Oh hier was ik dus al zo bang voor. Dat er iets zou gebeuren tijdens zwemles. Je mag alleen maar het eerste kwartier kijken. En daarna is de juf dus helemaal alleen met 10 kinderen in het zwembad. Bij dit zwembad is het zo dat ze tijdens de les naar een "dieper" bad gaan en later weer terug naar het oefenbad. Mijn man was dit keer mee en kon toevallig zien wat er zich afspeelde via een raam in de gang aan de andere kant van het zwembad. Daar kun je niet alles zien en je moet echt me je hoofd tegen het raam aan staan om iets te kunnen zien van het "diepere" bad waar ze buiten het oefenbad ook heen gaan.. Alle kindjes uit mijn dochter haar groepje stonden netjes in een rijtje te wachten op een sticker. Dochter stond achter aan. Het duurde haar te lang blijkbaar want ze liep weg en sprong zo het diepe in! Mijn man wou er meteen heen maar zag dat dochter gewoon netjes het water weer uit kon klimmen. Zo ging dit 5 sprongen verder eer mijn man bij haar was. (eindje lopen) Andere moeders hielden haar via het raam in de gaten. Hij heeft haar daar weg gehaald en is naar de juf gelopen die inmiddels gewoon les aan het geven was in een heel ander bad. Een hele andere ruimte!! Dochter was dus gewoon alleen!! Wat als mijn man dit nou niet gezien had??? Er spookt zoveel door mijn hoofd heen. Ik vind dit echt niet leuk! Wat moet ik nou doen? Ik denk erover om gewoon bij de douches te blijven staan. Dat ik ergens nog wel in de gaten kan houden wat er gebeurd zeg maar. Brr zo eng!
Zo zeg, ik denk niet dat mijn kind daar nog naar zwemles zou gaan. Ik vind 1 op 10 trouwens ook wel erg weinig, hier zijn er groepjes van 5
Jeetje zeg, er had inderdaad van alles kunnen gebeuren.....bbbrrr. Ben ook wel erg benieuwd wat de juf erover te zeggen had?!
Nou mijn man was boos, die heeft met een gestreken gezicht gezegd tegen haar : Lekker is dat, laat je mijn kind daar alleen achter. Ze wou iets zeggen maar het kwam er niet uit. Alleen een rood hoofd. Mijn man heeft toen tegen dochter gezegd dat ze goed op moest letten waar de andere kindjes waren en niet alleen mocht zwemmen. Hij heeft toen de rest van de les bij het raam daar gestaan. Ik ga er aanstaande vrijdag ook zeker wel even een gesprekje over aan knopen. Dochter is een erg aanwezig kind, die zou je juist niet moeten missen.
En ze heeft niet het initiatief genomen om na de les naar jullie toe te komen? Nee, dan zou het voor mij echt afgelopen zijn.. Gaat het hier trouwens om je 3-jarige dochter?
1 op 10 kan echt niet hoor. Onze zoon krijgt zwemles in Duitsland. Veel goedkoper en veel strenger. Hier staaf de juf 1 op 4. Mijn kind zou daar nooit meer naar toe gaan.
Nee Dochter is juni 4 geworden Maar ze is idd niet na afloop even naar mijn man toe gekomen. Denk dat ze zich schaamde.
Ze zal zelf waarschijnlijk wel doorhebben wat een grote fout(nalatigheid) dit was. En van schrik niets meer uit kunnen brengen. Ze had op zijn minst nog even naar je man toe kunnen lopen of anders jou vrijdag even aanspreken(ben benieuwd of ze dit uit zichzelf gaat doen). Maar hopen dat ze hiervan leert! Moet zeggen dat ik 1 op 10 ook wel erg veel vindt, in een zwembad.
Wow! Ik krijg helemaal de bibbers. Het is voor mij lang geleden, maar volgens mij zwommen we met 8/9 kindjes op 2 badmeesters. Lijkt me toch een stuk prettiger.
Jeetje! Ik zou haar nog wel laten gaan maar eisen dat je haar kan zien. En als je je daar beter bij voelt - wat ik me goed kan voorstellen - is een zwembad met kleinere groepen
Daar was mijn kind dus niet meer zou dat niet meer vertrouwen, die groep is niet perse erg groot naar mijn weten ben jaren lang met mijn oppas kids naar zwemles geweest 10 kinderen was niks. . Maar naast dat zou ik ook eens een hartig woordje met jullie dochter wisselen, dat ze echt niet zomaar het water in mag springen zonder dat juf dit weet of ziet.
Gelukkig kon je dochter zich wel redden in het water. Had bandjes om neem ik aan? Maar ik zou dat ook niet meer vertrouwen. Stel ze had geen bandjes....pfff. Gelukkig is het goed gegaan.
jeetje, beetje wazige juf dus. zou dr ook niet meer metgerust hard daarheen brengen. qua grote vind ik het trouwens wel meevallen hoor. was hier ook zo. maar dr zaten wel 3 groepen in 1 bad (zon bad met verstelbare bodem. en dan in totaal 4 leraren. elke groep 1 plus een stagaire.
Mijn man heeft ook meteen een hartig woordje met haar gesproken hoor. Maar dat neemt niet weg, zij is een kind en de juf had haar in de gaten moeten houden. Het is verleidelijk om als kind te doen wat je leuk vind. Zoizo met het systeem dat ze per les in verschillende baden zwemmen vind ik niet echt wat met 10 kindjes tegelijk. Ze had geen bandjes om.
Helemaal mee eens Juf had beter moeten opletten, maar het is ook wel handig dat je dochter niet zomaar in het water springt. Is helemaal niet raar hoor dat ze per bad opschuiven, waar ze hier lesgeven doen ze dat allemaal, je dochter is al een tijdje aan het zwemmen? Omdat ze geen zwemvleugeltjes om had?
Ik zou mijn kind daar echt niet meer heen brengen Ik vind het een grove nalatige fout die niet had mogen gebeuren.
Nou ik had adios gezegd en per direct een ander zwembad gezocht. Ik vind het .1 belachelijk dat je maar een kwartier mag kijken hier ken ik dat helemaal niet. .2 het zal vast een menselijke fout zijn maar was er wel 1 waar de dood de uitkomst had kunnen worden. En een kind van 4 jaar alleen laten vreselijk! En dan ook nog niet het lef hebben te reageren of achteraf even een praatje te komen maken. Nee ik was allang weg geweest.