Nee er zijn geen eisen aan de omgang. Dus dan mag ik gewoon het schoolplein op om ze te halen? Dat zou ik dus nog kunnen proberen! Een paar maanden geleden vroeg ik zo n dergelijke vraag aan een jeugdverpleegkundige ( cjz ). Maar zij gaf aan om zoiets dergelijks nooit te doen omdat het als ontvoering gezien kan worden, ook al heb ik net zoveel recht en gezag. En omdat ik dacht dat zo n persoon daar veel vanaf wist ging ik daar van uit dat het zo was. Maar dat is dus niet zo?
Klopt. Maar daar trek ik mij niets meer van aan. Misschien ziet hij na al deze reacties eens in dat het niet kan wat hij de kinderen aan doet. Maar tips zijn idd wel handig via een PB.
Zeer sneu om te lezen en voor het eerst niet kan ik je geen advies geven. Nog heel even drie jaar weet Kinkt lang dan idd je oudste 12 en mag ze zelf gaan beslissen. Hoe slecht ook over mama gepraat kinderen kennen de c waarheid in hun hart. Ze komen. Voor nu wat een krom een raar rechtsystremeem hebben we. Kinderen bij moeder weg houden belachelijk.
Vraag dit eerst na!!! Anders ben je nog verder van huis. Je mag uiteraard wel met de kids praten op het schoolplein maar meenemen, vraag dat na. Desnoods bij je advocaat, of als je die niet hebt bij het juridisch loket (kan volgens mij ook per mail). Hoop dat je je kindjes terug krijgt, ze hebben mama net zo hard nodig als papa. Dikke knuffel!
Wat erg dat je je kinderen al zo lang moet missen, vreselijk . Ik hoop dat je je kinderen snel in je armen mag sluiten. Heel veel sterkte! Dikke knuffel.
Wat vreselijk! Ik kan mij niet eens voorstellen hoe jij je moet voelen... Ik hoop voor je dat deze hel heel snel voorbij mag gaan.
Een hele dikke knuffel. Ik heb geen tips voor je helaas. Maar voor de mee lezende vader van je kinderen: Wat ben jij een slechte vader zeg. Hoe durf je, ondanks de rechten van de moeder, de kinderen bij hun moeder weg te houden. Dit is wel het laagste punt wat je kan bereiken in het ouderschap. Dat geld ook voor die m(l)oeder van je. Welk normaal denkend mens doet dit nou.
M'n hart brak toen ik je verhaal las... Hoe kan iemand z'n kinderen weghouden bij hun moeder? Een beest zal nog niet eens zo doen. Ik sta sinds kort ook op voet van oorlog met m'n ex. Hij dreigt m'n dochter ook af te laten pakken. Hij heeft het gezag en weigert ook maar een stuiver aan haar te besteden en wil haar zelfs niet zien, maar hij wil haar alleen maar afpakken om mij een hak te zetten. Hij wil haar eventueel in een pleeggezin stoppen. "Als jij haar maar niet meer ziet". Ik ga nu voor eenhoofdig gezag en als hij ooit omgang wil, dat dat dan via het omgangshuis gaat met mij erbij. (Ik heb dreigmailtjes) Ik heb 1 nu van de beste advocates die er is op dit gebied in de armen genomen. Misschien kan zij ook iets voor je betekenen? Spong Advocaten
Schandalig dat dit kan in Nederland! Die arme kinderen die hier de dupe van worden. En eens met de vorige reactie. Wat een slechte vader als je je kinderen dit aan doet. Ongelooflijk!
Ahh meid ik kreeg tranen van in mijn ogen. Als ik zo radeloos zou zijn als jij zou ik elke omroep-zender een brief schrijven over jouw verhaal. Misschien Hart van Nederland?? Misschien is het probleem dan niet opgelost, maar wordt je verhaal wel verteld.. Ieder kind verdient een moeder..
Wat een vreselijk situatie voor je... Maar als jullie gezamenlijk gezag hebben en de vader houdt de kinderen bij je weg en daar wordt niets aan gedaan door politie e.d., waarom zou jij de kinderen dan niet mogen ophalen? En wat ik niet snap, wat is er uit de rechtzaak gekomen? Als de vader zich niet aan de afspraken houdt beslist een rechter toch niet dat de kinderen dan maar bij de vader moeten blijven? Wat je misschien kan doen, is op school een brief voor ze achter laten, ze kunnen zelf lezen dus dat is fijn. Of je geeft ze de brief persoonlijk als ze uit school komen. Dan hebben zij ook zwart op wit dat jij wel degelijk om ze geeft.
Vreselijk meid ik wil je kracht wensen om niet op te geven, blijf voor ze vechten! Ik duim dat er snel een oplossing komt. Echt onbegrijpelijk dat dit zomaar kan idd...
Het is idd vreselijk. Over het meenemen vanaf het schoolplein, ongeacht of het wel of niet mag kun je je ook afvragen wat voor impact het heeft op je kids. Je hebt al lang geen contact gehad met ze en ik denk persoonlijk dat je dat beter op kan bouwen door idd een knuffel en ff kletsen op het schoolplein dan door ze mee naar huis te nemen. Bel desnoods naar de school met het verhaal en vraag of zij willen helpen door bv apart met ze te zitten en een leerkracht erbij. Dan sta je sowieso sterk denk ik. Sterkte!
Heel veel sterkte. Ook ik begrijp niet dat dit kan in Nederland. Heel gewetenloos van je ex. Hopelijk komt alles toch nog goed in de toekomst. Voor nu een dikke knuffel.
Jeej en dat noemt zich een vader!! Nou "beste" man als je meeleest, op het moment dat je kinderen hebt mogen krijgen, dan hoor je jezelf aan de kant te zetten. En er alles aan te doen om de kinderen zo gelukkig mogelijk te maken. Ook als dat betekent dat je op een volwassen en menselijke manier met de moeder van diezelfde kinderen om moet gaan. Jullie hebben ze per slot samen gekregen. Mijn eigen "vader" heeft dit namelijk vroeger ook bij mij en mijn broer gedaan. Vanaf mijn 18e geen contact meer met hem willen hebben. Hij had namelijk mijn moeder afgepakt de kl**tzak. Ts sterkte en ik hoop dat jij ze snel bij je mag hebben. Jou kinderen verdienen dat namelijk zeker. Alle 4, want een broer/zus band is erg belangrijk.
Wat verschrikkelijk en wat een vreselijke man! Die mag zich geen vader noemen als hij jullie kinderen hun moeder ontneemt! :x Dan ben je echt fout bezig en zijn moeder net zo goed. Ik snap het rechtssysteem in Nederland ook echt niet, jullie hebben beiden net zoveel gezag en toch zie jij je kinderen zelden en heeft hun oma ze gewoon niet meer naar huis gebracht, dat moet toch niet kunnen???
wat een waardeloze vader dat hij de kinderen weghoudt van hun moeder en hij mag mijn reactie lezen maar bah wat een harteloze zak
Ik zou toch voorzichtig zijn met het delen van informatie hier op het forum. Zoals je leest roept dit nogal wat primaire reacties op richting vader, weet niet of dat in jouw voordeel zal gaan werken.