Hoi dames, Moet dit even van mij afschrijven hoor! Vandaag hadden we dan ein-de-lijk de 20 weken echo met geslachtsbepaling. Ligt ze (of hij, maar denk een zij) compleet verkeerd! Op het moment ligt ze met 't koppie naar beneden, helemaal tussen m'n bekken en haar lijfje + voetjes liggen richting mijn rechterzij. Lijkt me een heerlijk comfortabele houding, maar niet heus haha. Het enige wat de echoscopiste met zekerheid kon zeggen was dat alle organen het prima doen (niertjes, maag en blaas). Her hartje klopte heel mooi en regelmatig en er waren heel duidelijk vier hartkamers te zien en twee hartkleppen, maar de instroom was niet goed te zien. Voetjes en handjes waren gelukkig wel helemaal in orde. Beentjes zijn misschien te kort maar dat kon ze ook niet uitsluiten omdat de baby in een soort kleermakerszit lag. Omdat 't hoofdje zo ver naar beneden lag weten we dus niks. Geen nekplooi, geen hersentjes, geen hoofdomtrek, zelfs geen gezichtje gezien! En omdat de beentjes lekker dicht bij elkaar zitten konden we het geslacht niet zien! Vind ik dat nog niet eens zo heel erg. Ik wil gewoon héél graag weten of zij/hij gezond is! Heb meteen gebeld om een nieuwe afspraak te maken. We mogen volgende week woensdag terug komen. Ben dan 21 weken precies. Weer een hele week wachten
O dat is balen! Kijkt er dan zo naar uit maar nog even volhouden! Hier vandaag ook 20 weken echo gehad gelukkig werkte hij iets beter mee. Was duidelijk een jongen! Maar 2 week geleden echo gehad en toen liet hij zich ook niet zien snap een beetje de frustratie!
Bij mijn vorige zwangerschap konden ze ook niks zien bij de 20 weken echo. We zijn toen naar een pretecho bureau gegaan daarna, weer niks met zekerheid te zeggen. Nog een keer terug gekomen met 27 weken. Toen konden ze eindelijk zeggen dat het een jongetje zou worden. Morgen heb ik de 20 weken echo van mijn huidige zwangerschap. Poeh, ik ben echt op van de zenuwen of alles in orde is. Het geslacht weten we deze keer wel. Al vind ik de foto niet heel overtuigend, dus ik hou er rekening mee dat de verwachtingen kunnen veranderen.
Jeetje, dan heb je echt wel lang moeten wachten! Lijkt me nu zeker spannend! Heel veel plezier morgen en ik duim voor je dat alles goed is