Hoi dames Ik heb bijna een geweldig mijlpaal van 1 jaar voeden gehad! De voedingen gaan tegenwoordig gemiddeld zo: 06:00 BV 15:00 BV 19:00 BV 23:00 BV en dan 1 of 2 x snachts. Nu heeft ze niet altijd meer zin in de voeding van 15:00 dus ik denk dat die binnenkort komt te vervallen. Maar... dan zit er wel erg lang tussen de voeding van 06:00 & 19:00!! Hoe zit dat voor de productie? Ik hoor wel is dat vrouwen hun kindje alleen sochtends en savonds of 1 van die 2 voeden maar blijft je lichaam dan nog wel melk maken of is het snel klaar? Ik zou graag de 2 jaar halen namelijk
Er zit dan wel heel lang tussen vind ik. Ik kon goed merken dat toen mijn kleintje snachts niet meer kwam de produktie achteruit ging. Kun je niet na de boterham bv aanbieden om 12 uur ofzo? Of als je tijd helpt, kolf je die voeding. Krijg je ook een voorraadje. Ochtend en avondvoeding heb ik wel een tijdje kunnen doen. Omdat ik weer zwanger werd liep mijn produktie terug dus met w voedingen is mijn ervaring dat het wel blijft lukken. Ik weet niet of ik daarvoor kiezen omdat je ukje snachts nog met regelmaat komt.
Het is heel persoonlijk, maar als je kindje al wat groter is dan "stabiliseert" de productie en is niet meer zo gevoelig voor meer of minder drinken. Sommigen zeggen dat dit vanaf 8, anderen 11 maanden is, dus rond je jaar zit je behoorlijk veilig hoor. De kans is ook nog wel aanwezig dat ze tussendoor komt snacken (bijv zodra ze loopt of goed kan vragen om de borst) of dat ze die voeding van 15u af en toe nog wel wil, etc.
Ja zolang ze het wel wil vind ik het prima! Het is echter ook zo dat ik op zoek ben naar een baan... en ik niet kan kolven. Tot nu toe heb ik nog niets maar het kan zijn dat ik iets vind waar ik (wel parttime) de hele dag weg ben... maar goed, we zullen zien, ik hoop dat het goed blijft gaan! (anders wordt ik heel verdriettig)
Ik heb zelf besloten overdag geen bv meer te geven en tot nu toe is mijn productie stabiel gebleven. Ik geef nu 1 keer 's ochtends en 1 keer 's avonds. Daarbij krijgt hij bij de lunch melk bij het eten. Verder trouwens ook water of diksap en om 23:00 een fles kv.
Thanx voor de antwoorden! Ik geef sowieso maar 1 borst per keer dus op zich zijn ze wel gewend dat er vrij lang tussen zit en tot nu toe nog melk genoeg. Als ze klaar is kan ik er altijd nog in knijpen en komt er uit (soms druppels, soms straaltjes!)
Als je zorgen maakt over de stabiliteit, dan zou je als ze om drie uur niet wil wat vaker twee borsten kunnen aanbieden. Of het stabiel is valt niet te zeggen, elke vrouw is anders, maar met een jaar is de kans daarop wel groter.