Ik denk dat je hier helemaal gelijk hebt. Het is makkelijk praten en je komt er altijd pas achter wanneer je er midden in zit. Natuurlijk bedenk ik het me nu rooskleurig anders zou het niet goed zijn en zou ik er bij voorbaat al niet aan moeten beginnen.
ik was 23 toen ik mijn eerste kindje kreeg. maar toen ik 19 was,was ik er voor mijn gevoel wel aan toe. alleen mijn vriend toen niet. en achteraf... ben ik zoooo ontzettend blij dat we nog even gewacht hebben. begrijp me niet verkeerd moeder zijn is het mooiste wat er is. maar ik ben nog steeds een jonge mama. ik kan ook niet uitleggen wat het precies is waardoor ik blij ben dat we even hebben gewacht maar zo voelt het wel.
Ja ik denk dat dat voor iedereen heel verschillend is mijn vriend is 26 en ik ben 19 en we zijn er helemaal klaar voor. Ik kan je wel vertellen waarom! Allereerst omdat we het er samen al 2 jaar over hebben ten 2e omdat we ons eigen huisje hebben ten 3e omdat we een goed inkomen hebben en als laatste omdat we al ruim een jaar totaal geen behoefte hebben aan uitgaan etc. Groetjes!!!
Maar je mag best een avondje ofzo weg hoor als je kinderen hebt. Sterker nog, het word zoiezo aangeraden om er zo nu en dan uit te knijpen omdat je anders in de vicieuze cirkel beland. Zeggen ze tegen mij ook steeds, de hulp die ik heb, maar zelf heb ik er echt geen behoefte aan...dusja hahaha tis wa he XD
Ja misschien als ik eenmaal kinderen heb dat ik er even tussenuit wil!! Nu zijn we gewoon al zo'n tijd bezig met het opbouwen van onze toekomst plannen dat we helemaal geen behoefte hebben om uit te gaan en dan heb ik het meer over het puberale uitgaan. Een avondje bioscoop of lekker uiteten moet kunnen. Groetjes!!
@ daisy.. wat is er mis van mensen wat met een uitkering leven? ik snap je niet helemaal.. er zijn mensen wat zijn afgekeurd en er niks aan kunnen doen dan kun je je kindje toch nog een goede toekomst bieden.. ik vind niet dat wij allemaal over zoiets kunnen oordelen.. iedereen is een goede ouders op zijn eigen manier ook al zijn we het er niet mee eens
Ik heb zo sporadisch even de topics van TS doorgenomen en vind het nogal egocentrisch overkomen van: "ik ben 19, vriend 26, koophuis, inkomen" en iedereen die dit niet heeft is te min om een kind te krijgen. Ik vind je een onwijze opschepster, wat wil je bereiken met al die topics die over hetzelfde onderwerp gaan!? Ik word ook jong moeder (21), heb momenteel geen stabiele relatie met m'n vriend, woon in een klein huurhuis en we leven van zijn inkomen, maar wie ben jij om over mij te oordelen dat ik geen geschikte moeder zou zijn en jij wel omdat jij het "beter" voor elkaar hebt? Jij weet ook niet wat de toekomst jou brengt qua relatie en je woning die waarschijnlijk door je vriend gekocht is! Dus stop met je vooroordelen grietje!
Tja... toen ik begin 20 was leek moeder zijn me ook alles... Maar ik zat nog op school, na 3 jaar voor Jan doedel op voorgezet onderwijs te hebben gezeten ( havo na de mavo en geen diploma) was ik toch maar een mbo-opleiding in gegaan.. Ook op dat moment geen partner, weer m'n oude partner terug ( verkering was een half jaar uit geweest)...Hij een huis gekocht wat grondig verbouwd moest worden... Volgens hem moesten "de omstandigheden ideaal" zijn... duh... met hem getrouwd en binnen een jaar gescheiden... Ik was inmiddels 28... en cariére.... tja als je een parttime contract in de wijkzorg, zonder mogelijheden om hogerom te komen "carriére" noemt..... Mijn 30e verjaardag bij mn ouders gevierd, tegelijk maar met mn vader.. we trekken t zelfde publiek... ( Dat is gezelliger dan in je uppie op een flatje jarig zijn) In dat jaar mn huidige man leren kennen.. 9 weken na onze eerste ontmoeting ( contact hadden we al bijna een jaar) gaan samen wonen... 22-10-2008 getrouwd en kort daarop bleek ik in verwachting ( aug. dat jaar met pil gestopt)... Dus om te zeggen dat alle oudere moeders eerst carriére willen/ moeten maken....... uitzondering bevestigd de regel..
Dit lijkt me niet de juiste motivatie om dus maar vroeg aan kinderen te gaan denken. Ik was er pas na mijn 30e klaar voor, ik had ze niet eerder willen krijgen en dat had niets met carrière maken te maken. Ik ben blij dat ik een rugzakje met levenservaring heb, en dat ik de juiste persoon ben tegengekomen. Met mijn exvriend had ik best jong kinderen kunnen krijgen maar daar waren we echt niet aan toe.