Heej meiden, Gister ben ik bij de vk geweest en ze vind dat ik vandaag niet naar me werk moet en rust moet houden en met de benen omhoog. Ik hou heel erg veel vocht vast en ben ruim 10 kilo in 4 weken aangekomen Ik voel me futloos en zit er even helemaal doorheen. Mijn wekker gaat sochtends om half 6 en ben savonds tegen zessen weer thuis. Ik slaap snachts heel erg slecht omdat ik ook erg veel last heb van het carpale tunnelsyndroom en overdag heb ik ook last van tintelende vingers.... Nu begrijpen jullie natuurlijk wel dat ik het even heb gehad nu... loop echt op mijn tandvlees en trek het allemaal ff niet meer. Nu blijf ik vandaag natuurlijk thuis en zal ik contact op moeten nemen met de bedrijfsarts. Maar nu vroeg ik me af.. blijft mijn eigen huisarts hier helemaal buiten? Nu heeft de vk (zegt ze) geen bevoegdheid om te zeggen dat ik thuis moeten blijven.. maar de HA heeft deze bevoegdheid toch wel? Ik heb een erg fijne HA en eigenlijk ga ik ook ff langs hem.. Wat adviseren jullie? Ik zie zo op tegen de bedrijfsarts. Kus Toys
Alleen de arbo arts heeft die bevoegdheid, zelfs de gyn heeft die bevoegdheid volgens mij niet. Wat je natuurlijk wel kunt doen is je nu gewoon ziek melden en een afspraak met de arbo maken, dat is ook meestal de procedure. Je moet je nu zeker niet verplicht voelen te gaan werken. De arbo gaat over het algemeen met het advies van de vk mee hoor, dus maak je daar geen zorgen om. Sterkte
Hi Loeki, Thanks voor je bericht... heb me nu ook ziekgemeld voor vandaag en morgen.. dan heb ik gelukkig ff rust en "moet" ik weer aan het werk op 3 januari. Ik zal morgen PZ bellen om een afspraak te maken met de arbo arts (vandaag is zij niet aanwezig). Kus Toys
hoi toys, je kunt zelf naar de arbo bellen hoor om een gesprek aan te vragen. het is altijd 1 van de 2: of je wordt uitgenodigd, of je belt ze zelf en geeft aan dat je een gesprek aan wilt vragen en dan plannen ze je in. succes en doe vooral rustig aan! groetjes
Gemiddeld gesproken doet een arbo niet zo moeilijk hoor. Ik zou niet bang zijn voor de bedrijfsarts. Gewoon bellen, vertellen wat er is en vooral niet aandikken... beterschap!
He gatver wat k**! Maar nu wel lekker lang vakantie Toys! Ff uitrusten en genieten. Bij ons was t zo dat als je je ziek meldde, de arbo binnen een paar uur voor je deur stond. Vreemd dat je zelf moet bellen.. Maar idd de ha en vk hebben die bevoegdheid niet alleen de bedrijfsarts. Succes meissie!
Mijn vk had wel een ondertekende brief gemaakt met de reden waarom ik niet meer zoveel mocht werken. De arbo las het en ging meteen akkoord
De arboarts is echt degene die zegt wel of niet werken. HA heeft daar niet zoveel mee te maken volgens mij. Ik moest op aanraden (wel vier keer) van de vk ook stoppen met werken. VAn mijn werkgever moest ik naar de arbo arts en hij heeft het advies overgenomen van de vk. Moet ik zeggen dat de arbo arts aanvankelijk zoiets had van je hoeft niet langs te komen want ik neem dat advies van je vk toch over, maar mijn manager wilde per se dat ik daar langs ging dus dat heb ik uiteraard gedaan. Ik had trouwens net als jij extreem veel vocht. Daarbij was mijn bloeddruk te hoog. Veel sterkte ik hoop voor je dat er snel een oplossing is.
Hi meiden, Dank allemaal voor jullie reacties! PZ belt me straks terug en dan moet ik ff een afspraak maken met de bedrijfsarts. Kus Toys
De meeste Arbo-artsen gaan wel accoord hoor als een vk of ha zegt dat je beter thuis blijft. Zij zijn er nl voor jou en staan niet zogezegd aan de kant van de werkgever. Maak lekker een afspraak met hem/haar en het komt vast goed hoor! Wat niet kan dat kan niet hè! succes!
heb net pz gesproken en ze was heel lief... ze maakt een afspraak met de arbo.. miss volgende week en anders de 1e week van januari. Ze zegt als het niet gaat lekker thuis blijven en je hoeft je niet schuldig te voelen etc etc Dus das wel een opluchting! Nu nog ff die arbo afwachten.