Zo kil in het ziekenhuis bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Manoes, 27 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nou, dat wilde ik eigenlijk ook zeggen. Was het maar waar: ik had het geluk de enige bevallende te zijn, anders had ik 1 douche en toilet kunnen delen met zo'n 6 andere vrouwen. Douchen mocht ik bijv ook niet tijdens de ontsluitingsweeën. Ondanks dat ik de enige op de afdeling was, werd ik aan mijn lot overgelaten met mijn man. Na de bevalling slecht advies over het aanleggen, een boze verpleegster omdat wij onze dochter schijnbaar niet goed in het bedje gelegd hadden (wisten wij veel, er was verder niemand). Nee: een drama haha. Gelukkig heb ik nu hele andere ervaringen opgedaan (thuis met verloskundige en zelfs een keer onbedoeld zonder) en hebben ze in het ziekenhuis de verloskamers een paar jaar later grondig aangepakt. Maar het was er bedroevend gesteld toen. Ik vind het wel fijn te lezen dat anderen gelukkig ook positieve ervaringen hebben met in het ziekenhuis bevallen, dan was mijn ervaring meer uitzondering dan regel (helaas voor mij, gelukkig voor anderen ;)).

2. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Wij zijn ook bezig met een cursus hypnobirthing maar ik kan niet zeggen dat ik nu totaal geen angsten meer heb of alle negatieve gedachten altijd weet om te buigen. Misschien komt het nog, maar is het ook geen illusie dat we denken dat we alles perfect goed gebuigd krijgen?
    Ik heb hiervoor gekozen om minder angstig te zijn en dat heeft tot nu toe goed gewerkt maar het is toch een utopie dat je alles " onder controle" krijgt? Of ligt dat aan het feit dat onze cursus nog in gang is?

Enfin, zoveel mogelijk risico's elimineren en kiezen voor een rustige route naar het ziekenhuis vind ik verantwoordelijk en als het voor jullie beter voelt, top. Daar gaat het toch uiteindelijk om lijkt me.

Goed dat je alles omnbuigt en dat je je affirmaties meeneemt. Dat scheelt zoveel. Ik zou ook balen als ik niet thuis in bad zou mogen bevallen; daar mag je je ook best even rot over voelen.

Heel veel succes en go with the flow. Sta voor je wensen maar probeer ook mee te buigen als het niet anders gaat. Het gaat uiteindelijk om jouw mindset die bepalen hoe jij je voelt. Tot zover ik het weet is dat het enige waar we controle over hebben.

Dikke knuffel en succes!

Deel Deze Pagina