Zo kun je niet meer genieten

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Smile87, Feb 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saffron88

Saffron88 Actief lid

Oct 28, 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Pffff ik was blij als ik mijn bed uit kon komen en aan kon kleden. Vervolgens viel ik na het ontbijt rustig weer in slaap en ook 's middags schrok ik weleens wakker op de bank :)

2. KimHv

KimHv Actief lid

Nov 12, 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ik ben nu 14 weken en nog steeds erg moe. Ik probeer wel zoveel mogelijk mijn ding te blijven doen en 's middags een tukkie te doen. Ik wandel nog lekker met de hond al ben ik daarna wel verrot. Ik vraag me dan ook af wanneer het genieten wordt. Maar ik ga er van uit dat het een keer beter wordt.
    Had dit bij de zwangerschap van mijn dochter niet.

3. Smokey11

Smokey11 Actief lid

Jan 20, 2013
    274
    23
    18
    Female
    Mmmm vreemd... Ik heb ook last van die krampen en soms zelfs heel heftig!! Mijn verloskundige zei dat dit erbij hoort tevens als de vermoeidheid. De ene heeft het erger als de ander. Houd wel je ijzer in de gaten want schijnbaar kun je daar ook vermoeid door raken als dat te laag is..

4. ChantalBn

ChantalBn Actief lid

Jan 27, 2013
    403
    0
    16
    Ik vind het ook erg vreemd dat er gezegd word dat het er niet bij hoort, ik lees namelijk niks anders op internet!
    Ik ben ook dood en doodmoe het lijkt wel erger te worden met de dag...ik zou het liefst de hele dag slapen maar net zoals vele kan ik dat ook helaas niet...alles wat ik moet doen voelt zo vreselijk :( Zie best wel op tegen de komende weken en hoop zo dat het inderdaad na 3 maanden weer even beter word...
    Ben heel blij dat ik zwanger ben maar kan er nog niet echt van genieten..

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,966
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Pfff, de eerste 14 weken deed ik niks anders dan slapen-werken-slapen-eten-slapen. Ik was constant doodmoe! Jammer genoeg hoort dat er gewoon bij. Net als die ongikrampen.

Je bloeddruk is wat aan de lage kant, maar in mijn ogen zeker niet abnormaal. Nu ben ik bekend met een lage bloeddruk en in het begin van de zwangerschap was het bij mij ook rond dat niveau. Vervelend, maar niet zorgwekkend. Het draagt wel extra bij aan dat slappe, vermoeide gevoel.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ja, extreme vermoeidheid kan er bij horen, zeker in de eerste 3 maanden. Je kunt ook pech hebben en dan heb je er 9 maanden lang last van.

En nee, daar kun je niet van genieten. Heel veel zwangerschappen zijn niet om van te genieten, dat is gewoon heel hard werken voor je lijf. (en dat geldt ook voor de kraamtijd!)

Beetje vreemd dat de HAP je hiervoor heeft laten komen. Hier verwijst de HAP je overigens meteen door naar je vk, als je zwangerschapsgerelateerde klachten hebt. Die zijn namelijk ook 24 uur per dag bereikbaar voor spoedgevallen, en véél beter in het begeleiden van zwangeren dan de HAP.

7. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    LOOOOOL, naar de hap..
    Ik werkte in het begin full time, bleef maar water kotsen tijdens voor en na mijn werk.. Uiteindelijk bleef het aanhouden en moest ik gewoon rustiger aan doen.. Tja dat is wat zwanger zijn met je doet.. En met 8 weken ga je even van t ergste uit en dan moet je gewoon accepteren dat je zwanger bent en gewoon die slaap nodig hebt.. Vanaf het tweede trimester trekt t ff bij mits je t rustig aan doet..

8. Bloeme

Bloeme Bekend lid

Jun 16, 2012
    583
    154
    43
    Vermoeidheid en krampjes in je bm horen erbij. Het is helaas niet anders. Bij de zwangerschap van mijn zoontje was ik ook ontzettend moe. Nu valt het gelukkig mee. Maar ik merk dat mijn lichaam veel minder kan hebben.

Pak je rust zoveel als je kan!

Share This Page