Zo kan het niet toch niet langer doorgaan!!!

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door An79, 11 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik snap je punt geloof ik niet. Je wil liever nog wat langer door met een demissionair kabinet?

Whoopy, HappyRabbits en Adje vinden dit leuk.
  2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Buiten dat het de mensen die rondlopen met spandoeken ‘dictatuur’ (en soortgelijke roeptoeters) meer olie op hun vuur zou geven, snap ik werkelijk het probleem niet...
    Mensen gaan ook dagelijks de supermarkt in om hun boodschappen te halen, maar even op en neer naar een stembus, waar echt wel alles wordt geregeld om het coronaproof te maken, zou dan niet kunnen.
    Het is niet alsof 17 miljoen mensen in de rij gaan staan bij 1 stembus op exact hetzelfde moment hè.

Whoopy, merah, one of kind en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.247
    36.028
    113
    Ik heb daar notabene nog op gereageerd. Dat het niet jouw stuk tekst was en ik dus niet jouw persoonlijk bedoelde.

Whoopy en Adje vinden dit leuk.
  4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Het is toch wel echt te belachelijk voor woorden dat er voor de verkiezingen geeneens een OMT advies gevraagd wordt en voor alle andere dingen wel. Daarnaast moet er lijkt me gewoon anders gestemd worden dan met z’n alle naar de stembureaus met een eigen potlood. Ongeveer 75% heeft digid neem ik aan, zet hierin wat op zou ik denken. Dan hoeven nog maar 25% waaronder kwetsbare ( ouderen ) naar de stembus. Scheelt heel veel lijkt mij.

MinnieMouse94, Spectre, Dubbelgeluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, zet even snel een betrouwbaar systeem op poten zodat mensen met digid kunnen stemmen... Daar wordt al jaren over gesproken, maar is absoluut niet eenvoudig (understatement) op te zetten. We zijn bv ook niet voor niets van stemcomputers terug gegaan naar het potloodje.

Verder doe je nu net alsof er niks verandert met stemmen, er is nu al bekend dat er bv meer genachtigd mag worden, stemmen wordt meer gespreid, 70+’ers kunnen stemmen per post. En het OMT zelf zegt dat ze nog niet zo ver vooruit kunnen kijken epidemiologisch gezien. Het feit dat er dus nog geen advies gevraagd is, betekent niet dat ze (a) dat niet nog kunnen doen en (b) het OMT niet zélf met een advies kan komen - zij mogen ook ongevraagd adviseren.

Whoopy vindt dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.845
    18.593
    113
    Vrouw
    Ergens heeft ze wel gelijk eerlijk gezegd :oops: Suus zei; dit soort topics en de openingspost zijn nu niet bepaald toonbeelden van scherpzinnigheid of intelligentie.'
    Ik denk dat ze dat bedoelt met haar dom noemen..

7. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    maar daar was wel mijn reactie op gebaseerd. En ik snap het nog steeds niet, want het betrof de openingspost.

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.845
    18.593
    113
    Vrouw
    De superbowl ook trouwens :rolleyes:

9. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Volgens mij duurt deze hele Corona situatie al even hé en hadden zij hier echt wel beter over na kunnen denken. Ik vind het in ieder geval overduidelijk dat er wat betreft de verkiezingen weinig tot geen consessies gedaan worden en wat betreft de rest van de maatschappij een heleboel wordt gevraagd. Maar hé, het is nog geen maart. Wie weet bedenken ze zichzelf nog en vragen ze toch het OMT dan om advies, iets wat nu hun voornemen is om niet te doen.

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Sja, dat is een totaal andere discussie dan verkiezingen natuurlijk, ik snap dus niet zo goed wat dat ermee te maken heeft?

Dat de sportcompetities gewoon doorgaan vind ik persoonlijk eigenlijk schandalig, maar anderzijds zal dat vast juist wel een positieve invloed hebben op de gemoedstoestand van vele mensen - dat is het enige pro argument dat ik kan bedenken.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.072
    113
    Wat mij betreft is er nog een ander argument, namelijk dat we volop in de Corona ellende zitten. Zonder zo’n belangrijk topic worden er al genoeg valse beloftes gedaan.

Van mij mogen ze het verplaatsen, ik zou ook niet weten op wie ik zou stemmen na alle ellendige uitspraken van de afgelopen weken/ maanden:|

Malbec vindt dit leuk.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.845
    18.593
    113
    Vrouw
    Dat bedoel ik, als dat wel zo belangrijk is dat het door kan gaan. Maar is indd een andere discussie ;)

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De crisis duurt nu een jaar, stemmen met potlood ipv stemcomputer doen we al veel langer, en volgens mij is er nog geen betrouwbaar alternatief gevonden voor digitaal stemmen - dat is echt geen systeem dat je binnen een jaar kan opzetten. Plus ik denk even aan de systemen van de GGDs die toch niet zo veilig en betrouwbaar bleken, de website van de coronatest waar je ook met je digid moet inloggen... ik sta zéér argwanend tegenover digitaal op afstand stemmen, en ik ben niet alleen.

Whoopy en Vero0504 vinden dit leuk.
  14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou verplaatsen van verkiezingen overigens echt heel schokkend vinden, prima als het aangepast wordt, van mijn part smeren ze het uit over 2 weken. Maar uitstellen? Dat vind ik vele malen zorgelijker dan welke maatregel dan ook.

Whoopy, Kolibrie2, Suzy85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Waarom als ik vragen mag? Ben wel benieuwd naar jouw onderbouwing :)

Syane vindt dit leuk.
  16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.845
    18.593
    113
    Vrouw
    Zou ook niet weten wat ik moet stemmen en of het überhaupt zin heeft

Dubbelgeluk en Vero0504 vinden dit leuk.
  17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Maar je kan hier toch niet enerzijds volop kritiek leveren op de manier waarop de huidige regering de crisis aanpakt, en anderszijds vinden dat ze de verkiezingen moeten uitstellen? Dat vind ik echt de gekste samengang van meningen ooit...
    Daarmee geef je de huidige regering eigenlijk een vrijgeleide om onverkozen verder het land te leiden doorheen zo'n allesomvattende crisis?

Dat je zelf niet weet waarvoor te stemmen is natuurlijk geen reden om verkiezingen uit te stellen...

Whoopy, Suzy85, Nellie4 en 10 anderen vinden dit leuk.
  18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Omdat het de basis is van onze democratie, en zeker in crisistijd vind ik het heel belangrijk dat de Tweede Kamer vol zit met mensen door wie de bevolking zich vertegenwoordigd voelt.

Whoopy, Kolibrie2, Suzy85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Nu ben ik het met je eens. Laat die verkiezingen maar komen, ik weet wel raad mee. Zo snel mogelijk van De Jonge en Slob af en het liefst van Rutte ook

Cin85 en Spectre vinden dit leuk.
  20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En als genoeg mensen zo stemmen, gaan ze nog weg ook! Maar met uitstel van verkiezingen kun je nog wat langer daar de schoenen van De Jonge kijken ;)

Deel Deze Pagina