maar waarom zou iemand die al die dingen die jullie noemen het nu alleen voor perfectie doen??? Ik herken mij in heel veel dingen niet, maar waarom zou dat dan slecht zijn. Ik wil daarmee helemaal niet de moraalridder uithangen hoor. - ze krijgt alleen sterk verdund vruchtensap - het enige snoep dat ze kent zijn rozijntjes - chips alleen op verjaardagen - als ik de auto uitga gaat ze altijd mee - ze heeft nog nooit een potje gekregen - pas met een jaar of 2 heeft ze voor het eerst een frietje geproefd. - alleen gezond beleg op brood voorlopig Maar maakt mij dit nu slechter dan jullie???? Ik vind dat nu degenen die voor gezond gaan slecht afgeschilderd worden.
Nee natuurlijk niet. Ieder zn ding. Maar jij zegt nu al dat als je voor gezond gaat, je als slecht wordt afgeschilderd. Betekent dat dat als mijn kindje wel eens voor haar 2e verjaardag friet heeft gegeten (met een verjaardag bijvoorbeeld) of hagelslag of pasta op haar brood krijgt, dus ongezond leeft? Dat vraag ik me dan af. Dat wij dus onze kinderen ongezond laten opgroeien omdat we weleens "zondigen". Ik geef mijn kind voldoende groente, heel veel fruit en ook geen bakken met snoep elke dag en ik denk dat ik ondanks dat ze af en toe friet, hagelslag, appelsap of regelmatig potjeseten binnenkrijgt, toch echt mijn kind wel "gezond" opvoed. En buiten dat, jij kraakt iemand die zich niet aan jouw levensstijl houdt niet compleet af en dat doen anderen soms wel...en ik geloof dat dit topic juist daarover gaat. Niet om hoe iemand leeft, maar om hoe diegene reageert op andere moeders die het anders doen... dus don't worry, er is niemand die zegt dat jij de "slechte" moeder bent
nee dat bedoelde ik idd niet, maar wist even geen betere benaming voor mijn levensstijl te vinden. Misschien de mijn-kind-mag-niks-manier. Ze heeft ook echt wel eens pasta op dr boterham gehad, maar dat is echt sporadisch.
... weet je? Wat iedereen doet is goed! Als, de dingen die je dot, maar met de beste bedoelingen zijn.. En dat is volgens mij de hele truc van een goeie moeder zijn.. Wat "goed" dan ook betekent.. Fruit is gezond, en snoep is lekker. en wie wat in welke volgorde doet, ach.. Als iedereen zn kind maar volgooit met liefde zal 't allemaal vast wel goed zijn toch?
Daar ben ik het dan ook weer niet mee eens, sorry Niet iedereen doet het goed, er lopen niet voor niets zoveel kinderen bij BJZ. Maar dat gaat dan niet om kleinigheidjes als de dingen die hier in dit topic genoemd worden. @Tulip. Daar gaat het denk ik niet om. Mensen die níet alles doen op 'de' manier krijgen van alles naar hun hoofd geslingerd, maar mensen die zich wel meer aan de 'regels' houden toch niet?
ach wat heet perfect ik kan alleen zeggen wat IK niet zou doen of wat ik "raar" vind al ik dat andere mensen zie doen omdat ik ze niet doe, wie zegt dat mijn manier DE WAARHEID is? Het is MIJN waarheid maar niet die van iedereen. Je zet een verhaal op het forum en mensen geven hun "verhaal/oordeel" maar dat is vanuit hun visie e.d. Ik moet vaker bij mezelf denken ach laat ze maar als ik het maar wel doe zoals ik het wel graag wil zien maar soms kan je gewoon even niet laten om iets raar te vinden en dat te zeggen. Ik heb bij alle twee FV gegeven, ik ga alleen naar de kassa van de pomp om af te rekenen omdat ik het gevaarlijk vind bij een pomp voor een kind. Qua snoepen en eten denk ik ; alles kan maar met mate, je moet niet overdreven vet geven e.d. maar ook niet overdreven gezond gaan doen (want dan drijf je je kids recht in de verleiding, je kan ze er beter mee leren omgaan met mate) Ik snap niet waarom mensen op vakantie gaan zonder hun kids of steeds tijd voor zichzelf nodig hebben, persoonlijk vind ik werken al tijd voor je zelf in heel veel gevallen maar goed , nogmaals, dat is mijn mening, en niet de waarheid ofzo (niemand heeft mij benoemd tot opperforummer met de mening die telt LOL!!! dus zo belangrijk telt ie ook weer niet mee maar dat zegt niet dat ik hem niet mag zeggen natuurlijk net als zoveel mensen een mening hebben die ze graag kwijt willen) Wat betreft tv kijken, het kan juist een leuke aanvulling zijn nogmaals gaat het om het woord MATE, sapjes telt voor, je lurkt zelf ook toch niet hele dagen aan een fles, dus je kindje ook niet, je geeft het een glas/fles , ik vind ook dat je goed voorbeeld moet geven met niet teveel alcohol maar daar weer het magische woord "MET MATE".. Ik snap sommige ouders echt niet maar goed iedereen is anders..
nou, ik snap je punt, maar de opmerking: dat mag jij zeker niet van mama, die ken ik nu wel en dan vind ik mijzelf nog geen eens extreem. Of... mag je nu nog steeds niet een keer komen logeren????
Hmmm... ja das wel irritant ja! Maar dat is zeker in het echte leven? Denk niet dat iemand je daar op het forum over heeft aangesproken (zeg nooit nooit natuurlijk, je hebt ze in alle soorten en maten ) Dat van dat logeren herken ik wel btw, die van zijn ook nog nooit uit logeren geweest zonder ons erbij en volgens mij zijn we daarin wereldvreemd ofzo
een eigen mening hebben is heel mooi maar de manier waarop je iets typt kan soms wel heel vervelend overkomen... zoals je zei dat ik mijn kinderen als een last zie om ze mee te nemen op vakantie bv... of waarom wij uberhaupt aan kinderen zijn begonnen omdat we een weekje alleen op vakantie gaan en mijn dochters bij opa en oma logeren.... vind ik nou niet bepaald een eigen mening maar meer neerhalen op iemand die je nieteens kent... en waarom? omdat je zelf die behoefte niet hebt.. nouja dat kan... maar anderen hebben die behoefte misschien wel... mensen die wel moeten werken om brood op de plank te krijgen zien hun werk vaak niet als "tijd voor jezelf hoor" tijd voor jezelf zie ik als iets waar je even geen rekening hoeft te houden met een ander... als mijn man thuis is en ik ga lekker even alleen de stad in wat dingetjes halen dan is dat ook tijd voor mezelf en ik geniet daarvan... een ander vind het misschien heerlijk om met 2 kindjes de stad in te gaan... ik ook wel maar niet altijd... ze hebben ook weleens de welbekende dramdag en dan is het echt niet ontspannend om in de stad te lopen..
Het is idd de manier waarop men iets brengt. Je kan ook zeggen, het is niet de manier hoe ík het zou doen, omdat ík dat niet wenselijk vind of weet ik veel wat. Komt alweer heel wat anders over.
isademi ik vind jou soms echt wel "doordrammerig" overkomen als je het ergens niet mee eens bent, ja dat kan maar als je dan neerzet die is mijn respect verloren of zoals je dingen schreef in het topic over de vakantie van mora vind ik niet echt netjes. maar heeeej das mijn mening oh en mn werk als tijd voor mezelf??? zit nu overspannen thuis dus die vlieger gaat ook niet bij iedereen op
ja maar dan lees je mijn tekst aanvallend want ik zei; waarom heb je dan niet met kids gewacht tot je echt klaar was en niet meer de behoefte had om nog alleen op vakantie te gaan, dat is heel wat anders als dat ik vind dat je ze niet had moeten nemen (zoiezo heb ik nooit het woord "nemen" in mijn mond genoemen) daarnaast zei ik dat jij je kids als "last" ziet tijdens een vakantie (het meenemen, tussen de middag even tijdens slapen rekening mee houden) en ik dat niet zo zie, is al heel iets anders maar zet ze heel anders neer. Ik vind werken tijd voor jezelf voor de meeste mensen, heel veel mensen werken niet voor brood maar voor luxe zoals vakanties tweede auto's, groot huis, merkkkleding e.d. als jij je geld echt nodig hebt (lees je kan anders geen boodschappen doen) ja dan zie ik dat idd anders. Ik heb beduidend veel minder tijd voor mezelf nodig dan jij dat hebt (ook dat verschilt per persoon) ik heb zoiets van ach wat is die paar jaar nu ze gaan snel zat weer naar school en worden zo snel groot, ik probeer te genieten van wat ik nu heb, ipv steeds mijn vrijheid te willen terwijl ik daar straks mee overgoten word, daarnaast vind ik dat je zoveel vrijheid kan hebben met kleine kids, genoeg voor mij maar dat is een kwestie van hoe belangrijk je je eigen tijd dus vind.. Ik vind een lang bad savonds meer dan genoeg hoor sommige mensen moeten hiervoor een weekend weg en dat vind ik dan een beetje overdreven zeker als je bv al een baan hebt van 32 uur waar je je kids ook al niet ziet, dan zou je zeggen dat je juist graag DIE tijd bij je kids bent toch? (de tijd dat je dan niet hoeft te werken zeg maar)
daarnaast lezen mensen vaak dingen tussen regels door als ze zichzelf aangevallen voelen je kan een prima zin heel verkeerd opvatten als je je aangevallen voelt door deze..
zoiezo ken je mij heb je ook een hele discussie met mij gevoerd, of ken je me net als meeste hier een paar dagen en een mening gevormd op basis van wat iemand anders vind (en dus vaak aangevallen leest, zie reactie hierboven wat dat doet met mensen ) want ik ken jou dus echt helemaal niet, ik heb nog nooit een gesprek op het forum hier met je gehad naar mijn idee (en anders was het niet belangrijk genoeg om bij te blijven, sorry dan) Dus het kan zijn dat je mij vind doordrammen over 1 onderwerp das prima, maar das wat anders als doordrammerig zijn natuurlijk daarvoor moet je iemand wel een beetje langer kennen en een keertje een discussie hebben gehad samen of iets in die trant, nu kom je ook even kijken en geeft even een mening terwijl je niet weet waarover je praat eigenlijk..
caithlin, dat was idd in het echte leven. Dat zijn natuurlijk opa en oma die zoiets zeggen maar over het logeren, dat ik dat niet doe, dan voel ik mij echt een buitenaards wezen.
ooh daar kwam dat vingertje (ET) om de hoek vandaan Ach als je dat niet wilt waarom is dat dan raar.. hij is ook nog geen 3 toch? tijd zat nog, komt heus wel hoor
Ik moet zeggen dat mijn nekharen eerder omhoog gaan van mijn eigen moeder waar ik soms een andere mening mee deel, dan van mensen hier. Of van andere (vaak oudere) mensen die hun mening aan je opdringen. :x dat vind ik veel irritanter. Want 'vroeger' was alles anders.... ja,ja Hier wordt direct of indirect toch meestal een mening gevraagd. Dan kun je verschillen verwachten.
got a point, das irritant van je eigen moeder. Het scheelt mensen die vroeger goed vinden (vaak oude mensen e.d.) zijn het vaak eens met mij dus daar heb ik nooit geen last van haha maar kan me voorstellen dat als je dat steeds onder je neus krijgt (ongevraagd dan) Ik krijg juist commentaar van andere moeders die zeggen dat ik het voor hun verpest zo als ik thuisblijf, nee duh je kan het ook omdraaien he, als moeder kan je steeds slechter thuisblijven doordat iedereen is gaan werken) dus je kunt ook zeggen dat je andere moeders de kans ontneemt, niet dat ik dat zeg maar als je het zo wilt gaan stellen kun je het ook omdraaien natuurlijk. Ik zag pas cijfers dat in de 50er jaren 95% huisvrouw was en nu 95% werkt (complete ommedraai dus eigenlijk) als je nu thuisblijft moet je daar veel meer voor laten omdat er tegenwoordig word gerekend op 2 inkomens...