Zeg chica's had de titel niet aangepost kunnen worden? Ikke niet lezen, dacht: 'zal wel weer op een rel uitdraaien'. Kon me toch niet beheersen en zie dat het ineens heel grappig is geworden. Nou goed, ik heb verder geen constructieve bijdrage, dus ik ga nokken.
Straks ben ik nog een slechte moeder omdat ik voor biologisch ben en mijn kind dan niet genoeg weerstand opbouwd tegen chemische e-nummers?
vaak zijn al die kritieke alleen maar om hun eigen ego te strelen, wnat zij zijn oh zo perfect...gelukkgi weet elk gezond denkend mens dat niemand perfect is...en dan kunnen ze het nu alelmaal heel goed doen...er kotm een moment dat de spiegel duidelijk voor hun neus staat hoor... vooral zo jammer dat het ook altijd dezelfde zijn die zo overdreven reageren of iemand willen afbranden op haar "gebreken" ...haha gelukkgi ruiken hun scheten naar roosjes
Precies. Daarom is het ook jammer dat iemand die biologisch eet gelijk een geitenwollensok is die zeker tien jaar lang bv geeft. En dan nog...
Dat biologisch was maar een grapje he, om het perfecte plaatje een beetje aan te dikken Ik ben ook voor biologisch....kan het alleen niet betalen
Het enige wat ik kan zeggen (en dat is 100000% goed bedoelt hoor ) Laat ieder in zijn of haar waarde Iedereen doet het goed op zijn of haar manier Niemand zal het 100% altijd eens zijn, maar daar zijn we mensen voor en zal niemand alles overnemen van een ander... Zelfs niet van eigen ouders Ik heb met sommige dingen dat ik denk.. hmm zou ik zelf niet zo snel doen (maar heb dan niet ervaring op dat gebied) Andere dingen doe ik juist wel, omdat ik eigen ervaring erin heb of gezien heb dat juis iets heel goed of juist minder goed uitpakt. En sommige dingen zullen overeenkomen.. omdat je toevallig het zelf ook een handig of goed idee vindt.... Ik ben zelf een mama die kdv heb en idd als ik een daggie vrij ben dan wil ik soms wel is de kids er heen brengen.. Ffies een daggie op adem, dingen regelen, het huis op zn kop zetten en opruimen of juist even helemaal niets..... om zo weer einde van de middag/dag met een fris en vrolijk koppie met kids te halen.. Ook ik heb flesvoeding gegeven.. en daar heb ik zo me reden ervoor Hoogstwaarschijnelijk zal dit bericht als mosterd na de maaltijd komen... maar vondt het leuk om hierop te reageren Gewoon om op een positieve manier op het begintopic te reageren... Tuurlijk heb ik ook vragenvuren gehad en gesprekken, hetzij discussies.... maar kan en zal altijd mijn redenen of mening onderbouwen en (proberen) uit te leggen.. Zodat het voor een ander ook duidelijker wordt zeg maar En zo heb ik wel eens vroeger met een vriendin gesprekken gehad, over haar opvoeding met haar kinderen (toen zelf kinderloos) en begreep dingen niet..... en dacht (en zei) nou dat doe ik NOOIT En puntje bij paaltje... hahahaha veel dingen verliepen zoals bij die vriendin en totaal anders dan wat ik in mijn eigen gedachtegang had zitten Meiden please heb begrip en respect voor elkaar.... en bij rustig uitleg waarom je zelf iets wel of niet zal doen en hoe je het zelf ziet.. kunnen we misschien ook nog wel eens wat van elkaar opsteken DIkke knuffffffffie
Wat ben jij vrolijk Dat valt me ook op aan mezelf.....vroeger zooooveeeel commentaar gehad (ook tijdens mijn zwangerschap) dat zou ik nooooit doen bla bla bla...en toen ze er eenmaal was, waren alle vooroordelen met de noorderzon vertrokken en doe ikzelf de dingen waar ik vroeger commentaar op had ....heb mn schuld inmiddels bekend bij die mensen
gelukkig ben ik geen perfecte mama mijn huis is soms een bende maar ik ben gelukkig zo en mijn kinderen zijn er ook gelukkig mee dat niet alles zo perfect is en moet
Dat idee heb ik ook. Ik vind het juist goed als iemand achter zijn manier van opvoeden staat, maar een enkeling op het forum vindt het nodig om haar manier uit te dragen door een ander af te branden. Volgens mij is het meer een teken van onzekerheid. Door een ander te bekritiseren lijkt je eigen manier beter. Ik probeer er niet op te reageren, maar soms kan ik het niet laten . Er bestaan meer waarheden, al denken sommige dat die van hun de enige juiste is en dat ten koste van een ander te moeten uit te dragen.
Ik vind het heerlijk dat het niet zo'n saai ja en amen forum is. Pff moet er niet aan denken dat iedereen het hier altijd maar met elkaar eens is. Ik vind het altijd wel leuk om felle discussie's te lezen en irriteer me vrijwel nooit aan iemand. Zolang je maar je (felle)mening geeft met respect naar de ander toe is er in mijn ogen niks aan de hand. Dus vooral lekker fel door blijven discussiëren dames, heb ik tenminste wat te lezen
Haha dat is ook zo! Toch zijn er wel enkelen waar ik me wel aan irriteer . Altijd maar een ander moeten afkraken. Discusseren kan ook op een positieve manier zonder de ander persoonlijk aan te vallen. Gelukkig gebeurt dat meestal ook!
ja wel interessant om eens te lezen wat iedereen er nou echt van vind... gaat nog best goed hier he na 10 pagina's....
Dan ben ik denk ik een hele slechte moeder volgens de andere moeders hier....want ja mijn kind heeft flesvoeding gehad, krijgt elke dag snoepjes, krijgt gewoon sapjes te drinken, laat ik ook in de auto zitten als ik ga tanken, ik drink ook weleens een drankje teveel, de tv staat hier zowat de hele dag aan...Ooh ooh wat een slechte mama ben ik nu! Het kan me werkelijk geen reet schelen wat andere ervan vinden. Ieder leeft zijn eigen leven op zijn eigen manier en op internet durven mensen zich nu eenmaal sneller uit te spreken dan in real life. Niks van aantrekken!
Over perfecte moeders gesproken.... Ik vind dat ik dat wel ben, Als mijn dochter nog steeds in bed komt liggen bij mij (jaja dat doet ze al sinds ze 3 maanden is, althans, toen kwam ze natuurlijk niet zelf aanwandelen, haha) een arm om me heen slaat, me een dikke kus geeft en zegt in d'r gebrekkige taaltje nog: hou van jou. Dan voel ik me toch echt wel even de perfecte moeder.... Ow en zie iedereen over flesvoeding, maar dat was bij mij hetzelfde over borstvoeding, mijn omgeving vond het maar ranzig, zeker toen ze nog wat ouder was. Iedereen voor zich toch?
ach, een forum bestaat uit alleen maar mensen met een mening (dus ook ik!) en dan krijg je meningsverschillen natuurlijk. Maar de kunst blijft om iedereen de ruimte te geven om zichzelf te blijven denk ik. Overigens denk ik dat we allemaal oud en wijs genoeg zijn om te weten dat het niet slim is enorm te zuipen als je zwanger bent (om het maar zwak uit te drukken) bijvoorbeeld. Ik haal er de info uit die ik zoek, en verder lekker laten zou ik zeggen. We zijn allemaal volwassenen die in veel gevallen prima zelf kunnen bedenken wat wel en niet verstandig is. Voor al het andere hebben we experts (huisarts, gyn, enz..) In Amerika zeggen ze "opinions are like asses, everybody has one".. En dat blijkt maar weer
Dan kan ik jouw de hand schudden! Zo denk ik er dus ook over! En ons kind is een tevreden mannetje die op zijn tijd allemaal foute dingen krijgt of doet,maar daar mag je ook kind voor zijn! Niemand is perfect en maakt dus ook fouten,alleen lijken sommigen deze alleen maar bij anderen te zien in plaats van eerst eens goed naar zichzelf te kijken. Maar goed ik doe wat ik doe en zo blijft het dus ook!