Wat helpt om door te kunnen slapen?

Discussion in 'De lounge' started by Kitty07, Aug 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn moeder is altijd al een slechte slaper geweest maar de laatste maanden is het echt dramatisch.
    Het inslapen gaat nog redelijk maar ze wordt altijd na 1-2 uur weer wakker en heeft dan weer 1 tot 2 uur nodig om in slaap te vallen.
    En dit patroon herhaalt zich dan weer.

Ik maak me er soms best zorgen om; ze slaapt gemiddeld zo'n 4 uurtjes per dag maar de laatste tijd dus maar 2-3 uur.

Heeft hier iemand ervaring mee? Wat helpt goed om door te kunnen slapen?
    Ikzelf ben ook een slechte inslaper maar eenmaal in slaap wordt ik over het algemeen gelukkig niet snel meer wakker.

Vandaag is ze wel melatonine gaan huilen bij de drogist; zou dat kunnen helpen?

2. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

Feb 21, 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Mijn man heeft een tijdje oxazepam of temazepam geslikt om in te slapen of door te slapen...en dan 3x per week voor een weekje om het ritme te doorbreken van het slechte slapen. Uiteraard in overleg met zijn arts.

3. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet meteen aan de zware middelen. Melatonine is lichaamseigen en werkt heel goed en niet verslavend. Je moet alleen wel 3mg hebben en niet die met 0.1....

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Maar is melatonine niet om te kunnen inslapen? Daar heeft ze geen last van.

5. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

Feb 7, 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk op Sleep juice - Care4sleep
    Is op natuurlijke basis en niet verslavend.
    Oxacepam en al die pammetjes moet je nooit aan beginnen als het ECHT niet hoeft.
    Plus dit natuurlijke middel werkt veel beter en is op natuurlijke basis van kruiden en niet verslavend.
    Gewoon bestellen, het is zooo fijn spul, lees de klantenervaringen maar, ik heb het van een collega als tip en nog nooit zo blij geweest met deze tip.
    Ik slaap weer in en door, ideaal.

6. eef80

eef80 Niet meer actief

Hier in verleden een slaapstoornis gehad. Drama. Max 2 uur achter elkaar en daarna elke 5 min wakker.
    Heeft zij haar bloed al laten nakijken? Schildklier etc?
    Wat goed helpt is (een goede natuurlijke) magnesium slikken. Zoek maar eens op internet. (ik merk het direct als ik het niet heb genomen)
    Daarnaast is melatonine in hogere doseringen alleen werkzaam maar die moeten op recept. Kan bij huisarts of natuurarts.
    En als echt niets helpt idd oxazepam om een patroon te doorbreken.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Hoe lang is dit al zo?

Ik heb in drukke tijden ook weleens dat ik wakker word in de nacht en dan na een uur pas weer slaap.

Maar uiteindelijk hetstelt het weer en is het weer normaal.

Misschien is het tijdelijk?

Wat zegt haar huisarts?

8. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik slaap mijn hele leven al slecht, mar met fytotherapie; goudpapaver pillen, slaap ik beter.
    Had er ook melatonine bij maar dat mag nu even niet.

9. nina3

nina3 Bekend lid

Aug 27, 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er is ook een slow release versie van melatonine . Die werkt langer. Ik gebruik het soms ook. Wel de 0,1 mg . Ik merk echt verschil.

10. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

Feb 7, 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Dit werkt voor geen meter, ken niemand die er baat bij heeft gehad. Is gewoon nep, kan je net zo goed een anti-allergie pilletje halen, heeft hetzelfde effect en is vele malen goedkoper! ;)

12. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

Feb 6, 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    oxazepam is geen slaapmiddel, dit geeft alleen wat afvlakking van emoties als je bijvoorbeeld een begrafenis hebt oid. Vraag dan aan je huisarts een goede doorslaappil. Als je dat 2 of 3 keer per week neemt is er niets aan de hand. Vaak zie je dat het lichaam het ritme zelf weer overneemt. En neem graag ter overweging hoe vervelend ook het 'oudere lijf' heeft veel minder slaap nodig...
    Sterkte met je moeder !

13. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik heb vorig jaar 3 keer per week nitrazepam genomen om door te slapen, heerlijk spul. Mag je alleen niet te vaak nemen.

14. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

Jul 13, 2011
    447
    0
    0
    Heb ook problemen met doorslapen, al ruim anderhalf jaar lang. Een paar weken geleden ben ik uitgevallen op het werk mede hierdoor. Heb zeker de laatste maanden geen nacht door kunnen slapen. Aan de kleine ligt het niet want die slaapt als een blok..:)

In overleg met de huisarts heb ik eerst temazepam gekregen, dit had geen enkel effect behalve dan het gevoel van watjes in je hoofd. Beetje lastig uit te leggen.
    Daarna zopiclon gekregen, ook dit had geen enkel effect.
    Momenteel slik ik mirtazapine, een anti-depressiva en je merkt echt dat dit rommel is. De hele dag zo duf als een konijn en evengoed niet doorslapen 's nachts. Ik slik het nog een paar dagen door om te kijken of er nog effect komt, maar heb er een hard hoofd in.

Komende vrijdag ga ik voor ontspanningsoefeningen naar de fysio. Kijken of dit wat uithaalt.

Is er bij je moeder iets aan vooraf gegaan waardoor ze nu niet goed slaapt? Een gebeurtenis o.i.d. of misschien de overgang?
    Ik vraag dit omdat er vaak een onderliggend probleem aan de hand is bij dit soort klachten.

15. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

Feb 7, 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig ken ik wel mensen en ik zelf waarbij dit helpt, is voor iedereen anders, jammer voor degene waarbij het niet helpt.

16. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

Feb 7, 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig helpt het mij en andere die ik ken wel.
    Voor iedereen anders denk ik.

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Melatonine is inderdaad om in slaap te vallen.

Ik lees verder even mee, ik kamp met precies hetzelfde probleem.
    Ik zie mijn kussen en ik slaap, word na een paar uur wakker en dan is het drama. Ik lig maar te draAien, overigens ook in mijn slaap, en te rekken. Uitrekken, alsof ik mij lekker uitrek en dan uit bed ga. Maar dan tientallen keren per nacht.
    Ik zeg altijd, het is net of ik in een keer meteen in die diepe slaap val, en daar genoeg aan heb en dan wakker wordt.
    Maar knap lastig, ga zo even de tips checken!

18. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Ik slaap ook al tijden slecht. Gelukkig gaat het op dit moment iets beter. Ik heb van de huisarts temazepam gekregen, maar ik ben niet zo voor slaapmiddelen. Bovendien merkte ik dat het werkelijk niks met me deed.
    Ik slik ook melatonine. Op aanraden van de huisarts ben ik met de dosis gaan stoeien. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij 3 mg. Ik kreeg het eerst op recept, maar dat was duurder dan als ik het zelf bij de Tuinen haalde.
    Helemaal goed slapen zal ik nooit, vrees ik. Maar als het blijft zoals het op dit moment is, ben ik wel tevreden.

Share This Page