Zo jong mogelijk aan kinderen beginnen!

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door daisyvdh, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Whaha beetje jammer he als ik met feiten uit ervaring kom waar jij niet tegenop kan. ;)

Ga jij maar lekker verder met het beschuldigen en veroordelen van mensen die in jouw ogen slechter zijn dan jou. Zegt meer over jezelf dan over een ander meid.

Veel succes met zwanger worden. Hopelijk zal je in je leven geen tegenslagen meemaken die er voor zorgen dat je in je eigen gestelde catogorie valt van mensen die niet het recht hebben kinderen op te voeden.
    ;) Dan lul je wel anders meid. Wees maar blij met je eigen onwetendheid.;)

2. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Hier een moeder die met 22 jaar is bevallen, alles op een rjtje had, huisje boompje beestje. Werkte zelf ook, maar halverwege de zwangerschap is de ellende begonnen. Contract werd niet verlengt, zou weer gaan solliciteren zodra baby geboren was. Tijdens solliciteren verhuisd, en er achter gekomen dat ik weer zwanger was en vanwege medische redenen niet mogen werken. Vriend had inmiddels promotie gemaakt, dus op zijn inkomen konden we prima leven.
    Nu 2 kinderen, en inmiddels al bijna 3 jaar niet gewerkt, en nu zijn vriend en ik uit elkaar. Zit je daar met je gat op je cv.
    de sector waar ik in werkte is vrijwel niet te combineren met kleine kinderen, en mijn levensstijl is zo drastisch veranderd dat ik dit ook niet meer kan volhouden, dus zal in de eerste instantie de WIJ in moeten. Ik ben dolgelukkig dat ik vanuit daar een opleiding (omscholing in mijn geval dus) kan krijgen, maar tot die tijd zal ik ook moeten leven van een uitkering.
    Maar geloof me, het is veel en veel beter voor mijn kinderen dat we het zo doen, dan dat ik bij mijn partner blijf vanwege het stabiele financiele plaatje.

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Voor sommige mensen is de wereld zwart/wit helaas..... Die gaan ook nog wel es op hun bek gelukkig!!

4. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ongeacht of het nou goed is of niet, ik vind dat je pas aan kinderen moet "beginnen" wanneer je er zelf aan toe bent. Ben je 19 en ben je er klaar voor, prima, maar ook later. Er zijn ook omstandigheden waardoor het simpelweg niet eerder kan!

Ik vind dat je wel heel erg met vooroordelen aan het strooien bent. Je wilt zelf jong zwanger worden, maar noemt nog wel even dat er vooroordelen zijn "omdat jonge moeders vaak per ongeluk zwanger zijn geraakt" (1). en dan het feit dat oudere moeders eerst voor hun carriere kiezen (2), en daarna lees ik ook nog een keer je opmerking over mensen die thuis wonen (3) of mensen met een uitkering (4).

Je wordt zelf met de vooroordelen van het jong zwanger worden geconfronteerd, maar lijkt niet te beseffen hoe hard je zelf bent voor anderen.
    Ik wil je graag een nieuw woord leren: "respect". En dan niet in de zin hoe het tegenwoordig wordt gebruikt, maar het respect hebben voor anderen.

Leeftijd is niet belangrijk, wel het feit of je emotioneel klaar bent voor kinderen. Daarnaast, het lukt niet bij iedereen even snel dus heb daar ook begrip voor wanneer iemand van 30+ zwanger is. Er zijn naast vruchtbaarheidsproblemen ook genoeg andere factoren die een evt. zwangerschap in de weg kunnen staan.
    En de uitkering? Pardon? Wie ben jij om over iemands situatie te oordelen? Een kindje kost inderdaad geld, maar je krijgt ook kinderbijslag en toeslagen waarvan je grotendeels het levensonderhoud kunt bekostigen. Daarnaast kost een kindje precies zo veel als dat jij er voor uit wilt en kunt geven. Waarom zou je je niet van de kosten bewust zijn wanneer je een uitkering hebt?
    Waarom zou je ook niet aan kindjes kunnen beginnen wanneer je nog thuis woont? Wie ben jij om over andermans situatie te oordelen? Blijkbaar (nu ga ik ook even ongevraagd en onbeschoft over jou oordelen) heb jij geen stabiele thuissituatie gehad in een liefdevol huis, anders was je niet op je 16e al met een meerderjarige gaan samenwonen (dat is strafbaar!).

Je geeft zelf aan dat anderen niet over jou mogen oordelen, maar wat doe je nou telkens zelf? What comes around, goes around!
    Denk ajb even na over je reacties hier op het forum, want er zijn genoeg dames die ongewild op latere leeftijd kinderloos zijn, of ongewild een uitkering hebben vanwege verschillende omstandigheden.

Groeten,
    Een 30-er met VWO en WO diploma's die graag carriere had willen maken en ook eerst een paar jaar heeft gewerkt alvorens zwanger te worden, zwanger is van haar eerste, ongewild een periode thuis bij de ouders heeft moeten wonen na een ongeval en revalidatie, en al jaren een kinderwens had maar vanwege lichamelijke klachten niet zwanger mocht worden.
    Oh, en dan vergeet ik ook nog even de uitkering die ik op dit moment heb, want ik ben ontslagen vanwege mijn zwangerschap!

Ik voldoe dus aan al jouw vooroordelen!

Ik houd mijn hart vast voor het probleemkind dat volgens TS in mijn buik groeit!

5. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

pardon daisy? Ik vind dat nogal een vergaande uitspraak dat mensen met een uitkering geen kinderen MOGEN opvoeden van jou.. Ik zelf heb een uitkering omdat ik niet kan werken, maar heb toch een dochtertje van 9 maanden, en ze red het prima.. ook mijn man heeft een uitkering.. wij redden het prima, ze komt niks te kort.

In principe wat jij zegt ( zo komt het op mij over als ik het lees) is dat mensen met een uitkering slecht zijn en geen kinderen mogen.. en dat mensen die werken wel 5 kinderen mogen:S beetje uitgesproken mening..

Maar iedereen mag zijn mening uiten!

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    In mijn omgeving veelal werkende mensen, en een goede status, maar die schelden hun kinderen helemaal verrot van de stress!

Je kunt zeggen dat werkende ouders "beter" zijn qua onderzoeken, maar sommige daarvan, die kindjes ontsporen later helemaal ivm de aandacht.
    En anderzijds, tuurlijk met een uitkering kan dat ook, dat kan altijd!

Ik ben zelf werkende, ik werk 4 hele dagen, maar ik vind t ook vreselijk dat mijn kinderen 4 dagen naar BSO en KDV moeten.
    Ik heb er voor gekozen, en kon altijd met 20u rondkomen, maar verdien nu gewoon veel minder bij dit bedrijf.
    Ik overweeg, als mn koppie rustiger is, wel een opleiding zodat er meer kansen zijn in de maatschappij en ik t misschien met 20/24 uur weer kan redden.

7. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Vanuit huis email's versturen.
    Biddinghuizen
    :(Oke,

Conclusie ik ben blij dat ik goed geld verdien zonder enige diploma's.
    Ben ook heel blij met mijn koophuisje en geweldige lieve zorgzame vriend!

Als ik kinderen krijg ben ik gewoon thuis om ze fulltime op te voeden in deze heb ik inderdaad makkelijk praten want ik werk ook vanuit huis.

Hoop dat we snel zwanger mogen raken van ons eerste kindje zodat we ons gespaarde geld daarin kunnen investeren!

En bij de geboorte een leuke rekening kunnen openen voor kindje lief!
    Zodat het in de toekomst een mooie studie kan volgen etc.

Verder ben ik me van geen kwaad bewust heb ik totaal geen vooroordelen niet tegen jonge moeder niet tegen oudere moeders
    En zijn mijn beschrijvingen nogmaals gebaseerd op:
    FEITEN UIT WETENSCHAPPELIJKE ONDERZOEKEN!;)

Heb ze dus zelf niet bedacht!
    Overigens heb ze wel zelf doordacht!;)
    Daarin zit een verschil dat is wat ik eerder al aangaf in het stukje begrijpend lezen!

Kom hier om hopelijk zo snel mogelijk mijn geluk met andere moeders te mogen delen.
    Zelf kan ik goed tegen kritiek en ben ik absoluut niet bang voor oordelen ik geef alleen aan dat ze er zijn!

Maar goed niemand is beter dan een ander!
    Hoef me hier dan ook niet te bewijzen.

Vindt het jammer dat door dit soort onderwerpen vrouwen die graag gewoon hun verhaal willen doen in het niets vallen!

Dus bijdeze mijn welgemeende excuses!

8. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Biddinghuizen
    Wat ik ook al eerder heb aangegeven er zijn altijd in elke situatie bepaalde uitzonderingen!
    Het gaat mij natuurlijk niets aan, maar als je niet kunt werken vanwege wat dan ook moet dat je er niet van weerhouden kinderen te krijgen.
    Een kind is tenslotte niet te koop, maar voelt het wel wanneer paps en mams met geld zorgen bekrompen zitten.

Maar goed des al niet te min is dit niet het onderwerp van: Zo jong mogelijk aan kinderen beginnen!
    Hierbij dacht ik namelijk gewoon simpel weg aan vrouwen vanaf 18 jaar met een grote kinderwens.
    Die het eens zijn met het feit dat het beter is voor moeder en kind om nogmaals: zo jong mogelijk kinderen te krijgen.
    Ook dit houdt weer niet in dat als een vrouw van 30 een kind krijgt een slechte moeder is.
    Waar deze conclusie weer vandaan komt mag Joost weten!

Deze onderwerp was gewoon bedoeld voor jonge moeders die graag hun ervaringen en meningen wilde delen!

Helaas zijn er altijd mensen die graag sensatie zoeken!:x

9. steenbokje

Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor!

Vooralsnog vind ik jouw uitgesproken mening niet onderbouwd (behalve dat het dan uit wetenschappelijk onderzoek zou komen) en getuigen van weinig levenservaring en mensenkennis.

Kom eerst maar eens met concrete links naar proefschriften en/of verwijzingen naar boeken op wetenschappelijk niveau - dus niet zomaar een flutromannetje of een boek wat niet op wetenschappelijk onderzoek is gebaseerd.

Jij kan echt alleen maar mensen afkraken he?

10. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Biddinghuizen
    Ik ben geabonneerd op de QUEST ga deze lezen en je komt er zelf wel achter!

Wordt zo langzamerhand nogal moe van de beschuldigingen richting mijn kant!
    T'is altijd makkelijk de negatieve uitingen te volgen he:)

P.s Schatje hoe kun je gebaseerd op een forum ervan uitgaan of iemand wel of geen mensen kennis heeft?
    Dit zijn enkel teksten!
    Er is geen expressie, uitdrukking of wat dan ook!

Dus kijk naar wat je precies nu zelf doet!

Ik start een nieuw onderwerp want deze gaat nergens meer over!:D

Toedels!

11. steenbokje

Quest, haha! Ik vraag om onderbouwing vanuit wetenschappelijk materiaal, niet een tijdschrift!

Veel plezier met je nieuwe topic. Als je net zo hard door gaat met mensen afkraken, dan geef ik het weinig tijd voordat het dezelfde kant op zal gaan als in dit topic. Jij kraakt mensen af, en kan het niet hebben om daar op aangesproken te worden.

Meid, succes met zwanger worden. Ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken.

Ps. vind je "schatje" nou ook niet een heel klein beetje denigrerend?

12. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede

Wat heeft geld te maken met kwaliteiten van ouderschap?

ik zwem er niet in maar kan goed rondkomen met wat ik heb. (bijstandsnorm!!!) Kinderen komen niks te kort!

Ben opgevoed door me moeder die al jaren in de bijstand zit. Heb er niks van gemerkt. Ja dat ik niet elke nieuwe paar nike's kon krijgen die er in de winkel kwamen te liggen! Maar zegt dat iets over de kwaliteiten van ouderschap?

Ook mensen die het niet breed hebben, hebben goede kwaliteiten als ouders! En daar moet naar gekeken worden ipv...

13. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ga jij fijn een nieuw topic openen maar met deze mening en houden denk ik niet datje ver komt, je accepteerd niet dat mensen hun mening geven over wat je zelf zegt en doet, dat vind ik een beetje raar.

Maar goed, nogmaals je hebt een uitgesproken mening.. en dat boek quest of weet ik veel wat whahahaha is dat wetenschappelijke bewijzen :p whahahhaha

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    De quest.... Hihih, dat is echt een wetenschappeljk blad :p. Whahahahahaha

15. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

Een greep uit jouw zinnen:
    Het moet gewoon niet kunnen dat een vrouw alleen, een man en een vrouw samen, of wie dan ook een kindje op de wereld zet deze niets te bieden heeft en van een uitkering leeft.

Kinderen kosten gewoon erg veel geld ik denk niet dat je je hier bewust van bent als je in een uitkering aan kinderen gaat beginnen!

Overigens geen enkele situatie is ooit perfect!
    Elk huisje heeft zijn kruisje...

Conclusie ik ben blij dat ik goed geld verdien zonder enige diploma's.
    Ben ook heel blij met mijn koophuisje en geweldige lieve zorgzame vriend!

Ik start een nieuw onderwerp want deze gaat nergens meer over

Een kind is tenslotte niet te koop, maar voelt het wel wanneer paps en mams met geld zorgen bekrompen zitten.

Nu heb ik een paar vraagjes:

1. Wat ga je met je kind doen als jij en je vriend plots arbeidsongeschikt worden??
    2. Wat ga je doen als je vriend jou verlaat voor een ander en jij geen inkomen hebt?
    3. Je hebt geen diploma’s zeg je hoe kom je dan aan een nieuwe baan als dat nodig is?
    4. Waar is je nieuwe onderwerp?
    5. wat is jouw kruisje dan??

Sorry hoor maar weet dat het geluk je ook de rug toe kan keren en je misschien wel in een andere situatie terecht komt als dat je zou willen, de meeste vragen niet voor de lol een uitkering aan hoor!!!

16. daisyvdh

daisyvdh Actief lid

12 jan 2011
    316
    0
    0
    Biddinghuizen
    1= Heel simpel vanuit een overmacht's positie een uitkering aanvragen
    2= Wanneer dit gebeurd zullen we het huis moeten verkopen
    3= Ik heb een uitgebreid cv en met de buffer die ik achter de hand heb kan ik altijd iets voor mezelf beginnen.
    4=Mijn nieuwe onderwerp kun je terug vinden op mijn profiel.
    5= Een verhaal wat ik voor mezelf hou dit is privé en vraag ik ook niet aan jou!

Nu mijn vragen aan de dames die zoveel commentaar leveren!

1.Hoe ga jij in een uitkering zonder gespaard te hebben de studie van je kids financieren?
    2.Wat ga jij aan je kind vertellen over jezelf waar je kind trots op kan zijn?
    3.Vindt je het niet heel erg egoïstisch om voor de leuk aan kinderen te beginnen?
    4.Waar is het gezin die andere kindjes op school wel hebben wanneer je nog bij je eigen ouders woont?
    5.Hoe kan het dan dat kinderen die uit een gezin waarin uitkeringen worden getrokken vaak leiden tot probleem kinderen?

Ik ben van mening dat je een kind een stabiele leefomgeving moet kunnen geven.
    Wat ieder kind verdiend!
    Als een kind naar school gaat dan moet je kind zich niet anders voelen dan andere.

Zie graag jullie reactie's op mijn vragen!

Ondertussen heb ik een nieuw Onderwerp!

Veel succes en plezier verder!:D

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    1.Hoe ga jij in een uitkering zonder gespaard te hebben de studie van je kids financieren?
    3.Vindt je het niet heel erg egoïstisch om voor de leuk aan kinderen te beginnen?
    4.Waar is het gezin die andere kindjes op school wel hebben wanneer je nog bij je eigen ouders woont?
    5.Hoe kan het dan dat kinderen die uit een gezin waarin uitkeringen worden getrokken vaak leiden tot probleem kinderen?

Ik heb dan geen commetaar oid op jou gehad, maar wil wel reageren.

1. Je kunt altijd financiering aanvragen, ik vind een inkomen (uit arbeid of uitkering) geen reden om je kinderwens niet uit te laten mogen komen.

2. Dat mama hard geknokt heeft voor hen allen, zodat ze met veel liefde opgevoed worden en dus zoveel mogelijk thuis te zijn voor ze.
    Dat mama zo veel mogelijk tijd met ze door wilde brengen.

3. Kinderen krijgen is altijd egoïstisch, als je naar deze wereld kijkt.
    Iedereen kiest kinderen omdat ze het "gevoel" hebben en een kinderwens is met geen pen te beschrijven dus voor de leuk zal wel meevallen.

4. Tja dat is een verschil klopt, maar of het een fout verschil is?
    Ik heb er iig nooit problemen mee gehad in de 2 jaar dat ik thuis woonde.

5. Ik denk dat dat niet zozeer met de uitkering te maken heeft, maar meer dat er nog meer problemen op de achtergrond zijn.
    Dus geldproblemen door schulden, scheiding, zonder baan komen te zitten.
    Als je hiermee kampt heb je vaak meer kans op mishandeling cq verwaarlozing, (kans op he hoeft dus niet), maar dat is niet per definitie met een uitkering, ook werkende mensen hebben dat.
    Alles heeft impact op een kind.
    Ik moest wel lachen 2 jaar geleden toen ik een hulpverleenster had voor mijn kind, die zei "Je kan beter in je eentje voor een kind kiezen, dan samen, want als je uit elkaar gaat doet dat bij een kind meer dan als je altijd al alleen was".
    Dit kwam nav een persoon die mijn keuze egoïstisch vond.

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Even ter aanvulling op punt 5.

Als je een uitkering heb, word ook vaak gedwongen om 40 uur te gaan werken, en ik denk dat daar ook wel een punt zit.
    Ik heb iig altijd geweigerd om 40 te gaan werken, nu werk ik max. 30 uur.

19. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Die wetenschappelijke artikelen zijn toch ook maar teksten?

20. Within

Within Niet meer actief

Net zoals mijn moeder: Betalen van de regelingen die daarvoor zijn.
    Dat ik doe wat ik leuk vind, dat altijd heb gedaan en dat ik hem/haar 9 maanden bij me gedragen heb en opgevoed heb.
    Ja, maar het is toch ook leuk?
    Extra groot! (al zijn mijn ouders gescheiden.. slecht he?) Vroeger was het niet meer dan normaal dat je bij je ouders woonde na je trouwen. En daar dus je eerste kids kreeg!
    Dat ligt nog altijd aan de ouders. Ook hoog opgeleiden kunnen crimineel worden.

22 jaar, bijna bezig voor het eerste kindje. Kon het niet laten te reageren!

Deel Deze Pagina