kind in huis, papa en mama beide aan de alcohol?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tesske, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wij hebben de afspraak dat bij ons 1 van de 2 alcohol drinkt omdat ik vind dat er altijd 1 nuchter moet zijn als mijn dochter niet uit logeren is.
    (er moet er altijd 1 naar het ziekenhuis kunnen rijden)

Hoe zit dat bij jullie?

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier hetzelfde.
    Al zijn we één keer samen dronken geweest (was feestje bij ons thuis), maar daarna heb ik me erg lang schuldig gevoeld.:(

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij drinken geen alcohol :D

4. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

oow hier nooit een probleem...ik lust helemaal geen alcohol..en mn vriend drinkt max 2 biertjes op een avond..

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik drink vrijwel nooit, en als ik al eens dronk dan was het 1 glas. We hebben er dus nooit een afspraak over gemaakt.

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    wij drinken zowieso zelden tot nooit alcohol. Hooguit een glaasje wijn, en dan kunnen we nog prima naar het ziekenhuis (lopend, het is hier vlakbij).
    Ik vind het wel goed van je!

7. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Idem! :)

Niet alleen om het naar het ziekenhuis rijden, ik vind het géén porum om ladderzat naast je kind te staan. Met oud en nieuw heb ik een feest gehad (not!!!) toen was de jongste strontziek. Man had bier gehad, en ik was nuchter. Zijn familie vroeg wel of ik wat wou drinken, maar nee.. ik wou het niet.

;) Had het voorgevoel het toch goed.

8. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Edit: Nu lust ik het niet eens graag vaak één glas wijn... That's it ;)

9. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Maar ook met 1 glas op kruip je niet achter het stuur neem ik aan?

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Wij dronken samen altijd of op vrijdag of zaterdag gezellig een flesje wijn, ook als de kindjes lekker samen te lagen slapen.
    dus wij hebben er geen rekening meegehouden, maar we worden niet stomdronken.
    eerlijk is eerlijk, je mag zelf niet meer rijden na 2 glazen wijn( terecht), maar ik denk dat we allebei nog zeker in staat zijn om rationele beslissingen te nemen.

joyce

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben ook geen drinker!
    Hier zou t zoiezo niet opgaan, aangezien ik alleenstaande moeder ben.
    Maar op vakantie, zonder kids, heb ik wel heerlijke cocktails genomen! Haha!

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik drink eigenlijk nooit, dus dat Ard 's avonds iets drinkt is bij ons geen probleem.

Als we uitgaan drinkt Ard 1 of 2 biertjes (afhankelijk van hoelang we blijven) en daarna gaat ie over op frisdrank. Hij rijdt dan ook gewoon naar huis.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    met 1 glas mag je gewoon legaal rijden hoor ;)

Hier drinken we zelden en als we drinken doet idd 1 van ons dat, meestal mijn man (een glaasje whiskey of wijn of iets in die trant) en als ik een keertje drink is dat meestal 2/3 keer per jaar rose wijn en dan blijft mijn man nuchter..

14. tulip

tulip Niet meer actief

vriendlief drinkt geen alcohol, dus je snapt wel hoe het hier geregeld is;)

nee, ik ook max 2 glaasjes wijn in het weekend, hij kan dan rijden en ik ben ook gewoon nog net zo helder om mn kindje bij te staan.

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben wel de keiharde afspraak dat we beiden niet meer achter het stuur kruipen als er ook maar 1 druppel alcohol is genuttigd (dus als we uit zijn, blijft 1 van ons nuchter of we nemen een taxi).
    In het weekend drinken we graag een biertje, maar doordeweeks drinken we eigenlijk nooit.
    Mocht het zover komen dat we naar de HAP moeten en we hebben beiden wat gedronken (meer dan 2/3 drankjes op een avond halen we al eeuwen niet meer, dus stomdronken gaat niet gebeuren), dan bellen we een taxi. Dan kost het maar wat, maar komen we wel veilig en snel genoeg aan...

16. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Oh ik drink echt geen druppel als ik nog moet rijden, ben er heel strikt in dat je niet met alcohol op achter het stuur kruipt.

Voel een nieuw topic opkomen ;):D

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij drinken niet zo vaak alcohol... maar anders blijft 1 van de 2 nuchter... als we uit gaan en we hebben een oppas thuis dan blijft ook 1 van de 2 een beetje helder... drink dan vaak een paar borreltjes.. maar niet dat ik me daarna vaag voel ofzo... :p als onze kids uit logeren zijn dan gaan we natuurlijk weleens helemaal los... haha :p maarja dat is meestal 2x per jaar ofzo een weekend...

18. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

We hebben geen afspraak hierover. Soms drink ik een glaasje wijn 's avonds of op de vrijmibo op het werk. Vriend drinkt alleen als hij uitgaat, en die zuipt dan best flink, maar thuis drinkt hij nooit.

Met 1 glaasje op kan ik nog gewoon autorijden.

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Geen problemen ik drink niet. of dat ene glaasje per jaar. haha.

Maar heb ook geen rijbewijs.

Vriend drinkt wel eens een biertje of bacardicola en als hij gedronken heeft en er is iets met de kids dan maar een taxi;)

20. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Hier net zo, lijkt me vreselijk als er wat gebeurd en je mag niet rijden...

Deel Deze Pagina