rust houden. grrr. zo moeilijk..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lizab, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

sinds een week moet ik van de verloskundige rust houden. Dit ivm bekkeninstabiliteit en harde buiken. (ik had 3 dagen lang een harde buik die niet af wilde zakken, en vorige zwangerschap ook in ziekenhuis gelegen deze termijn , nou ja, met 33 weken, ivm voortijdige weeen)

In ieder geval heb ik me dus per vandaag ziek moeten melden. Daar baal ik al genoeg van ivm o.a. zieke collega's en een flinke stapel werk. De hele zwangerschap zonder ziekte doorgekomen, is het nu alsnog raak. Heb een beetje het gevoel dat ik nu mijn collega's in de steek laat.

En nu zit ik thuis. afgesproken dat F. gewoon 2 dagen pw naar de creche blijft gaan zodat ik ook daadwerkelijk de rust kan pakken, maar het lukt me gewoon niet. Ik heb zo'n enorme lijst in mijn hoofd met dingen die nog gedaan moeten worden. Gister dus de badkamer staan boenen, vandaag de oven etc. Ik weet ook wel dat dit niet handig is, en dat ik meteen weer een harde buik heb die niet overgaat, maar ik krijg het echt niet voor elkaar om gewoon niks te doen.

Bah. Zijn er meer meiden die dit herkennen? En wat hebben jullie eraan gedaan?

2. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    zo herkenbaar!
    ik heb gisteren aan de ctg gelegen, ik moet het ook rustig aan doen. maar hoe? geen idee! Zit ik vandaag maar wat te zitten en te hangen, ik verveel me zo.
    Ik lees dus even met je mee...

suc6 met niksen!
    groetjes Dorianne

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    handige dingen die je kan doen als je rust moet houden:
    - enveloppen schrijven voor de geboortekaartjes
    - things tot do lijstjes maken
    - foto's inplakken
    - zittend strijken en was opvouwen

Zo doe je toch dingetjes die gedaan moet worden en kom je toch aan je rust!

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe

:) Bedankt voor de tips.

Het schrijven van de enveloppen heb ik idd gisteravond al gedaan. maar het inplakken van foto's is nog een mooi klusje.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow zeker herkenbaar!!

Ik hoef gelukkig niet verplicht te rusten van de vk, maar een beetje rust kan natuurlijk voor een zwangere nooit kwaad. Alleen kan ik dat dus echt niet. Zo heb ik gisteren bijv. de box van de zolder gehaald (wij hebben 3 verdiepingen, de bovenste met een vlizotrap, niet echt slim dus ;)). Vriendlief was behoorlijk "kwaad" toen 'ie erachter kwam en heeft me nu een verbod opgelegd. Ik mag helemaal geen zware dingen meer doen van 'm ;).

Verder helaas niet echt tips voor je! Maar misschien moet je 't schoonmaken wat meer los proberen te laten. Ik bedoel, als je wel was gaan werken, had je de badkamer en de oven ook niet kunnen doen ;).

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hier ook rusten met moeite, heb gelukkig een vriendin die zelf nu thuis zit ivm het 1 en ander en die zit dan regelmatig hier.

Moet me dan nog inhouden maar onder toezicht van en lekker kletsen is het een stuk makkelijker.

Jij niemand in de omgeving die je kan bombarderen tot oppas? :D

7. Loe

Loe Niet meer actief

ik moet nu ook rustig aandoen, en behalve dat ik voor suiker moest prikken twee keer bij het lab vandaag, weet ik ook niet wat te doen! Buiten is t stikheet, daar hoef je echt niet heen. Maar er moet nog zoveel gebeuren hier in huis, en ik mag t niet doen. Jakkie zeg. Dat lijstje zit wel in mijn hoofd, en enveloppen hebben we nog niet hihi. Hadden we die maar haha.
    Iemand nog andere ideeen dan de kat kammen?

8. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik zit al vanaf week 13 thuis en doe dan ook werkelijk NIKS! Ik zelf slaap uit tot gemiddeld 10 uur half 11 (anders duurt de dag zo lang ;) ) daarna meteen even douchen, hapje eten en daarna op de bank liggen.....
    Ik heb zo'n handig tafeltje (een soort ziekenhuis tafeltje zeg maar) waar de laptop op staat, deze is dus ook de hele dag aan. Ik kijk wat tv, lees een boek, doe spelletjes op de laptop en kriig veel bezoek!

Soms komt t me de neus uit, maar eigenlijk valt me wel mee, en ik weet waarvoor ik het doe.

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Blij te lezen dat ik echt niet de enige ben.

Florida, is dit je eerste kindje? Nl. helemaal niks doen en uitslapen lukt hier uberhaupt al niet ivm onze dreumes van 2,5. Sta dus toch dagelijks 7.00/7.30 uur naast mijn bed, en de hele dag liggen en niks doen lukt op de dagen dat ze thuis is ook niet.

idd als ik had gewerkt, had ik ook niet schoon kunnen maken. :D Daar zit wat in. In ieder geval ga ik vanmiddag even naar de bieb. Mooie stapel boeken uitzoeken en verder ga ik mezelf maar opleggen dat ik max. 1 ding per dag (uitzoeken/schoonmaken etc) mag doen. Voel ik me in ieder geval niet helemaal een grote nietsnut.

10. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Mijn zusje is vorige week een middag komen helpen met schoonmaken en mijn moeder komt volgende week een ochtend. Werkt echt heerlijk vooral voor de klsuejs die echt niet meer lukken, ramen lappen, bovenste keukenkastjes, plantjes planten. En het gef me een super goed rustig gevoel, want er verdwenen heel wat dingen van mij things tot do lijst. En was natuurlijk super gezellig.

Eerst voelde ik me schuldig dat ik het allemaal niet alleen kan, maar aan de andere kant ik ben wel zwanger. Zou het zelf ook aanbieden bij een goed vriendin/familie die zwanger is en een dagje te helpen. Mijn familie bood ook zelf aan.

11. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Nee, dit is mijn 3e kindje. Mijn eerste 2 zijn echter dmv vroeggeboortes overleden...
    Daarom is het voor mij natuurlijk makkelijk om iedere dag uit te slapen en helemaal niks te doen.
    Ik doe ook helemaal niks in t huishouden, mijn moeder en schoonmoeder komen allebei 1x in de week de boel even schoonmaken en verder doet mijn man alles buiten zijn werk om.
    Omdat ik dus al 2 kindjes verloren ben, doe ik nu echt álles om deze keer wél een gezond kindje te krijgen. Mijn gyn noemt me ook een broedmachine hahaha

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    O jee, Florida, heftig zeg. Ik hoop dat het nu goed mag gaan allemaal.

Ideaal trouwens dat je (schoon)moeder schoon komt maken. Mijn moeder woont erg ver weg, en mijn schoonmoeder vraag ik het liever niet (die vind het toch allemaal onzin)

Deel Deze Pagina