Nachtmerries kind van drie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vash, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn dochter van drie heeft veel nachtmerries.

Ze vindt het iig heel eng om te gaan slapen en het is iedere avond een drama. Als ik dan vraag wat ze zo eng vind zegt ze: 'de muren en mijn dromen'. Ze droomt dat er allemaal spinnen door de muur komen en dat die haar dan pakken. Ook droomt ze dat monsters haar achterna zitten.

Weet iemand hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Ik ben gisteravond drie kwartier bezig geweest met haar in bed te krijgen en dat is voor mij vervelend, en voor haar ook. Ze is echt helemaal overstuur en ik vind het super sneu.

Alle tips zijn welkom

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat vervelend! Hoe ziet haar kamer eruit? Rustig of met druk behang of drukke platen op de muren? Mijn moeder noemde (te) druk behang vroeger altijd 'droombehang', dan zou je eng (kunnen) gaan dromen ervan. Maar dat had je zelf vast ook al bedacht.

3. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Nee, ze heeft gewoon witte muren, daar ligt het echt niet aan. Ze heeft gewoon hele actieve dromen met enge dingen. Mijn oudste heeft dit nooit gehad. Dit is echt nieuw voor me.

We hebben net een verkeersbord geknutseld met verboden voor spinnen en in haar bed geplakt. Hopelijk houdt dat vannacht de spinnen weg, hahahaha.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Goed idee! :) Hopelijk helpt het.

Deel Deze Pagina