Hallo Dames, Hoe hebben jullie familie verteld dat jullie zwanger zij? Met name de ouders? Ik ben nogal bang om mijn moeder het nieuws te vertellen.... Ben benieuwd!
Mijn ouders heb ik kort na de positieve zwangerschapstest gebeld. Het was niet iets wat ik lang voor me kon houden en ze wonen 2 en 3 uur rijden bij me vandaan. (Gescheiden ouders...) De schoonouders hebben we het wel even persoonlijk verteld. Waarom ben je bang voor de reactie van je moeder?
Ik was ook bang om mijn moeder te vertellen omdat zij van mening was om eerst wat meer van de wereld te zien maar had haar een mok gekocht met liefste oma toen snapte ze het direct
ben ook wel benieuwd waarom je bang bent: leeftijd ofzo?? Aan de beide ouders en broers/zussen: Bij onze dochter hebben we het met 9 weken vertelt. Een blauwe en roze romper opgerold en ingepakt in een doorzichtig folie. De 2e zwangerschap met 6 weken, kon het niet langer voor mij houden, met onze dochter in een tshirt met op de voorkant: straks ben ik niet meer in mn.... en op de achterkant een plaatje van een eendje maar dat ging mis en nu meteen eigenlijk omdat toch iedereen door de mk wist dat we er mee bezig waren.
nee ik ben 26 en 7 jaar samen met mn man, en wonen 2 jaar samen, en 2 maandjes getrouwd.... Omdat mn moeder wel eens fel kan reageren, dat was ook toen ik vertelde dat we samen wilde gaan wonen, zn 4 jaar geleden en ook toen we afgelopen jaar een hondje wilde kopen. Misschien maak ik me er te druk om, ik ben voor wat leuke gedichtjes aan het zoeken....
Clear blue Met of zOnder indicator inpakken Of Wachten op de 1e echo en foto ingelijst geven! Als ze jou smile ziet kan ze niet boos worden!!
Bij mij was t makkelijk, is zat in de mmm en was haast 1.5 jaar bezig! Dus iedereen die dat weet was dolblij voor ons!
Eigenlijk niet he, mss valt het ook wel mee, ik wilde eerst nog paar weekjes wachten, maar nu heb ik zoiets wil het zo snel mogelijk vertellen haha
Wij hebben het pas verteld na de eerste echo (10 wk). Ik was ook bang om het te vertellen. We hebben de echofoto ingelijst en gegeven met als reden 'gewoon een cadeautje', en toen ze die uitpakten was ze gelijk emotioneel hihi, ze vond het dus super! Dat had ik nooit verwacht!
Die ClearBlue inpakken is alleen handig als je het de dag dat je test meteen gaat vertellen, want na een dag gaat die uit, dan staat er niks meer. Veel succes! Wij lieten de echo zien.
Ik vond het heel spannend om te vertellen, omdat niemand wist dat we ermee bezig waren... Maar wel 'leuk' spannend . Wij hebben het met 6 weken verteld op moederdag. Ze vonden het fantastisch! Ook mijn zusje en schoonzus wisten het met 6 weken. Mijn tante heb ik het gisteren verteld met 10 weken ( na een mooie echo begin deze week ). Met 12 weken zal ik het zoetjesaan de rest vertellen... Ik ken niet ontzettend veel mensen en mijn familie is heel erg klein...
Ja ik wil het morgen gaan vertellen, ben benieuwd en zenuwachtig. Misschien heb ik morge zoiets van toch nog ff wachten Ben nu op werk heb middagdienst.... Fijne zondag allemaal...
Ik zei letterlijk: Mam, ik moet je wat vertellen.. ik ben zwanger. Ik was ook bang maar ze reageerde heel lief. Bij mn vader zei ik t 2 dagen later (was voor werk weg). Ik zei: papa ik moet je wat laten zien.. en toen gaf ik de echo
Hmmm... evt door een opmerking het gras voor je moeders voeten wegmaaien? Wanneer je bang bent voor een felle reactie bedoel ik. Hier nooit rare reacties gehad gelukkig. Eerste keer met een flesje en een speen "verteld", de tweede keer met een echofoto als vervroegd verjaardagscadeautje voor mn vader (ik was op zn verjaardag uitgerekend ) En bij de derde heb ik mn kleine neefje een knuffel gegeven en aan mn zus gevraagd of hij een paar maanden op die knuffel kon passen. Mn schoonmoeder kreeg het niet helemaal mee, dus die vroeg waarom wij zo zaten te "snotteren"...... de opmerking dat "nummer 17" onderweg was, was voldoende om haar ook te laten huilen
Ik zou niet weten hoe ik het mijn vader moet vertellen.... Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder heb ik prima contact mee en zij zal heel blij zijn. Maar mijn vader niet...hij stond ook niet achter ons huwelijk want wilde zelfs niet getuigen. Dus dat word best lastig...iemand tips?