Een diëtiste kan nooit kwaad, die kijkt met een kritische blik naar wat je eet en drinkt en kan je veel tips geven over je eetpatroon en hoe je het een en ander kan minderen/aanvullen zonder tekorten te krijgen. Ik ben een hele tijd geleden naar een diëtiste geweest en heb er zeker wat aan gehad! Verder is bewegen inderdaad erg belangrijk, met alleen voeding ben je er nog niet. Het is een vaak voorkomende tip, maar pak de trap en de fiets als het kan. Goed voor je conditie en als het lekker weer wordt is het heerlijk om lekker buiten te bewegen! Ik heb er in iets meer dan 5 maanden 10 kilo afgekregen puur door te wandelen/fietsen en mijn eetpatroon aan te passen. Het moeilijkste is het om het lang vol te houden. Nu ik zwanger ben pas ik nog steeds op mijn voeding en probeer ik ook nog steeds zoveel mogelijk te bewegen, zodat ik straks niet helemaal opnieuw hoef te beginnen. Succes! Als je gemotiveerd bent gaat het je echt wel lukken!
Wat ongelooflijk onbeschoft! Tja, die 10 kilo teveel kun jij er nog af hebben voor hoogzomer/herfst, maar die rottige persoonlijkheid van die buurman, daar komt hij waarschijnlijk nooit van af! Ts, 3 hoofdmaaltijden, 3 tussendoortjes, voldoende fruit/groente en mijd de slechte, snelle koolhydraten als wit brood/witte pasta/snoep en wel volkoren producten nuttigen. Heb je een 'stop' nodig, spreek een gezonde max. aan calorieën met jezelf af en/of wordt lid van een zp/ww clubje om je motivatie hoog te houden en wat steun te geven. Begin niet te streng en bouw het op: je maag moet waarsch. nog wat krimpen en je lichaam heeft nu nog iets meer nodig dan wanneer je al een tijdje op weg bent met afvallen. Wat een p**pzak!
Toen ik net 3 weken was bevallen liep ik in de stad en kwam 2 kennissen tegen die me aanhielden en zeiden: "jeeeetje, wat ben jij DIK! vroeger was je een mooi fijngebouwd meisje, en moet je nu zien" en dat dus 2x (zelf zijn ze 40 kilo, dus dan lijk je al gauw dik langs hen ) Toen is bij mij echt de knop omgegaan en ben gezond gaan eten en gevarieerd. Inmiddels is er -10kg af in 8 weken. Ik besef ook wel dat het gewoon schandalig en lomp is van deze "mensen" tussen aanhalingstekens om me zo in de grond te stampen, maar heeft me wel dat zetje gegeven aangezien ik idd een stuk flinker (niet dik zoals ze zeggen) ben geworden.
ja precies!! ik ben nu even met de neus op de feiten geduwd op een hele onbeschofte manier, maar weet ook dat ik ook de enige ben die er wat aan kan doen om me weer lekker te voelen.. ik ga er tegenaan! das een feit!
10 kilo? Kom ik aan met me 40 kilo! :O Maar wat een klootzak van een vent zeg! Misschien is 2 a 3x in de week sporten iets voor je? Misschien samen met een vriendin of familie lid ofzo?
ja 10 kilo, mag ook wat meer zijn, ik ga 't sporten weer oppakken en even navraag doen bij een dieetiste, en verzekering... ben 't zat.. hoop die vent ook nooit meer te zien, kwallebal! hoe onbeschoft..
Misschien op kickboksen gaan....en dan je buurman gebruiken als boksbal :x Is die vent helemaal van de pot gerukt! Hoe moeilijk het ook is: laat het commentaar van zo;n neanderthaler vooral langs je heen glijden, beter iets te dik dan een IQ als een garnaal
Wat een verschrikkelijke lompe man zeg! Zoiets zegt iemand met een gezond verstand niet tegen iemand die iets dikker geworden is. Ik kreeg 2 jaar terug vaak te horen 'heb je anorexia?' omdat ik toen best mager was... Nou dat vond ik ook echt een stomme opmerking! Want bij mij kwam dat destijds door stress en daarbij kom ik ook al niet snel aan. Was voor mij ook heel rot om te horen. Sommige mensen denken niet na voordat ze iets zeggen.:x Trek het je niet aan wat één of andere flapdrol zegt hoor! Als je zelf graag een paar kilo kwijt wil wens ik je daar veel succes mee Mijn man is ook gezonder gaan eten want hij wil weer in zijn trouwpak passen en hij drinkt daarbij veel water... Dat helpt wel...
Hai Kimi! Wat een l*l zeg! Meid als je zelf gemotiveerd bent gaat het wel lukken! Ik ben net klaar met mijnopleiding gewichtsconsulente, dus als je gerichte vragen heb mag je ze in een pb tje gooien hoor! Maar begin met een ontbijt: crackers met mager beleg, kwark met fruit, een volkomen boterham met mager beleg (kipfilet, rookvlees) Een tussen doortje( fruit, kwark, yoghurt) Lunch een salade of iets wat bij ontbijt staat. Tussendoortje ( eierkoek, ontbijtkoek, fruit, groente) Avond eten, lichte maaltijd, en dan wat later op de avond iets van je toetje( kwark, yoghurt oid....) Probeer elke dag wat te sporten (kan ook met je kindje zijn op de fiets jij lopen, wat vaker de trap op. Of gewoon 20x trap op en af, en dan wat oefeningen ( squats,buikspieroefeningen, etc: even rond kijken op het internet...) Ik hoop dat je hier wat aan hebt ene: Mijn zoontje is precies geboren op de dag dat jou dochter geboren is Om 23.52!
Wat eenl*l sorry hoor, sjees eikel, pff word erg pissig hierom Anyway,ik ben net weer begonnen met Sonja Bakkeren, moest wel weer eff wennen ( met name in het begin moet je zoveel halen maar dan heb je wel genoeg voor de hele maand) Ben net 1 week en 2 dagen bezig en resultaat al 1.1 kilo kwijd. Ik ook heb niet veel tijd en energie meer om te sporten, maar mijn doel is om zsm 1 a 2 keer in week wel weer iets aan sport te gaan doen maar wat weet ik nog niet.
Haha thx! Ik zeg het eerlijk; ik heb 'm een paar jaar terug ergens gelezen. Maar blijf het een héérlijke uitdrukking vinden die hier wel van toepassing was.
Dat is inderdaad een hele lompe opmerking zeg! :x Maar je wil dus wel afvallen? Moeilijk is dat he, geen motivatie om echt door te pakken maar het stiekem toch verschrikkelijk vinden dat je zo zwaar bent. Ik hoop dat je iets hebt aan de adviezen van de anderen, want aan mij heb je niet veel.
als je wilt afvallen, veel water en thee zonder suiker drinken, geen frisdrank, eet max 6 sneetjes volk. brood met mager beleg zoals slankie kaas en 2 stuks fruit en gezonde avond maaltijd
Eigenlijk had je moeten zeggen 'dank je, ja ik doe er ook echt m'n best voor hoor, wil de dikste vrouw op aarde worden' en dan vertel je hem een heeeel lang verhaal wat je allemaal eet en hoe vaak je frituurt en sleep je m mee naar binnen en ga je heel de middag frituurhapjes voor hem maken, en zorg dat hij niet weg kan! Denk dat hij dan wel genezen is hihi Meid, die man is gestoord, gewoon zo'n vervelende klier die oud geworden is..
jeetje dat is super slecht wat ze heeft gezegt maar als je echt wilt afvallen en net als ik alleenstaand bent ga dan heerlijk veel wandelen en fietsen ik zwem ook 1x in de week ook heel erg goed laat alle snoepjes en chips en wat je allemaal lekker vind liggen en beperk dit eens in de week je mag je soms ook best verwennen in de ochtend goed ontbijtje bv bruine boterham kaas of muesli met yogert tussen stukje fruit of een liga middag 2 bruine boterham met beleg of zoetigheid bv jam tussen stukje fruit of rijsten wafel avond eten 2 scheppen groente en aardappels 150 gram vlees of 2,5 schep pasta gerecht tussen fruit of granen biscuit drink veel water en maak je eigen sapjes dat scheel heel veel onwijs veel sterkte en hoop je eruit mag komen en ik kan het weten kwa afvallen
Effectief & goedkoop - Maak een weekschema met wat je eet - Eet elke 2u iets kleins dit houdt de suikerspiegel op peil en je lichaam verbrand het sneller - Sport 3x p/w een half uur liefst joggen - Hou 1x p/w een junkdagje waarbij je iets lekkers mag eten. Succes
Wil het niet goedpraten wat je buurman zei, maar je reageerd er wel op door er wat aan te gaan doen. Ik heb ook een paar tantes die zo uit de hoek kunnen komen, maar zeggen het ook als je bent afgevallen. Ik denk dat je weer ritme moet krijgen in je leven en je lekker in je vel moet zitten, anders lukt het niet. Vaste tijden eten zodat je geen honger krijgt. Lekker gaan hardlopen als je dochter op de opvang is. Ik ga bv eerst hardlopen uit mijn werk en haal ze dan op, ben ik ook een stuk gezelliger Ga zwemmen met je dochter de glijbaan trap is een hele goede workout . Zorg dat je genoeg rust neemt denk aan jezelf ga uitgebreid douchen nagels lakken , nieuw make upje noem maar op dan ga je je ook beter voelen waardoor je minder snaait. Succes de eerste stap is er je komt er wel