Wat te doen! (buren)

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat ik nou vanochtend had!
    Moest na het werk dus ging de fiets uit de kelder halen, beneden in de kelder zet ik m'n meissie rustig op de fiets.
    Komt er uit een andere deur in de kelder een man gelopen in jogingbroek enz. Loopt naar boven naar het huis van de buurman en gaat daar naar binnen.
    Goed jullie zouden denken niks vreemds aan. Maar echt ik weet zeker dat mijn buurman de kelder ondeverhuurd ofzo!
    En hij is niet de enige! Mijn buren helemaal boven doen het ook. En ik denk dat ze dit doen aan illegalen.
    Nog niet lang hoor denk ook pas sinds vorige week.
    Wat zouden jullie doen? Naar de buren toegaan om uitleg te vragen of direct de woningbouw bellen.
    Want eigenlijk staat me wel meer niet aan van de bovenburen, m'n buurman heb ik eigenlijk helemaal geen last van en had ik dit ook totaal niet van verwacht.

Het was aldoor zo rustig in de flat tot die nieuwe buren erbij zijn gekomen! Ze wonen nog helemaal niet lang in NL en komen echt uit de rimboe dus van normale manieren hebben ze nooit gehoord, en ben echt geen racist m'n eigen vent komt ook uit Afrika. Maar vind toch dat ze een beetje de normale normen en waarden mogen leren.

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Ik zou bellen met je woningcorporatie en je verdenkingen uitleggen, zeker als je er last van hebt is dat je goed recht.
    Zij kunnen dan onderzoek doen en evt de politie hiervoor inschakelen.
    Als het goed is behoren ze jou naam ook niet te noemen!

(ik had ooit een weed plantage ontdekt bij mijn onder buren, heb ik voor gebeld.. 2 dagen later inval gedaan en bingo.. mijn naam is nooit genoemd)

Owja.. de kelders zijn neem ik aan niet verwarmd? dan is het ook nog is onmenselijk om daar iemand te laten verblijven!

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tsja als ik eerlijk ben zou ik voor de veiligheid alleen al de woningbouw op de hoogte stellen.
    Heb iets te vaak in t nieuws gehoord van panden met illegalen die afbranden door dat ze er eten gaan koken op dingen die daar niet voor geschikt zijn of iig niet in n kelder te gebruiken zijn.
    Sowieso een kelderbox is geen woning en ALS er brand komt (en dat hoeft dan nog niet eens dmv boven genoemde oorzaak te zijn)
    Dan weet (bijna) niemand dat daar ook mensen zitten!
    En zo zijn er vast nog wel meer redenen op te noemen.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    woningbouw bellen!
    Ik zou het zeker niet gaan overleggen, als het echt zo is komen je buren flink in de problemen en dan zou ik liever niet willen dat ze wisten dat ik de klokkenluider was.

5. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik zou ook gewoon even de woningbouw hiervan op de hoogte stellen.
    Ik vind het trouwens wel erg onmenselijk om een kelder te gaan verhuren zeg hoe koud moet dat wel niet zijn.
    Gewoon even bellen hoor voor je he weet gebeurt er iets in die kelder.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Haha jullie hebben wel wat met jullie buren zeg ;)
    Ik zou ook de woningbouw bellen...of misschien meld misdaad anoniem ofzo?
    Hierdoor kunnen echt gevaarlijke situatie's ontstaan.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nou ga dan straks maar in m'n pauze bellen.
    Het kan gewoon ook niet!
    Ik had al een keer gezien dat bij de bovenburen een bed in de kelder stond en dacht dat de bovenbuurman daar zelf sliep als hij ruzie met zijn vrouw had hahaha :D.
    We zaten ook wel eens te grappen vroeg in de ochtend, de kelder van hun is namelijk onder ons huis dat we op de vloer stampte en zeiden goedemorgen buurman :p.

8. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou ook (eventueel anoniem) de woningbouw bellen. Als je er eerst zelf op afgaat en daarna pas gaat bellen, wie weet wat voor een kwaad ze dan in de zin hebben. Of misschien gaan ze dan wel treiteren ofzo.

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oooh wat erg he... ik heb dit zelf ook meegemaakt in het flatje waar ik vroeger woonde. Liep ik 's ochtends naar de box voor mijn fiets (ik was de enige in het portiek die werkte, van 9 bewoners), hoorde ik in de box ernaast iemand snurken :( Bleek dat mijn bovenbuurman daar een zwerver had ondergebracht (allebei blanke autochtonen overigens :D).
    Ik heb er nooit over durven klagen bij de wbv...
    Sommige mensen zijn echt aso...

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Zal info vragen bij de woningbouw waar jullie dit huis van huren. Of dat wel mag en dat je vreemde dingen zie gebeuren.

Je buurman zal wel zeggen van dat hij daar slaapt als het niet mag.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik stond ook echt met open mond te kijken hoor vanochtend.
    Denk dat ie man wel doorhad dat ik het niet vertrouwde!

12. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    jeetje zeg dan weet je toch ook niet wat je ziet? Maar het zijn gewoon schuren? daar kan je toch niet iemand instoppen, laat staan er ook nog geld voor vragen!
    Ik zou het ook niet prettig vinden. Maar dat anoniem bellen ben ik niet van, je blijft in nederland nergens meer anoniem. (is een tijdje geleden toch ook in het nieuws geweest?!)

13. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

en nog gebeld naar de woningbouw of niet? Vraag me af hoe het is afgelopen?

Vind erg raar iets namelijk. En hoop dat de woningbouw ingrijpt.

14. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik zou ook de woningbouw op de hoogte stellen. Wat als er brand uitbreekt en die mensen zodanig in gevaar komen.
    Geloof niet dat ik het op mijn geweten zou willen hebben.

15. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hebben jullie niet van die raampjes boven de kelderdeur zitten?
    Ik zou ff gaan kijken of er iets ligt waardoor je bevestigt dat iemand daar daadwerkelijk slaapt.
    Dan zou ik zelf ook de woningbouw inschakelen.
    En zelf ook naar de buurman gaan en het hem vragen.
    Hou er zelf ook niet van als iemand achter mijn rug de woningbouw inschakelt om iets wat misschien niet waar is.
    Ik heb liever dat de buren eerst naar mij toe komen.

16. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

En heb je nog gebeld? En nog wat gehoord beneden je?hihihi

Deel Deze Pagina