Zo intens verdrietig

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door xbabyxdx, 28 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Helaas hier van redelijk dichtbij meegemaakt :( hier ging het om een vader die zijn kinderen nooit mocht zien. Uiteindelijk heeft hij het laten rusten, nadat hij had gezegd tegen de kinderen dat ze altijd welkom zijn. Dit besluit nam hij voor zichzelf, na jarenlange depressie en stress. Hij kon het gewoon niet meer opbrengen. Hij werd door zijn ex helemaal zwart gemaakt, ze heeft haar kinderen zelfs een brief laten schrijven naar de rechtbank om te zeggen wat voor afschuwelijke vader ze wel niet hadden. Ook in dit geval was de uitspraak van de rechter dat hij zijn kinderen gewoon mocht zien, zijn ex heeft in de rechtbank ook behoorlijk de wind van voren gekregen. Helaas mocht het niet baten.. Deze vrouw praatte zo op haar kinderen in dat ze hem niet wilden zien.

En nu, een paar jaar later, komen de kinderen bijna dagelijks uit zichzelf langs. Je merkt nog steeds wel hoe "loyaal" ze zijn tov hun moeder, als die alleen thuis is zijn ze bang dat ze zelfmoord pleegt (daar dreigde ze o.a mee). Nu ze een pleegkindje heeft (hoe is het mogelijk :() gaat het beter.

Ik heb ook nooit begrepen hoe zoiets hier in Nederland kan gebeuren..

Dikke knuffel

2. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Wat vreselijk zeg, ik kan er echt niet bij hoe mensen dit kunnen doen. Ik heb een vriend die weggehouden wordt bij zijn zoontje, al drie jaar, echt vreselijk... Heel veel sterkte TS, dikke knuffel voor jou.

3. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    Sterkte

4. Verschrikkelijk :( :'(

5. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Jeetje, meid. Wat vreselijk dat je dit moet meemaken. Ik wens je heel veel sterkte.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Heel erg veel sterkte:(

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    wat vreselijk :( wil je even een digi knuffel geven! niet dat dat je pijn en verdriet verzacht....maar toch...
    denk dat er al goede tips gegeven zijn hier.....

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wat een enorme FLAPDROLLEN zijn die Oma en die "vader" al kennen we "zijn" kant van het verhaal niet, het recht op beide ouders staat verankerd in de universele rechten van Het kind. En daar waar dat niet lukt, heeft de overheid het recht om in te grijpen. Werkelijk waar iedereen laat hier steken vallen.

En mocht de vader hier meelezen: jij bent echt een enorme flapdrol. Hoe DURF je je kinderen zo te behandelen?

9. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik ken een dergelijk verhaal maar dan andersom. Moeder is voogdij kwijtgeraakt. Terecht imho, maar zij vindt van niet. Maakt vader zwart, bedreigd hem, beschuldigd vader van kindermisbruik, heeft kind al een paar keer "ontvoerd", etc. Dieptriest.
    Ik ken haar goed en al sinds mijn jeugd. Ongelooflijk hoe weinig inzicht zij heeft. Waar twee vechten, hebben twee schuld, maar in dit geval ligt de schuld echt grotendeels bij moeder.
    Ik vind het zo pijnlijk om te zien. Kind is er enorm de dupe van en vader ook. Het duurt nu al meer dan tien jaar deze strijd, ze zijn vlak na geboorte uit elkaar gegaan. En vechten tot op de dag van vandaag... :(

TO, je hebt niets aan het verhaal hierboven. Ik wilde uitleggen dat ik een soortgelijke situatie ken en dat het zo dieptriest is. Ik wens je veel sterkte en kracht.

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Jeetje wat ontzettend oneerlijk! Zowel voor jou als voor je kinderen.
    Ik hoop voor jou dat deze hel heel snel ophoud en je je kids weer snel in je armen kan sluiten.
    Heel veel sterkte

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Jeetje ik word gewoon verdrietig van je verhaal.

Weet ook niets nuttigs te zeggen tegen je helaas. Ik heb in mn omgeving 3 scheidingen gezien 1 heeft het heel mooi geregeld met de papa (vind ik) andere gaat erg stroef en de derde heeft een (h)ex die alles maar tegenwerkt wat maar kan. Maar die is serieus ziek in haar hoofd en daarbij zijn de kindje tijdje geleden uit huis geplaatst maar zitten nu dus ook niet bij hun papa.

Snap werkelijk niet hoe ouders dit hun kinderen aan kunnen doen. Het is egoïstisch in mijn optiek.

Veel sterkte ik hoop dat je ze weer in je armen kan sluiten, op korte termijn t liefst natuurlijk.

Maar wat jou geflikt is is dan geen ontvoering? Dat zou wel heel erg krom zijn.

12. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Heel veel sterkte! Wat vreselijk om je kinderen niet te mogen zien...
    Maar snap ook idd niet dat vader de kinderen blijkbaar wel mag 'ontvoeren' maar jij ze niet zou mogen bezoeken op t schoolplein.

13. Talvi

Talvi Niet meer actief

Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou!

14. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Klopt. Op papier hebben wij beide evenveel gezag. Maar zodra het AMK of dergelijke anders beslist omdat hun van mening zijn dat de kinderen niet uit hun vertrouwde omgeving weg mogen omdat zij daar al zo lang wonen, dan geldt dat boven op het eerste advies.

15. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

TS Zijn de kinderen nooit bij jou thuis?, hebben jullie CO-ouderschap en brengt hij de kinderen naar zijn ouders? Het is mij niet helemaal duidelijk.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    En co-ouderschap? Het betekent toch niet automatisch dat de kinderen weggehaald zullen worden bij de vader?

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dat hebben we al op papier staan. Maar hij weigert mee te werken. En die ene instantie roept " samen er uit zien te komen " Vandaag weer contact er over gehad met het AMK. Ik stuur je even een PB wat hun antwoord was hier over.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Belachelijk dat er blijkbaar geen consequenties eraan zitten als iemand zich er niet aan houdt. Het is gewoon ontvoering, zo erg dat dit gewoon kan. Zie je pb wel tegemoet ;)

19. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Ik heb geen raad voor je maar wil je wel veel sterkte wensen!

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ho pas op! Ik heb er geen verstand van! Maar een jeugdverpleegkundige is op dat gebied ook geen expert, dus ik weet het niet. Ik denk dat je dan de politie misschien het beste kunt bellen. En dan ook aangeven dat je dat van plan bent en op welke dag, zodat zij, als je ex melding doet van ontvoering, weten wat er aan de hand is en tegen je ex zeggen dat hij rustig moet doen en gewoon jou moet bellen.
    Dan wel altijd een bericht naar ze sturen om te zeggen dat je de kinderen hebt en waar jullie zijn en hoe laat je ze thuis brengt of zo. Dat zou ik in elk geval doen.

Deel Deze Pagina