Ons wondertje geboren!

Discussie in 'Geboren' gestart door Blays, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blays

Blays Niet meer actief

Mijn verhaal, moet het even een beetje kwijt. Het was allemaal heel heftig voor me.

Afgelopen donderdag was het dan zover, ik werd ingeleid.
    De dag ervoor had ik te horen gekregen dat ik vrijwel geen vruchtwater meer had en ik voelde de kleine alweer (was nu de tweede keer in 2 weken tijd) 2 dagen niet.

We moesten om 07.00 uur in het ziekenhuis zijn. Ik kreeg een infuus en om 07.20 uur werden met heel veel moeite mijn vliezen gebroken. Er kwam echt maar een paar druppels vruchtwater uit en wat bloed.

Ik kreeg wee opwekkers maar de kleine man reageerde er heel slecht op. Zijn hartje daalde steeds heel erg en viel ook vaak weg.
    Telkens als zijn hartje weer zo wegzakte werden de wee opwekkers uitgezet. Om zodra hij weer was bijgekomen weer aan te worden gezet, maar hij bleef heftig reageren erop. 5x over hebben ze de wee opwekkers uit en aan gezet maar de kleine man bleef zo heftig reageren. 5x over ben ik dus ook steeds begonnen met weinig weeën, dan wat sterker en sterker om vervolgens weer af te zakken en dan weer opnieuw te beginnen.
    Ondertussen waren we al bijna een hele dag verder (het was 19.00 uur) en de verloskundigen en gynaecoloog hadden het bed voor een spoedkeizersnee en een stretchbedje voor mijn vriend al klaar gezet en wilden me net ophalen toen ik ineens hele erge persweeën had!
    Ik was binnen een uur van 5cm naar volledige ontsluiting gegaan (dankzij pijnstilling, want ik was al de hele dag bezig over maar 5 cm en had zoveel pijn!) en mocht ineens gaan persen!

Ik kreeg eerst snel een catheter om te plassen en toen kwam het echte werk!
    Maar ook tijdens het persen ging het heel slecht met onze kleine man, dus hij kreeg een vacuümpomp op zijn hoofdje en ik werd behoorlijk ingeknipt. Hij floepte er toen zo uit! En brullen dat hij deed!
    Wat een heerlijk moment, hij huilde, alles was goed, hij lag lekker op mijn buik en toen ik naar mijn vriend keek zag ik de tranen over zijn wangen rollen.

Onze kleine Benjamin is geboren op 21-06-2012, om 19.30 uur
    Hij is 51 cm lang en weegt 2870 gram.

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Brrrr....kippevel van je bevallingsverhaal en het mooie en ontroerende eind! Van harte!!

3. Blays

Blays Niet meer actief

Dankje!
    Ik krijg nog steeds tranen in mijn ogen als ik het schrijf/na lees/er aan denk.
    De hele dag waren we zo bang, telkens als het hartje weer zo snel daalde rende mijn vriend de hal op om iemand te halen, gewoon uit pure paniek want ze konden natuurlijk weinig doen zo snel.

4. holiday

holiday Actief lid

25 aug 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd... wel naar dat ze je zo lang hebben laten tobben... gelukkig is alles okey met jullie zoon... lekker gaan genieten nu

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

wat een verhaal maar wat een mega lieve einde
    onwijs gefeliciteerd met jullie zoon geniet ervan

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon :D

7. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd!!

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!
    Op 21 juni is mijn zoontje alweer 1 jaar geworden. Mooie datum! Langste dag van het jaar.
    Geniet ervan!

9. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Hele mooie naam!!

10. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Heftig.
    Gefeliciteerd met jullie zoon!

11. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Gefeliciteerd!!

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Gefeliciteerd met jullie mannetje! Geniet nu maar lekker van hem!

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Gefeliciteerd!
    Hier een soortgelijk verhaal alleen verliep het wel allemaal wat sneller.
    Ook ik werd ingeleid en bij elke wee daalde de hartslag van ons kleintje te veel. Ik Had 5 cm ontsluiting en nog geen 5 minuten later had ik 10cm toen werd ze binnen 7 minuten geboren! Ze moest eruit omdat de hartslag te veel daalde. Ik heb echt alles op alles gezet om een (spoed)keizersnede te voorkomen.
    Wij waren in totaal nog geen 8uur in het ziekenhuis!

Laat alles even lekker op je afkomen en geniet ervan!

14. Blays

Blays Niet meer actief

Ook al zo heftig dus! Gelukkig wel wat sneller verlopen!
    Ik had ook alles op alles gezet om hem er zo snel mogelijk zelf uit te krijgen toen ik hoorde dat ik mocht gaan persen, ik heb nog nooit iets zo graag gewild! En was zo blij toen hij eruit was en gelijk brulde!

Heel erg bedankt voor de felicitaties iedereen!
    Genieten doen wij iedere minuut van de dag!

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Gefeliciteerd met jullie zoontje!
    wat een heftig verhaal...

sterkte met je herstel!

16. Wat fijn dat het uiteindelijk toch nog vaginaal is gelukt en met julllie mannetje helemaal goed gaat. Van harte gefeliciteerd!!

17. Blays

Blays Niet meer actief

Heel erg bedankt!

18. Jes86

Jes86 Lid

6 jun 2012
    10
    0
    0
    Uitgeest
    Gefeliciteerd!!!!

19. Zomerrr