage gehad.
    ik bloede 2 weken ze vertelde mij dat het normaal
    was als je maar niet meer bloed dan bij een ongesteldheid.
    heel veel sterkte liefs chantal.

3. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Maar het bloedt wel veel meer dan bij een ongesteldheid. Het bloed is ook veel donkerder, bijna zwart. Maar ja, het kindje had daar al 3 weken dood gezeten, misschien komt het daardoor.

Ik moet zeggen dat dat bloeden heel confronterend is. Zo moet je constant denken aan de zwangerschap die voorbij is. Ik mis die zwangerschap enorm. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk weer zwanger word.

4. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    bij mij was het ook gestopt met 7 weken en kwam
    er pas achter met de 12 weken echo dus zat ook al
    een poosje.
    maar volgens mij is het donkere bloed oud bloed.
    als je niet zeker bent zou ik gewoon nog een keer bellen.
    ik weet hoe je je voelt het is echt heel erg dus neem de tijd en doe rustig aan om het te verwerken.
    ik heb het geluk dat ik na de 5e ronde weer zwanger ben geworden.
    meid ik hoop dat jij ook weer snel zwanger bent.
    sterke liefs chantal.

5. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik heb na mijn curettage nauwelijks nog gevloeid, maar dat kwam omdat ik daarvoor al heel veel was kwijtgeraakt dankzij Cytotec-tabletten. Wat anderen ook al aangaven: bruin of zwart bloed is oud materiaal, dus dat zal dan zeker nog van je zwangerschap zijn.

Maar mocht je het toch niet vertrouwen, dan moet je zeker aan de bel trekken bij de gyn. Beter een keer teveel gecontroleerd dan een keer te weinig.

Sterkte en groetjes, Wendy

6. red

red Lid

23 feb 2006
    94
    0
    0
    Ik heb na mijn curretage nog wel gebloed en het werd ook steeds erger. Heb daarvoor wel nog een echo gehad en daar bleek dat mijn hele baarmoeder nog vol bloed zat, maar dat dat zelf wel af zou komen. 4 dagen later ben ik opnieuw gecurreteerd omdat er placenta weefsel was achtergebleven.

Ik vertel dit niet om je bang te maken, maar om aan te geven dat je heel goed op moet letten wat je verliest. Als het dikke proppen bloed zijn (donker rood, als lever) dan is er niks aan de hand. Maar als het licht gekleurde, vreemd gevormde stukken zijn, moet je echt even aan de bel trekken! Ook als je krampen gaat krijgen. Laat je niet afschepen hoor! Je hebt al genoeg te verduren, dus gewoon op je strepen gaan staan!

Succes en veel sterkte! Liefs van Red

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hoi Juni,
    Ik had precies hetzelfde!
    Ik was op woensdag gecurreteerd en daarna heel weinig bloedverlies.
    Toen ik 's maandags weer wilde gaan werken had ik op het toilet ineens enorm veel bloedverlies, er kwamen ook een soort 'stukken' (sorry, erg onsmakelijk....) naar buiten. Ik schrok me rot. Daarna werd het bloedverlies iedere dag wat minder en na ongeveer twee weken was het helemaal gestopt. Volgens de gyn was dit normaal.
    Succes met het herstellen! (en als je het niet vertrouwt... gewoon bellen!)
    Groetjes, Anakin.

8. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ik heb zelf niet gebloed na curetage, alles was er netjes uit...Waarschijnlijk waren er wat stukjes achtergebleven?

Of er twee verschillende curetages zijn, ik geloof wel dat ik gelezen heb dat er 2 methodes zijn: bij de één is het met een soort krabbertje en de andere met een soort "stofzuigersysteem"(de laatste heb ik gehad), sorry voor de onsmakelijke details....Maar ik weet het niet zeker

Als je je zorgen maakt of vragen hebt gewoon even bellen naar je gyn!

9. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Hey,

bedankt voor de antwoorden. Het is gelukkig niet meer zo veel. Alle grote stukken zijn er precies op één avond uitgekomen (alweer onsmakelijk he).

Kun je dit nu beschouwen als je eerste menstruatie en vanf hier opnieuw beginnen tellen? Ik heb een paar dagen geleden een zwangerschapstest gedaan en die was nog duidelijk positief. Als ik binnenkort ovulatietesten zou doen, reageren die dan ook 'vals positief' omdat er nog HCG in mijn lichaam zit?

liefs, juni

10. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi juni,
    ik heb gerekend vanaf de dag van curretage en ben 5 weken later ongesteld geworden.
    na mijn ongestelheid ben ik pas weer begonnen om zwanger te worden en heb ook ovulatietesten gebruikt.
    door de curretage was mijn cyclus aardig in de war
    begon met 35 dagen en werd steeds minder dagen
    daarom heb ik ovulatietesten gebruikt.

liefs chantal.

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi juni,

allereerst veels sterkte toegewenst in deze vervelende periode!

Ik had ook heel erg veel bloedverlies, en stolsels na mijn curretage.
    De zwangerschapshormonen blijven nog wel een paar weken in je lichaam achter maar wordt dan langzaamaan minder!

Mijn cyclus was altijd heel regelmatig maar nu is deze langer geworden, ik was altijd standaar 28 dagen maar zit nu op 34, met hele hevige menstruaties, ik verlies heel erg veel bloed en ook veel stolsels (sorry voor het vieze verhaal)!
    Terwijl ik voor mijn MK maar nauwelijks last had van bloedverlies een paar druppeltjes en dat was het, terwijl ik nu dagen achter elkaar vloei!

heel veel sterkte de komende tijd

Liefs Jette

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ook bij mij duurde het vloeien ruim 2 weken na de curretage en het was de eerste week heftig daarna liep het langzaam af. als je het niet vertrouwd bellen heb ik ook gedaan bleek bij mij nog weefsel te zitten dat is toen opnieuw weggehaald. het duurde overigens 6 weken toen was ik weer ongst.
    ik wens je sterkte toe met het dragen van dit verlies en hoop dat 2007 een jaar van ons wordt allen wordt liefs miriam

13. Kim26

Kim26 Actief lid

6 mei 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Hallo Juni,

Ik ben vorige week maandag gecuretteerd en bloedde die dag niet echt heel veel de dag daarna ook niet en woensdag was het alleen nog een beetje bruin en daarna hield het op tot vanmorgen toen kwam er weer bruin uit. Ik vind het zelf ook wel wat raar maar als ik ongesteld ben dan bloed ik 1 dag en daarvoor en daarna is het alleen bruin wat eruit komt.
    Wel ben ik ontzettend moe en heb ik nog steeds af en toe van die krampen/steekjes maar dat zijn volgens mijn huisarts na-weeen.
    Ik vind het ontzettend raar voelen nu ik niet meet zwanger ben. ALs je het rationeel bekijkt weet je dat het beter is bla bla maar ik voel me zo leeg. Ik ben echt van die roze wolk afgesodemieterd en dat voelt k*t. Ik hoop dat dat gevoel snel weggaat.

Hoe lang zijn jullie eigenlijk thuisgebleven na de curettage?

Sterkte allemaal.......

Liefs Kim

14. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ik heb morgen mijn curretage en als ik zo lees ben ik bang aan het worden.
    Blijkbaar hebben jullie allemaal een rommelige menstruatie nadien?
    Ik moet donderdag alweer aan het werk,zal ik dat kunnen denken jullie?
    Of ben je er een langere tijd niet goed van?

15. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Ik ben momenteel werkloos, maar ben mijn doctoraat aan het afronden, dus ik heb (als een gek) doorgewerkt vanaf de dag na de curettage. Niet slim wellicht, want als ik 's avonds stop met werken voel ik pas hie ik er emotioneel toch behoorlijk onder lijd. Ik kan je goed begrijpen Kim, je begint je pas na die curettage echt kut te voelen he, ik bedoel psychisch, dat je de zwangerschap heel erg mist enzo. Zeker als er dan in je directe omgeving net veel kindjes geboren worden...

Dat het voor ons allemaal vlug weer roze wolkjes mogen zijn!

16. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Hoi Juni,

Als je steeds meer bloed gaat verliezen zou ik toch aandringen op een echo hoor. Ik had het vorige week ook. Ik ben 29 januari gecurreteerd en had daarna vrijwel meteen geen last meer van bloedverlies. Maar een week later begon het weer, helderrood. Niet enorme hoeveelheden, maar wel met stolsels. Ik heb het ziekenhuis gebeld en die wilden een echo maken ter controle. De volgende dag gegaan en ik moest meteen blijven. Er bleek nog van alles in te zitten! De gyn schrok zich kapot! Dus ik kon gelijk blijven. Wel goed dat ik voor de echo ging, want anders schijn je kans te hebben op ontstekingen. Ik ben dus ruim een week later weer gecurreteerd. Het gekke is dat ze het tijdens de curretage niet wegkregen, maar toen ik na de narcose naar de wc ging kwam er een zakje uit van ongeveer 8x4 cm! Ik denk dat dat het was wat het bloedverlies veroorzaakte. En dat moest er toch uit. De dag na de curretage was het bloedverlies alweer opgehouden en volgens mij zit het nu wel goed.

Maar hou het dus in de gaten hoor, want ze sturen je zo weg, maar jij zit straks met de ellende! Als de boel gaat ontsteken ben je nog verder van huis!

17. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Juni,

wat erg voor je dat je een miskraam hebt gehad.
    Houd dat bloeden wel goed in de gaten. Ik heb een soortelijke ervaring als Roze.

Ongeveer een week na mijn curettage begon ik flink te bloeden: als de eerste dag van een heftige menstruatie.
    Ik heb toen met het ziekenhuis gebeld, en de gyn vertelde dat het wel kan, maar dat het binnen een paar dagen op zou moeten houden. Als dat niet het geval was, dan moest ik terugbellen.
    Ik heb vrij lang gewacht met bellen, totdat ik op een ochtend onder het bloed en stolsels wakker werd. Ik ben dezelfde dag (dwz 2 weken na mijn eerste curettage) opnieuw gecuretteerd, omdat er ook in mijn baarmoeder nog wat weefsel was achtergebleven.

Als het bloeden zo heftig blijft, dan zou ik even met het ziekenhuis bellen als ik jou was. Als het minder wordt, dan is er niets aan de hand en zal het vanzelf stoppen.

Na de 2e curettage heb ik zo'n 3 weken vrij licht gebloed.

Heel veel sterkte! Denk een beetje aan jezelf.

Liefs,
    Marla

18. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Dank je wel voor de antwoorden! Het bloeden is nu gelukkig flink geminderd, dus ik denk dat alles wel in orde is. Wel ben ik doodmoe.

liefs
    juni

19. oetel

oetel Actief lid

15 feb 2007
    257
    0
    0
    hoi hoi,

ik ben vorige week donderdag gecuretteerd. Was toen 8 weken zwanger, maar het was al heel pril niet goed gegaan. Alleen de donderdag had ik naar mijn gevoel veel bloedverlies en vrijdagochtend nog een beetje.

Daarna geen maandverband meer gebruikt. Ben wel nog supermoe. Heb gister twee uurtjes gewerkt, maar dat viel heel erg tegen (begon gelijk te huilen).

Wanneer zijn jullie weer aan de slag gegaan na de curettage, gelijk voor hele dagen of eerst gestart met kortere tijd?

groeten,

Simone

20. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Hey Simone,

Veel sterkte met het verwerken van je miskraam.

Zou die moeheid door de curettage komen? Ik heb er inderdaad ook veel last van, alsof ik nog steeds zwanger ben. Nu moet ik ook wel zeggen dat het wellicht niet slim was om meteen de dag erna weer aan de slag te gaan, maar ik moest een deadline halen, binnen een paar dagen kan ik echt uitrusten.

Vorige week vrijdag (3 dagen na de curettage) heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was nog duidelijk positief. Ik vraag me af of ik vandaag nog eens zou proberen, kijken of het nu al negatief is. Ik zou zo graag weer beginnen 'proberen', het gevoel hebben dat ik er weer mee aan de slag kan, met zwanger worden.

liefs
    juni

Deel Deze Pagina