Ping, ping! Agenda-alarm. Oh ja, het is weer tijd. Ik pak mijn kolfspullen uit de magnetronsterilisator, schenk een kopje thee in en trek mijn kantoordeur achter mij dicht. Mijn kolf staat op mijn bureau en ik sluit de slangen aan. Borstschelpen in mijn beha, spaghettitopje een beetje handig positioneren en er kan handsfree gekolfd worden. Zo... even mijn mail checken en even kijken of er nog wat op het forum geschreven is. Snel lees ik de verhalen bij. Ik krabbel en tik nog een beetje op hyves en ondertussen werk ik nog een mailtje naar een klant af. Even ogen dicht hoor, het zonnetje schijnt in mijn kantoor. Hmmmm.... Ik hoor luid gekakel van de kippen van de onderburen (italiaans restaurant) en zie dat ze te eten krijgen. Mijn ventje zal nu ook wel de fles krijgen op de creche en haal me even mijn lieve, bolle baby voor de geest. Met effect, want ik krijg een extra toeschietreflex waardoor de mililiters aardig aantikken. Door nog een beetje borstcompressie toe te passen, gaan de laatste beetjes allemaal wat sneller. Na een krappe 10 minuutjes kijk ik tevreden naar 2 volle flesjes.... dat zit er weer in (of liever gezegd 'is er weer uit'). "Zo, zijn ze weer verzameld de mililiters?", vraagt mijn baas. "Ja", zeg ik terwijl ik mijn flesjes in de koelkast zet en mijn kolfspullen in een sopje gooi. "Mooi", knikt hij. En we gaan allebei weer aan de slag... Zo, dat is eruit. Ik wilde even eens een positief geluid over kolven laten horen, want het niet altijd een noodzakelijk kwaad. Ik vind het een heerlijke en ontspannende onderbreking van mijn dag...
Heeeeerlijk! Volgens mij heb ik net zo'n lekker plekje (maar dan op een lege verdieping boven ons kantoor)! Klinkt goed. Nou wens ik alleen nog wat meer cc'tjes Ga zo door!
Heeerlijk! Zo hoop ik het ook te doen (ik heb zo'n speciale top voor kolven, dus sowieso handsfree). Echt lang zal ik niet kunnen genieten van deze 'pauzes' want het is altijd zo gepiept Ik had al een halfuurtje ik-en-mijn-iPod voor ogen Zoals het er nu uitziet... kom ik terug in een lege kamer op mijn werk! Dus ik doe gewoon een bordje niet storen op de deur (haha, ik zal er een plaatje van een koe bij doen ), dan hoef ik niet naar het kolfhok 4 etages lager. Mijn kamergenoot is verhuisd en heeft een andere baan... vandaar.
Wat schrijf je leuk, Appeltje! Ik ben er helemaal bij (in m'n koppie dan hè) door de kippen, het zonnetje en je hele beschrijving van het moment. Heerlijk dat het kolven zo fijn gaat.
Leuk geschreven en ik vind het ook lang niet altijd erg. Muziekje of een krantje erbij en ik heb weer even een momentje rust in vaak stressvolle werkdagen. Heb alleen geen raam, dus geen zonnetje, maar verder een heel nette kolfruimte, dus ik klaag niet.
Bedankt! Ik vind het ook geen straf en ben erg blij dat ik dit zo kan doen. Overigens ben ik ook vaak op pad en dat kolf ik op wat minder ontspannen plekken, maar ook dat is vaak goed te doen. Ik heb inmiddels heel wat gezien (bij oudste tot 14 maanden gekolfd). Ik maak dan altijd weer een fotootje met mijn foon om aan mijn man te laten zien waar ze me nu weer hebben gestopt!
Ik kolfde altijd na mijn pauzes, lekker kopje thee erbij, boekje, en filmpjes op mijn telefoon... zo heb ik 6 maanden (totdat hij 1 was) gekolft!
Ik heb eerlijk gezegd ook best genoten van mijn eerste kolfmoment, hoe moeilijk ik het ook vind dat het niet 'live' afgenomen werd. Het is nl. mijn eerste werkdag vandaag Dus met gemengde gevoelens! Gelukkig heb ik het rijk alleen op de kamer, en ben ik gewoon lekker gaan zitten met mijn iPod, fotootjes van Renske kijken, muziekje luisteren... en na 10 minuutjes was het alweer gedaan. Doe maar 1 borst want ze krijgt ook 1 borst per keer (en daar tank ik 175 cc uit, hoe bestaat het, uit die voormalige AA-tietjes van mij!! ). Raar genoeg voel ik me met zo'n kolfmoment weer wat beter over het hele gedoe van het KDV/Renske weg moeten brengen. Een mensch is bizar!
Hahahaha laat es zo'n foto zien, denk ik bijna. Super dat je zo flexibel om gaat met het kolven, als je veel op pad bent voor werk is het een stuk lastiger dan wanneer je een totaal flexibele baan hebt zoals ik (ik moet 'alleen maar' een proefschrift afschrijven, zit gewoon in mijn eentje op een kamer op de universiteit).
Ik kolf weleens in de auto, omdat de toiletten bij wegrestaurants niet hygienisch zijn en bij een klant wil ik er niet om vragen (bij sommige klanten wel hoor). Dan zat ik eerst met een hydrofiel voor het raam of van die zonweringsschermpjes die je er met een zuignap op kan zetten, maar dan vestig je alleen maar meer de aandacht er op. Ik weet meestal wel of ik een 'on-route' dagje heb en kleed me er dan op. Dan heb ik een bv-hemdje aan waarin ik de borstschelpen klem, onderkant van de flesjes steunen op mijn bovenbenen, ik sla een sjaal om mijn nek/decollete en ga lekker met een boekje op het autostuur lezen. Best knus... Op grote locaties (vergadercentra) mag ik meestal in de ehbo-kamer zitten en als ik overleg heb op externe locaties (vaak in een hotel), krijg ik meestal een mooie leegstaande hotelkamer. Het liefste ga ik dan even op het bed liggen slapen (nog steeds nachtvoeding, al sliep hij gisteren voor het eerst door van 23 - 8 ) bij de aanblik van zo'n lekker zacht bed. Evenstar, jij dus de vuurdoop gehad vandaag!
Haha Appeltje, leuk om te lezen! ik kolf zoals je vast weet fulltime en kolf als we gaan werken (lief en ik werken in dezelfde praktijk, zoonlief gaat dan ook mee) ook in de auto 's morgens als m'n lief rijdt. Gewoon rijdend, jas open, trui omhoog en kolven maar. Vaak zitten de panden van mijn jas ervoor en men kijkt eigenlijk ook niet echt naar binnen. Omdat de melk bij ons dezelfde dag nog gebruikt wordt is het ideaal, ik hoef dan ook geen kolftasje met koelelementen mee te nemen vanwege de houdbaarheid. Ik vind het ook niet echt een ramp hoor, vind het alleen jammer als ik moet kolven als ik lekker suffig in bed lig ofzo of haast heb. We hebben gisteren uitgerekend dat ik de afgelopen 5 maanden 125 liter moedermelk gekolfd heb, dat geeft dan toch weer een kick. En ach, je zit nog eens rustig als je aant kolven bent!
Waaaah in de auto, geweldig! Ik heb het wel voor het raam gedaan (niet veel keuze in een kamer met ramen he), maar idd, een vestje ervoor en niet piepen. Ja, echt vuurdoop. Ben er nog niet handig mee, want ik ben haar toch tussendoor gaan voeden en nu ligt het schema overhoop. Normaal 11 uur en 15 uur, nu 1 borst gekolfd om 11 u, andere live laten drinken om 13:30. Tja. En geen ruimte in mijn flesjes om die andere af te kolven, bovendien denk ik dat ze wel weer hongerig zal zijn als ik haar zo ga halen. Maar da's een ander onderwerp, da's gedoe en dit ging niet over gedoe! Ireen, idd vervelend als je 's nachts ook moet kolven, mensen vragen mij wel eens of ik die voeding niet liever met de fles zou laten doen door mijn man... die bedenken niet dat ik moet kolven als zij niet bij mij drinkt Dus live is JUIST dan het handigst Echt HELD dat je fulltime kolft, dat is wel veel meer gedoe, het is FV en BV tegelijk eigenlijk.
Ik heb nooit een druppel kunnen kolven. Of nee, dat jok ik: helemaal in het begin toen ik nog VEEL melk had lukte het soms aardig. Maar dat was na een paar weken echt afgelopen en heb er daarna nooit meer dan 10cc uit gekregen. Heel leuk om te lezen dat het ook zo fijn kan zijn en zo goed kan gaan.
Ik hoorde iemand ooit zeggen: die kolf geeft mij een terugschietreflex ipv een toeschietreflex. Wel vervelend als het niet lukt, lijkt me, en toch voed je al langer dan een jaar! Wow.
Een paar weken terug ook in de auto gekolft. Tussen een etentje en filmpje in Even met vriendin er tussenuit en tussendoor even kolven in de parkeergarage hahha Alsof je topic heeft geholpen: vanmorgen 190 cc! Dat is voor mij echt heeeeel veel!
Hihi, de positieve vibes verhogen de kolfopbrengsten Ik heb al wel in de auto gevoed. OMG, wat een gedoe. Onze mega auto (not, ahum, een Opel Corsa) is er ook echt zo'n relaxte plek voor. Zij met haar benen schoppen tegen de versnellingspook, en toen ik haar wou laten boeren had ik even een inschattingsfoutje met hoe laag het plafond was (gelukkig gaf het mee ).
Super om te lezen appeltje! Wordt er helemaal vrolijk van... In het begin ging het kolven super, maar na een tijdje ging het me steeds meer tegenstaan en op het einde (ukkie was bijna 1 jaar) kreeg ik er een hekel aan. Nu drinkt ze nog 1x per dag live en staks mag ik weer volop aan de bak met ukkie 2, want ook die wil ik minimaal 6 mnd volledig bv geven en het liefst ook weer tot de 1 jaar op verzoek. Ik zie er soms tegenop dat ik straks weer zolang 'moet'kolven, maar door dit verhaal kan ik me weer herinneren dat kolven niet vervelend hoeft te zijn: THANX!