Wat gebeurt er bij de eerste afspraak bij verloskundige?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Nora1983, Dec 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    morgen ga ik naar de huisarts, even melden dat ik zwanger ben. Daarna zal ik natuurlijk me moeten aanmelden bij een verloskundige-praktijk. Nou lees ik hier steeds dingen over echo's bij 7 á 8 weken(of langer) zwangerschap...Is dan ook je 1e afspraak? kijken ze dan standaard of je idd ook zwanger bent en hoever en hoe het met het kindje is?

Ik vind het zelf nog allemaal heel onwerkelijk, heb 3 positieve testen(en wat klachten), maar voor de rest is het allemaal maar een "saaie" boel:D, daarmee bedoel ik dus dat ik soms zelfs vergeet dat ik zwanger ben:D, zo onwerkelijk dus! Ook hoop ik dat alles goed is met het kindje. Al die onzekerheid de 1e weken, bah!:(

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarom ga je langs de huisarts? even bellen is genoeg toch?

het ligt aan je verloskundige of ze een echo doet ja of nee of alleen een intake

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Had gewoon een intake met 7wk.
    Dus medische & fam. geschiedenis van jezelf, beetje van de vader van de baby.
    Overige bijzonderheden die belangrijk zijn om te weten
    Wat info over de praktijk en of je al wist of je borstvoeding wilde geven, waar je wilde bevallen en ga zo maar door.

Gefeliciteerd trouwens!

4. toeter

toeter Fanatiek lid

Dec 1, 2012
    1,313
    1
    0
    Inderdaad een intake, maar ook mag je urine meebrengen waarnaar ze chekken op eiwitten in de urine en ze meten je bloeddruk en je vragen om je gewicht, en als je dat niet weet kun je daar wegen.

Bij de verloskundige is de intake best wel uitgebreid, ze nemen echt even de tijd voor je om allerlei vragen te stellen aan je. Bij sommige verloskundige wordt zelfs een echo gemaakt.

Dus best uitgebreid:D

5. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik wil hem even persoonlijk spreken, omdat ik me nogal zorgen maakte over mijn cyclus etc., hij gaf ons nog een half jaar om zelf te proberen, maar gelukkig hadden we dat half jaar niet meer nodig:D

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik kreeg rond 8 weken een intake gesprek maar toen geen echo. Die kreeg ik toen ik 10 weken zwanger was.

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Volgensmij gaat het bij elke praktijk anders.

Hier mocht ik bij mijn eerste langskomen met 7 weken.
    We hebben toen alle ziektes uit de families besproken van beide kanten, of ik thuis wilde bevallen of in het ziekenhuis, hoe zwaar en lang ik ben, wat de beroepen zijn van mij en mijn man, zorgverzekering, je voorgeschiedenis kwa miskramen en zwangerschappen, je psychische toestand, misbruik in het verleden, alcohol en drugs gebruik, wat je wel en niet mag eten etc.. Dat is zo ongeveer wat je kan verwachten kwa vragen enzo.
    Ik kreeg een verwijsbrief mee voor een termijn echo, een afspraak die ik zelf moest maken en die vond plaats rond de 11de week.
    Ook moest ik bloedprikken maar dat had geen haast verder.
    Dat was het eigenlijk wel..

Share This Page