Zo kwetsend!

Discussie in 'De lounge' gestart door Drieka, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ts,Sterkte met deze situatie.....

Mijn vader reageerde precies hetzelfde, toen ik met hem netjes sprak over mijn gevoelens.... Was toen zwanger van onze derde...
    Heb niet eens meer een kaartje gestuurd...

Mis ik een vader.. Opa.. JA... Maar niet op de manier zoals hij is, was....

Waarschijnlijk zal jouw familie (net als mijne) een heel ander verhaal er van maken... Hoop dat je daar boven kunt staan....!!

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik zou (net als je nu doet) al je gevoelens van je afschrijven, zodat je het een plekje kan geven.
    ik denk dat je niet gaat horen van je moeder wat je zo graag wilt horen, of het stukje bevestiging gaat krijgen.
    laat het contact maar even vanuit hun komen, je hebt je best gedaan het is niet goed voor je om als je haar ziet genegeerd te worden dan haal je elke keer weer een wond open, richt je op je eigen gezin.

3. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Doet me denken aan een Disney-citaat. Omaha oid. Het betekent 'familie': niemand word achtergelaten òf vergeten.
    Ik weet niet of je moeder altijd zo vreemd is geweest, maar als hier werkelijk geen verdere problemen meespelen is dit ronduit onmenselijk. Heftig voor jou, meis, maar focus je op wat echt belangrijk is: jij en het geluk van mensen die er toe doen. Als iemand je zo de grond intrapt verdienen ze maar één plek: het gat van de deur.

4. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid, hou alsjeblieft de eer aan jezelf.
    Alle energie die je er nu in gaat stoppen, is verloren energie. Hoe hard jij ook je best doet, je moeder staat niet open voor hoe jij bent als mens (open, eerlijk en een gevoelsmens).
    Het is helaas wel duidelijk wie van je ouders de broek aan heeft.... Een beetje steun van je vader zou ook niet verkeerd zijn! Meid, heel veel sterkte, en zet jezelf altijd op de eerste plaats, jij bent belangrijk in dit verhaal!!

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    :$:$:$

Mijn mond valt open. Ongelofelijk wat een reactie.
    Ik zit niet in zo'n situatie en weet dus ook geen advies. Ik vind het goed dat je opgebeld hebt, maar er is nu dus op je hart getrapt en niet zo'n klein beetje ook.

Tja... wat is nu het beste voor jezelf? Dat is nu het belangrijkste. En laat ze niet je eigenwaarde afpakken he? Je bent vast een top-vrouw.
    Misschien voorlopig maar even geen contact? Ik hoop dat je ouders tot inkeer komen.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wtf, wat bezield dat mens?! sry hoor maar lekker laten varen. Hoe kan je het in je moeders hart halen om je kind zo de grond in te stampen alsof het niks is. Je bent veel beter af zonder haar. Wat voor toegevoegde waarde heeft het als je haar in je leven houd. Kies voor jezelf. Als het mijn moeder was kreeg ze even flink de wind van voren, mijn rug zal t laatste zijn wat ze van me ziet. Sterkte!!! bah wat naar. en dat op moederdag :(

7. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ik zit hier bijna met tranen in mijn ogen. :(
    dit is al het 2e topic vandaag waarin ik dit soort vreselijke dingen lees.

En dan te bedenken dat het vandaag ook nog eens moederdag is en ik geen eigen mama meer heb om lekker te mogen vertroetelen..

heel veel sterkte meis, kies voor jezelf en je eigen geluk en de mensen die daaraan bijdragen. Hopelijk kun je dit allemaal nog eens een plekje geven en de rust erin vinden.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja het is erg vervelend, ben nu een stukje gaan wandelen met vriendlief en ons mopshondje om eventjes uit te waaien en er goed over te praten.
    Dat heeft me goed gedaan, ik heb tot op heden niks meer gehoord van mijn ouders en dat zal ook niet meer gebeuren.
    Ze zijn wat dat betreft gewoon echt keihard, het tegenovergestelde van mij eigenlijk.

Het liep al een jaar niet echt lekker (sinds dat mijn broer en schoonzus in verwachting waren) maar ik probeerde er alles aan te doen om het contact te houden ook al cijferde ik mezelf dan helemaal weg.
    Verwijten kreeg ik altijd al maar nu was het echt te erg en zeker toen ze zeiden dat ik kon opzouten als het me niet aanstond toen knapte er gewoon iets bij me.

Nu probeer ik me gewoon te herpakken en het een plaats te geven, is gewoon jammer want ondanks dat we nog niet zwanger zijn en net pas in ronde 1 zitten had ik dit ook graag met haar willen delen dat we graag een kindje willen en aan het proberen zijn.

Helaas zal ik dit dan zonder ouders en broer moeten doen.
    Gelukkig wel een lieve schoonfamilie maar dat is toch anders.

9. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Pff.. wat erg voor je zeg! Ik kan me niet voorstellen hoeveel pijn dit doet dat je eigen moeder dat tegen je zegt.

Ik zou ook even niks van me laten horen.. Misschien nog contact met je vader?? Ik weet niet of hij ook heeft gezegd wat je moeder zei? Zo wel, dan zou ik (als je zwanger raakt) ook niks zeggen. Denk dat ze dan wel even achter hun oren krabben. (dat hoop ik althans)

Ik hoop dat ze gauw weer bij zinnen komt, want dit is niet hoe een moeder zich gedraagt tegen over haar kind.

Heel veel sterkte, en hopelijk heb je heel snel je eigen gezinnetje! :)

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Helaas zei mijn vader dat inderdaad ook maar die zijn 2 handen op een buik.
    Ik laat ze ook niks weten als we zwanger mochten zijn, als we bevallen zijn krijgen ze een kaartje met daarop geen adres (we moeten namelijk verhuizen want we hebben hier maar 1 slaapkamer), kunnen ze alleen maar bellen en niet zomaar voor de deur staan.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik zou ze niet eens een geboortekaartje sturen joh. het boeid ze toch geen ene hol

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    meis wat erg zeg... met open mond heb ik dit topic gelezen....
    dat mensen zo hard kunnen zijn zeg en dan ook nog tegen eigen dochter....

Helaas gebeurt het veel te vaak...

Hoop dat je het gauw een plaats kunt geven en laat je moeder (en vader) maar lekker in de stront zakken... bahbah... die verdient de naam moeder en oma al helemaal niet zeg... bah

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Uh.. Nee... (Nu wel dus) maar reactie stond even op scherm voordat ik submitte... Dus dat heeft elkaar gekruist toen ik even met dochterlief bezig was.

Anyway.. Dan zou ik er inderdaad wel even klaar mee zijn.
    Al weet ik uit ervaring dat het gevoelsmatig wel een zekere spagaat oplevert omdat je diep van binnen gewoon wil dat je gewoon normaal met elkaar om wil gaan en je niet snapt wat er nou gebeurd is..

14. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    aan 1 kant heb je misschien gelijk, maar ik zou geen kaartje sturen in de hoop dat ze toch eens gaan nadenken hoe het toch met die andere dochter (TS) gaat en of zij wellicht ook al een gezinnetje heeft. Hopelijk worden ze dan met hun neus op de feiten gedrukt hoe onbeschoft ze hun dochter behandeld hebben. Helaas is het dan wel te laat voor een verzoening maar das dan hun welverdiende rekening!

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Bedoelde het ook goed hoor! Meer van dat ik heel goed kan begrijpen dat ts er klaar mee is. Maar jij ook.
    Ik heb om me heen helaas veel gezien van ouders die ook zo omgingen met hun kinderen. Heel verdrietig. En elke keer probeer je het dan goed te doen maar je wordt er alleen maar meer door gekwetst.
    Weet zelf niet hoe het voelt maar door wat ik zie om me heen doet dat verschrikkelijk veel verdriet.
    Snap heel goed wat je bedoeld met die spagaat dat heb ik dus ook gezien.

Kan me gewoon niet voorstellen dat ouders dit tegen hun kinderen doen.

16. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    lijkt mijn verhaal wel, hier heb ik het contact tot een zeer minimum gebracht ga er ook niet heen vandaag.
    Sinds ik het heb geaccepteerd (zover mogelijk) gaat het met mijn eigen gezin een stuk beter.

Ik zeg altijd familie kun je niet kiezen, maar wel of je er mee om wil gaan of niet.

17. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb nog nooit goed contact met mijn moeder gehad intussen zijn er een hoop dingen gebeurd en heb ik voor mezelf en mijn gezin gekozen en het contact verbroken.
    ik moet heel eerlijk zeggen ik heb een hoop rust.
    het enigste nadeel omdat ze jaloers is op mijn leven en dat wilde verzieken pakt ze me nu anders,
    mijn broertjes mag ik niet meer zien word als h**r beschreven en praat ze me tegen iederen zwart ook bij mijn broertjes:(
    jammer genoeg zijn die nog jong en hoop ik op een dag dat ze voor mijn deur staan.
    daar wach ik maar op.

18. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland

Omg zei ze dat??? Dat is toch geen moeder joh!! Nou hoe gekwetst ik me ook zou voelen, ik hield de deur dicht en ging ze negeren. Laat haar maar terugkomen naar jou als ze wil, maar ik ging toch echt niet meer in gesprek met haar op deze manier. Walgelijk.

Meid, ik snap dat je enorm verdrietig bent.. Probeer het voor jezelf een plekje te geven, want op deze manier is het contact hoe dan ook niet leuk. Niemand verdiend het om op zo'n manier behandeld te worden door haar bloedeigen moeder!

19. dekilene

dekilene Niet meer actief

Jeeetje
    Ik hoop zo dat je nu zwanger bent.
    En dan zou ik als ik in deze situatie zat totaal niks van mezelf meer laten horen...
    Dikke knuffel en sterkte

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik snap je helemaal maarja als ze nu al zo 'dood' tegen haar doen, dan heb ik niet het idee dat dat ooit zal veranderen ben ik bang

Deel Deze Pagina