Hallo allemaal Tijdje niet geweest, maar nu heb ik toch echt wat hulp nodig. Mijn zoontje van 2 jaar, geboren met een incomplete dubbelzijdige schisis. Is echt vreselijk aan het peuter puberen. En ik weet niet meer wat ik moet doen. Als hij zijn zin niet krijgt schreeuwt en gilt ie zo vreselijk hard, dat het door alle vezels van je lichaam gaat. Ik ben daardoor ook vreselijke gestresst en gespannen. Wat kan ik hiermee of aan doen? Ik probeer het te negeren als het te erg word maar ik ben echt ten einde raad. Is het normaal? Hij mankeert niks aan de oren verder ondanks zijn schisis. Liefs, Chantal
Op gillen ben ik heel streng, gebeurd gewoon niet. Ik luister niet en reageer niet. Op die leeftijd legde ik elke keer uit dat ze eerst normaal moeten praten voordat ik reageer.
Gillen wordt hier ook niet geaccepteerd. Ofwel ik negeer het volledig ofwel ik zet haar in een hoekje/op de gang en dan mag ze terug komen als ze weer normaal kan doen. Welke methode ik kies is afhankelijk van mijn bui en de hoeveelste keer het die dag al is.
Als het af en toe eens gillen of schreeuwen is dan zeg ik daar wat van, dat ik het niet accepteer, hij gewoon moet praten of iets in die richting. Blijft het doorgaan dan mag hij even naar de gang, we kunnen gewoon met elkaar praten en gaan niet staan schreeuwen en gillen.
Eens Met mijn voorgangers. Samengevat, aan vervelend gedrag worden consequenties verbonden. Dan houdt het uiteindelijk na heel veel investeren wel op. Succes!
Hoort ook wel bij de leeftijd. Ik laat mijn zoontje uitrazen. Als hij rustig is leg ik uit dat hij best boos mag zijn, maar ik niet luister als hij schreeuwt. Dan hebben we een gesprekje over waarom hij boos is, wat ik van hem verwacht en een dikke knuffel.
Hier ook een hele tijd aan de orde geweeste. Gaat door merg en been... heel vervelend met een snel overprikkelde en zeer geluid-gevoelige grote broer... Ik probeer ook steeds rustig uit te leggen dat gillen echt niet helpt. Het wordt echt minder, zeker nu hij veel beter gaat praten. Maar mijn oudste had bhs in plaats van het gegil en dat vond ik toch prettiger dan dit...