uhhh.....iets persoonlijks

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jenny, 29 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik weet eigenlijk niet echt of dat het op deze site hoord maar wil het toch graag even kwijt/ vragen. Ik lees en schrijf hier al maanden mee, maar lees eigenlijk nergens dat mensen problemen hebben met de sex om het zo maar even te zeggen. het is ook wel een erg persoonlijke kwestie maar toch... Voor mij is namelijk 'het doen' best een probleem door ervaringen uit het verleden. maar ja, wil je een kind dan zal je wel moeten. Ik doe het dus nooit voor de lol en heb het idee dat ik hier de enige in ben. Misschien willen mensen het wel niet kwijt of ben ik echt de enige. Ik hoor het wel als er reacties komen.

    Liefs jenny
     
  2. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik zie dat ik het berichtje bij zwanger worden had moeten zetten. kan dat nu nog? jenny
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hee Jenny
    Ik denk niet dat je daar de enige in bent hoor.
    Ik had er ook problemen mee, een tijdtje lang, ook door dingen in het verleden.
    Het hier een tijdje over gepraat met een maatschappelijk werker en dat lucht wel op, moet ik zeggen, niet dat het ineens weer goed is natuurlijk.
    Plus sinds ik van de pil af ben heb ik er minder moeite mee.
    Ze zeggen ook wel dat de pil de zin in seks kan verminderen.
    of dat echt zo is weet ik niet.

    Ik hoop dat je er ook goed over kunt praten met anderen ,want het helpt je toch wel
    Liefs Jolanda
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Nou ik moet eerlijk wezen dat sinds ik gestopt ben ik veel meer zin heb, maar verder nooit problemen gehad met het doen.
    Sorry ik kan je niet verder helpen.

    Groetjes,
    Monika
     
  5. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Bij ons is het probleem dat we soms te moe zijn om het te doen mijn vriend heeft namelijk CVS (chronisch vermoeidheids syndroom)
     
  6. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Naar hoor Jenny,is er dan geen oplossing, zoals Jolanda ook zegt misschien helpt met iemand praten wel een maatschappelijk werker, of een praatgroep (ev. anoniem) er moet toch een oplossing zijn voor je problemen.... Wij doen het niet heel vaak maar als we het doen ervaar ik het als reuzeleuk...maar ik heb hier dan ook geen verleden mee..succes meid!

    ps heb Dian gevraagd je topic te verplaatsen naar zwanger worden.
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heb bijna 3 jaar medicijnen geslikt waar door mijn libido naar bijna niks ging. Na langer gebruik van de medicijnen werd het wel weer beter. En ik gestopt ben hihi nou heb ik er weer reuze zin in. Tis misschien niet hetzelfde maar wel reuze moeilijk ook. In dat op zicht was sex niet zo leuk voor mij omdat ik er geen zin in had.

    groetjes
    natasja
     
  8. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    sinds dat ik zwanger ben van naomi is het hier ook geen feest hoor heb er gewoon weg geen zin in
    een oplossing heb ik niet
     
  9. leanne

    leanne Actief lid

    15 aug 2005
    149
    0
    0
    Hoi Jenny,

    eerlijk gezegd ben ik geen sexbeest. Nu ik ben gestopt met de pil en we duidelijk vrijen met een doel gaat het wel beter.
    Hopelijk kom je een beetje over het nare gevoel heen. Je moet je maar voor ogen houden dat je vrijt met een partner van wie je houdt en dat hij je respecteerd. Bovendien doe je het voor een heel goed doel...
    Succes!!

    Leanne
     
  10. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik snap je helemaal jenny, ook ik moest de seks weer opbouwen met mijn man, door negatieve ervaringen... maar met veel geduld kom je er wel... mijn man accepteerde het als ik nee zei, en hield dan ook op. maar ook nu, is het soms nog moeilijk...

    agnes
     
  11. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Bedankt voor jullie reacties, fijn om te horen dat je niet de enige bent en dat jullie er zijn. Psychisch gaat het op zich wel. Ik heb een verwijsbrief liggen voor de seksuoloog maar heb er (nog) niets mee gedaan. Het is meer het lichamelijke, het doet namelijk altijd pijn. Voor een deel denk ik dat het wel tussen mijn oren zit, maar het is ook lichamelijk bewezen dat het niet helemaal goed zit.
    Ik doe het nu dus echt voor een doel, meer ook niet. Nou heb ik echt een hele lieve vriend die helemaal achter mij staat. Ik kijk dus ook wanneer mijn eisprong ongeveer zou zijn. Dan doen we het anders niet. Nogmaals erg bedabkt voor jullie reacties. Liefs Jenny
     
  12. San

    San Lid

    25 aug 2005
    17
    0
    0
    Hey Jenny,

    Ik vind het spijtig voor je, want vrijen als je pijn hebt is inderdaad geen pretje. Ikzelf heb ook niet veel nood aan sex, maar sinds we besloten hebben om zwanger te worden heb ik er veel meer zin in, raar he. Mijn man vind dat best wel grappig, maar klaagt niet natuurlijk! :)
     
  13. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hai Jenny, ik denk dat ik toch wat had gedaan met de doorverwijzing.... stel je nu eens voor dat er een relatief simpele oplossing is voor je probleem??? misschien is er iets aan te doen en kan je sex ook eens als leuk ervaren,of tenminste als niet vervelend...
    Ik kan natuurlijk niet zeggen wat je moet doen, maar t kan zo leuk zijn als je van elkaar houdt en zonder pijn...
     
  14. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Je hebt gelijk Sientje, maar dat brengt op dit moment teveel zenuwen met zich mee voor mij. Ik ben er ooit is mee naar de dokter geweest, maar het zal bij mij altijd erg geiirieerd blijven. We zien het wel, hopelijk wordt ik snel weer zwanger. Tijdens mijn zwangerschap wil ik het niet doen. Ik ben veel te bang voor een bloeding. Daar is de vorige keer mij miskraam mee begonnen (niet door sex) en dat risico wil ik niet lopen.
     
  15. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

    ik weet wat je bedoelt ik heb alleen een ander probleem ik wil wel sex en heb er ook zin in maar ik mag en durf niet ik mocht eerst niet omdat ik last had van bloedingen doordat mijn placenta erg laag lag en nu mag ik weer en durf niet .... wat kun je daar dan aan doen????????

    groetjes anita
     
  16. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Jenny, het is natuurlijk je eigen gevoel en keuze/angst om wel of geen sex te hebben tijdens de zwangerschap, mij is verteld dat het helemaal geen kwaad kan als je maar naar je lichaam blijft luisteren, alleen de laatste paar weken kan t de weeën opwekken.... Doen waar jullie je goed bij voelen, zou ik zeggen ;)
     
  17. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    He Sientje, mij is ook verteld dat het geen kwaad kan, maar je kan geloof ik wel onschuldig licht bloedverlies daardoor krijgen. Ik zou dan denk gek worden als ik tijdens mijn zwangerschap weer bloed zou verliezen.
    Jenny
     
  18. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Als je t niet wilt en je er niet goed bij voelt moet je t natuurlijk helemaal niet doen, en trouwens lekker knuffelen kan even fijn zijn niet dan?
     
  19. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Zo is dat!
     
  20. Niet meer actief

    **** tekst verwijderd ****
     

Deel Deze Pagina