verjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door nathalie2012, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik ben binnenkort jarig en ik kwam op het idee om een soort van high tea te doen: allemaal kleine hapjes, zoet en hartig. Ik wil echter veel te veel: kleine taartjes om mee te starten, daarna hapjes zoet en hartig, een kaasplankje met (stukjes) kaas, toastjes en salades, nootjes en chips.

Wat is wijsheid? Wat kan je combineren en wanneer is het té? Hoeveel hapjes per persoon? Ik weet nog niet hoeveel mensen er komen, maar het zouden 20 volwassenen en 8 kinderen kunnen worden. Maak je dan voor de kids andere hapjes? En de mensen zijn uitgenodigd van 10-18 uur, moet ik dan alleen broodhapjes tussen de middag doen? Iedereen komt natuurlijk op wisselende tijden dus moet ik dan dingen achterhouden? Anders eten de eerste mensen misschien meerdere brownies bijvoorbeeld en is er voor de laatste niks meer. Ben bijna geneigd iedereen zijn eigen bordje te geven ;)

Ik zie zoveel lekkere (vooral zoete) dingen staan op internet dat ik alles wil maken en door de bomen het bos niet meer zie! Help! :)

2. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik zou voor de kinderen hetzelfde doen, er zit altijd wel wat tussen dat ze lusten. Onze dochter is geregeld mee geweest naar een high tea en die eet gewoon mee.

Je zou hartige taartjes kunnen maken in kleine bakvormpjes, van blaadje bladerdeeg. Vulling Italiaans groentepakket en hamblokjes bijv. Ook kun je van die mini pizza's kopen (gaat er bij de meeste kinderen ook wel in).

Sandwiches gezond, gerookte kip met pesto en sla, zalm.

Heel simpel gewoon soesjes uit de vriezer, evt ook die met chocolade glazuur. Succes! Leuk idee.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Leuk idee!

ik zou etagères maken met in de ochtend meer zoet, rond de middag meer mini sandwiches en quich en eind middag hartig.

en dan het zoet gewoon heel de dag beetje aanvullen en afwisselen. Soesje brownie etc.

Deel Deze Pagina