Dat kan. Maar het kan ook zijn dat het kwetsend is en mensen niet graag geconfronteerd worden met hun falen.
denk wel dat sommige mensen er achter staan maar ook onzeker zijn of het wel de juiste keuze is... ik ben er daar 1 van ik sta achter mijn keuzes en beslissingen die wij maken ten opzichte van ons kind maar door reactie bijvoorbeeld hier maar ook in het echte leven maakt me dat wel is onzeker.. verder heb ik al een aantal maanden geleden besloten om te accepteren dat het zo werkt op een forum, want herken wel wat ts benoemt. lfs Hellen
Ik vind het gewoon heel vervelend als mensen die mij niet kennen, mij als moeder onverantwoordelijk noemen omdat ik nou eenmaal andere keuzes maak dan zij. Dat betekent niet dat ik niet achter mijn keuzes sta, alleen dat ik er gewoon niet van hou door iemand zo be(ver)oordeeld te worden om (in mijn ogen) onzinnige redenen.
Soms is het wel eens irritant ja, dan willen enkele leden zo graag de perfecte moeder uithangen of laten merken hoe goed ze het wel niet voor elkaar hebben allemaal. Ach.. ik heb er niet zoveel last van, ik ben dik tevreden over hoe wij het doen als ouders, dus dan is het goed.
nou miss lees ik dan de verkeerde topics maar ik zou het me indd niet aantrekken ieder doet het op z'n eigen manier toch :S zolang een kind niet mishandeld word of iets in die richting..
Op internet willen mensen zich nog steeds weleens voordoen zoals ze in de werkelijkheid niet helemaal zijn. Iedereen wil overkomen als een supermoeder...ook als dit ten koste gaat van anderen.
Ach ik lees ook veel topics en zie af en toe dingen voorbij komen waarbij ik denk hallo dat is geen mening meer dat is iemand nog verder de grond in trappen bij iets waar sommige mensen het soms al moeilijk mee hebben... MAAR wat ik hier ook heb geleerd is niet meer op alles en iedereen te reageren en me er druk over maken wat mensen zeggen of me er wat van aan te trekken... Want ik denk denk dat we kunnen zeggen dat alle mama's en aanstaande mama's hetzelfde doel hebben zo goed mogelijk voor je kindje te zorgen en het zorg,veiligheid en vertrouwen te bieden... Dus als je het zo bekijkt zijn we gewoon allemaal gelijk...
Ik denk juist dat mensen op internet veel sneller zeggen wat ze denken, zonder zich te bekommeren of ze daar anderen mee kwetsen. In het echte leven erger je je ook wel aan dingen, maar spreek je ze minder snel uit.
Als ik iemand negatieve dingen zie schrijven klik ik zo weer weg. Sorry had dat nu bijna ook. Ach iedereen heeft wel eens wat te zeuren. Dan denk ik ach diegene zit niet lekker in zijn vel, ruzie thuis, stress enzo. Ik zeg niet te veel van aantrekken en lekker naar de leuke dingen kijken lezen en reageren.
Misschien kunnen Mora en Umm e.e.a. gezellig via pb uitvechten. Jullie openlijke geruzie begint nou echt vervelend te worden.
Ik ben het helemaal met je eens. Niemand kent je echt hier dus weet ook niet hoe je echt bent. Ben altijd wel eerlijk maar sommige topics reageer ik bewust niet in want dan pas ik niet in het plaatje en heb geen zin in gezeik. Ik denk dat iedereen vind dat ze het als moeder goed doen en iedereen doet dat verschillend en dat maakt niet uit het gaat erom dat jezelf en je gezin gelukkig is. Vond het ook zeer ongepast dat er een topic was over de echtheid van een forumlid. Dames behandel elkaar met respect en tuurlijk iedereen houd van een pittige discussie ik ook. En ik ben ook wel eens ergens fel tegen in gegaan. Maar als ik fout zit wil ik best sorry zeggen. En soms is het moeilijk om je verhaal in woorden om te zetten.
ik erger me altijd alleen aan dezelfde hier op het forum. de meeste zijn van die moraalridders die idd denken dat ze supermama zijn. die zulke brave kindjes heben die nooit huilen, kattekwad uithaeln, nooit suiker, zout of vet eten. leven op water, gras, zemelen en tarwe, aan hun voetjes hebben ze geitewollensokken enz enz. nou inmiddels veeg ik daar mn gat mee af. trok het me eerst heel erg aan. nu niet meer. maar soms als ik zwaar sjago ben ik en ik kom weer zon ""moraalridder te geit"" tegen dan rijzen me haren weer omhoog. ach ja ieder mens zo zijn zwakke plek.
Nou ik schreef toch duidelijk dat ik het serieus bedoelde en niet aanvallend. edit, en ik weiger te geloven dat ik de enige ben die zo denkt.
Leuk toppic!? Je mening geven prima, iedereen heeft overal wel ergens een mening over. Een mening blijft een mening en is geen feit. Toch menen sommige dames dat hun mening toch echt een feit is. Ze doen er dan ook alles aan om die mening bij anderen in hun hoofd te trappen. En het liefst zo hard mogelijk. Het nut? Dat is mij na ruim een jaar hier nog niet duidelijk. Snap niet wat men er mee wil bereiken. Misschien is er iemand die mij dat kan uitleggen?