Even een vraagje aan de dames ( of de man er van ) die dit ook gedaan hebben. Wie heeft er een carriere switch gedaan? Het gaat om mijn partner. Normaal is hij "hoofdverdiener" hier in huis. Maar sinds kort is hij ontslagen en zoekt hij een andere baan. Nou deed hij kantoorwerk. Maar eigenlijk wilt hij dit niet meer en wilt liever de zorg in. Hij is ook echt het type er voor. Maar heeft hier nooit iets mee gedaan omdat hij een vaste baan had en dit niet wilde vergooien voor zijn "droombaan". Maar hoe pak je zoiets aan? Want het kan niet zo zijn dat hij niets verdiend. We zullen echt met ze tweeën geld in het laadje moeten brengen. Hoe gaat dit in zijn werk? Hij heeft totaal geen ervaring in de zorg. En dus ook geen papieren er voor. Maar ik kan me voorstellen dat hij nu de kans ziet om te switchen nu hij toch werkloos thuis zit. Zelf wilde ik dit ook heel graag. Maar ik heb inmiddels de hoop al opgegeven haha. Alvast bedankt voor de tips dames!
tsja ik zeg doen en solliciteren! je kan altijd laag beginnen natuurlijk, en als je zeker weet dat het iets voor je is opleiding gaan doen, werken en leren en dan verdien je toch geld en ga je 1 dag in de week ofzo naar school toe.
ik heb na 5 jaar pretpark als baan gehad te hebben de knoop doorgehakt om naar school te gaan, de zorg in en ik moet zeggen...hele leuke opleiding
Je man kan een opleiding gaan doen in bbl vorm. Dan werkt hij bijv 32uur (betaalde stage) en 1dag school per wk. Salaris is dan nog niet super maar het is wel een salaris. Dit groeit ook met het leerjaar. als er een tijd is is het nu.. kwa opleiding zou ik gaan voor verzorgende ig of verpleegkundige mbo/hbo afhankelijk van zijn vooropleiding.
Je man kan inderdaad een BBL-opleiding proberen te gaan doen, het 1ste jaar krijg je dan alleen een zakcentje en vanaf het 2de jaar verdien je dan wel wat geld, ga er wel niet vanuit dat dit veel is Heb zelf de BBL-opleiding gedaan maar toen was ik 16 dus dat is anders dan dat je een gezin moet onderhouden.