Vanmorgen even tanken bij Tinq voordat ik boodschappen ging doen, 40 euro in het slurpmonster, en weer verder. Ben ik net een bedrag thuis aan het overmaken via Mijn ING, blijkt TinQ 150 euro afgehouden te hebben . FF gebeld naar TinQ: Ja, dat is normaal dat er een vast bedrag gereserveerd wordt, want wij weten van tevoren niet wat u gaat tanken, maar het is niet de bedoeling dat u daar iets van merkt, want het uiteindelijk getankte bedrag wordt meteen verrekend met het gereserveerde bedrag, het ligt aan ING dat dit nu niet is gebeurd. FF gebeld naar ING: Ja wij zijn op de hoogte van deze storing, er hebben al heel veel mensen gebeld, maar het ligt niet aan ING maar aan TinQ, zij reserveren het bedrag, tja en dat kan best 5 dagen duren voordat het bedrag terug is geboekt . Hoera voor TinQ en hoera voor ING :x. Belachelijk, dat dat zomaar kan! Ik ben eigenlijk best pislink maar ik weet nu niet wie ik de huid moet volschelden!
Wat een dwaze actie zeg, nog nooit meegemaakt. Dat zou voor mij gelijk de druppel zijn en nooit meer tanken bij TinQ...
Het klopt ja dat dat gebeurd ja dat er een hoger bedrag wordt gereserveerd maar normaal moet dat idd snel het normale tankbedrag zijn wat je ziet op internetbankieren. Dat is bij de onbemande stations zo.
Nou ja zeg, wat belachelijk. En dan elkaar aanwijzen. Vervelend zeg!! Maar je komt er niks verder mee. Ik hoop dat het snel is opgelost.
Hier had TinQ een actie met btw vrij tanken. Zou wel 25 cent schelen. Maar dan wel van de allerhoogste prijs die normaal nooit gevraagd wordt. Dus ipv 1,65 (normaal is het 1,46 bij deze pomp) was het 1,39 ofzo. Daar stonden mensen dan een uur voor in de rij . En dit weekend weer 12 cent korting. Hebben ze wel eerst de prijs omhoog gedaan. Schandalig dus! De Tinq heeft voor mij afgedaan.
Het was inderdaad een onbemand station. Ik vind het gewoon belachelijk dat dit kan! Volgens ING is het bedrag gereserveerd, maar nog niet afgeschreven, dus ik hoefde niet zo boos te doen :x, tja maar dat ik verder niet bij dat gereserveerde bedrag kan is dan weer bijzaak zeker!! Nooit meer bij onbemand station tanken voor mij. Ja Judith dat korting bij tanken herken ik ook, hier trappen de mensen er niet meer in trouwens, geen kip meer te bekennen!
150 is wel veel. ken het principe wel! in belgie doen ze dit ook, halen ze standaard dus 75 euro van je rekening af, en dan storten ze het overgebleven geld weer terug, meestal de dag erna! maar doet moet je idd ook maar net weten.... hopelijk heb je je geld snel terug.
Zulke dingen gebeuren altijd bij onbemande tankstations. Maar niet netjes dat je die 150 euro nog niet hebt. Je kan bij zulke tankstations ook niet tanken als je minder dan 150 euro op je rekening hebt staan.
Wat belachelijk. Daar heb ik nog nooit van gehoord dat dat ook nog kon! Je zult nog maar 150 euro op je rekening hebben staan en na het tanken andere boodschappen willen halen, en dan voor l*l staan bij de kassa dat je rood staat. Ik vind dit niet kunnen. Ze zullen vast een heleboel klachten hierover krijgen. Ik denk dat ik dus maar nooit bij TinQ ga tanken.
Wat irritant zeg!Ik tank bijna altijd bij onbemande stations, en ook bij de Tinq. Toch eens in de gaten houden dan. En stom dat niemand dan de verantwoordelijkheid neemt en met de vingertjes naar elkaar gaan wijzen. Hopelijk is het snel opgelost!
Ja, ze hadden al een heleboel klachten, maar het schijnt dus wel normaal te zijn, dit vond ik op hun site: Afgeschreven bedrag 125,00 euro of 150,00 euro, hoe kan dit? Het bedrag van � 125,00 of � 150,00 is een automatische reservering, welke door uw bank wordt gedaan op het moment dat u met uw pincode een pomp vrijgeeft om te gaan tanken. Dit bedrag wordt standaard gereserveerd en even terzijde gezet en komt niet op onze rekening terecht. Deze reservering wordt door de bank gedaan en is meteen uw limiet. Dit gebeurt bij iedere tanking bij een betaalautomaat, maar is normaliter nooit zichtbaar. Op het moment dat u klaar bent met tanken wordt dit bedrag teruggeplaatst en schrijven wij het bedrag af, waarvoor u hebt getankt. Het kan voorkomen dat het iets langer duurt voordat de reservering wordt teruggeplaatst. Dit ligt aan de verbinding met de bank. Na verwerking van de transactie is de reservering uiteindelijk niet meer te vinden op uw bankafschrift en u ziet dan alleen het afgeschreven bedrag. Wanneer de problemen nog automatisch zijn opgelost, verwijzen wij u door naar uw eigen bank.
Ik heb trouwens ook een aparte boodschappen/tankrekening, toevallig stond hier nu meer op ivm Sinterklaas inkopen, anders had ik inderdaad voor paal gestaan bij de Appie vanmorgen
Ik wist wel dat ze dit doen. Normaal merk je er niks van. Ik had eigenlijk nooit nagedacht over het risico van een storing. Wel heel lastig nu! Ik heb het wel altijd gek gevonden dat nergens aangeplakt wordt bij de pomp dat ze dit zo doen. Want dan kun je tenminste zelf kiezen of je dat wel wilt of dat je liever doorrijdt naar een bemande pomp.
Ja! Ik wist ook helemaal niet dat dat zo werkte eigenlijk.. Even een plakkertje ergens zou wel netjes zijn. Oh had echt lullig geweest, als je bij de Appie je boodschapjes had terug moeten leggen...
Ja ik pleit ook voor een groot aanplakbiljet: "Wilt u niet voor L*L bij de Appie staan? Tank dan ergens anders voortaan ! " Tja, wie gaat er nu voor het tanken even de website van een tankstation napluizen, nou ik niet blijkbaar . Ik tank nooit meer onbemand! Ik vind het gewoon geen prettig idee!
Heb niet alle reacties gelezen maar ik had dat vandaag dus met Tango. Ook onbemand. Is geen fout van het station maar er is een storing bij ING. Zij zijn nu druk bezig dit op te lossen. vaag inderdaad, ik kon dus niet eens iets voor 2 euro pinnen bij de Wibra...sta je even voor l*l haha . Maar goed, ze hebben dus het hele bedrag tot aan mn limiet gereserveerd en normaal wordt dit binnen enkele minuten gecorrigeerd. Het kon tot 5 werkdagen duren voor dit verholpen was zei de meneer van de ING. Ik was al bang dat ze mn pas gescimt hadden....viel dus gelukkig mee!
blij dat ik vandaag niet hoefde te tanken. wij zijn ook bij de ing. Wist wel dat er standaard een bedrag wordt gereserveerd, vooral in het weekend zie je het nog wel eens op je internetafschrift. Maar meestal is het meteen verrekend.
Nog nooit meegemaakt! Wij hebben wel eens nog maar 100 euro of minder op onze rekening en wij kunnen altijd tanken.. dus hier gaat dat niet op van die 150 euro resevering. Wij tanken ook vrijwel altijd onbemand. Ik vind het ook echt als onzin klinken.. zou toch van de zotte zijn dat alleen mensen met meer dan 150 euro op de rekening bij een onbemand station kunnen tanken.