Zo laat pas slapen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Klijntjuh, Sep 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

ik vind het trouwens niet logisch, 9 uur opstaan en vervolgens 23u slapen.. = 14 uur wakker ( en dan nog min de aantal uren slaap van de dutjes ), is nogal lang dus...logisch dat hij een 2e of 3e dutje nodig heeft..en met het gevolg dus dat hij nog niet moe is rond het 17u dutje)

mijn zoontje wordt ongeveer 8u wakker en ligt er 19u weer in met 1 dutje sochtend svan 2 uur = 9uur wakker over heel de dag in totaal

hij kan eerst 3/4uur wakker zijn...doet een dutje..en kan vervolgens 5 uur wakker zijn..
    .

natuurlijk is dit met elk kind verschillend...maar ik denk dat 12uur acheter elkaar hem beter zal doen dan korte nacht...en vervolgens slaap inhalen omdat de dag niet eerder kan beginnen..en dus eerdre kan eindigen...

an zou ik als je per se die fles in bed wilt blijven geven, hem vervolgens niet 2 uur laten slapen. maar gewoon max 1 uur...en dus gewooooon 8u op staan..dan toch ehct proberen hem pas 3 uur later weer in bed te krijgen....en dan es kijken of ie rond 1830/19u de nacht in kan gaan...

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Je schrijft dat hij stuitert?

Dan ben ik wel benieuwd of hij misschien dingen met suiker krijgt overdag? En wat krijgt hij 's avonds te eten? Misschien dat je daar nog eens wat mee kunt doen.

Ons meisje kan ook erg hyper worden van sommige dingen. Ze krijgt nu 's avonds een flesje kv, dan tandenpoetsen, en als ik haar dan laat spelen wordt ze heel druk en speelt zo nog een uur door van alle "nieuwe energie" uit de fles. Als ik haar gelijk na de tanden de borst geef en in bed stop gaat ze lekker met een vol buikje slapen.

3. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Tja, toch vroeger opstaan lijkt me handig. Als hij niet 2 uur 'extra' slaapt 's ochtends, dan kan je 'm misschien ook wat vroeger 's avonds naar bed doen?
    Zowiezo vind ik een 'gevolg' van kleine kinderen hebben, dat je vroeg naast je bed staat. Op de dagen dat ik werk gaat de wekker om 05.45 dus ik vind 07.00 uur al uitslapen :D. Meestal zorg ik ook nog dat ik aangekleed ben voordat hij wakker wordt, dus in huize Laris is het altijd vroeg dag ;). Als je zelf niet bereid bent vroeger op te staan en wakker te blijven ;), hou je het 'probleem' in stand. Je zal toch, om zijn dag- en nachtritme te veranderen, je eigen ritme ook ietsje moeten aanpassen. En als je daar niet toe genegen bent, dan moet je het lekker laten zoals het is en het ook accepteren.

4. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Het is idd gewoon kiezen. Laat naar bed en laat uit bed, of vroeg naar bed en vroeg uit bed.... Zo gemakkelijk is het.
    Maar 7 uur is echt niet zo vroeg... Bedoel maar, half Nederland staat rond die tijd op volgens mij. (en veel mensen zelfs nog vroeger) Normale tijd om de dag te beginnen, lijkt me.

Ik ben máánden om 05.30 op gestaan omdat onze dochter toen wakker was. Tja hoort er ook bij in mijn ogen.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zit nu ook even terug te lezen. Als hij om 09.00 wakker is en om 12 uur weer gaat slapen dan heeft hij niet echt een lange ochtend gehad en gaat dan zo snel alweer slapen (hier namelijk altijd wakker vanaf 7 tot 12). Slaapje zou ik niet opschuiven want dan zit je in de avond weer, en 17.00 slapen is idd niet slim. Mijn zoontje gaat dus 12 uur naar bed tot een uur of 2/3 en gaat er dan s'avonds om 7 uur in.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Ben het eens met al mijn voorgangers: het is het een of het ander!
    Persoonlijk koester ik die avonduurtjes als ze in bed ligt, heerlijk nog wat tijd voor mezelf en elkaar...
    Wij slapen sowieso zelf al altijd om 23u, zeker als we moeten werken.
    De wekker gaat hier door de week om half 6 (voor mijn vriend), als ik vrij ben sta ik rond 8u op...samen met onze dochter, die is rond die tijd meestal wakker. Daarna gaat ze van 12 tot max 15u naar bed en vervolgens tussen 19-19.30u ligt ze er weer in tot de volgende morgen!

Als je iets wil veranderen, dan zou ik toch eerder op staan en de dag beginnen...

7. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Dat komt natuurlijk ook omdat hij zo laat gaat slapen dat hij 's ochtends nog moe is. Dit moet je dus doorbreken om een ander ritme te krijgen. Best moeilijk. I.p.v. om zeven uur meteen opstaan kun je ook toch lekker in bed liggen met de tv aan?? Kijken of hij dan wakker blijft.
    En anders niet twee uur laten slapen maar een uurtje en het zo langzaam afbouwen.

8. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Tja, wat is vreemd? Elk kind heeft zijn eigen ritme. Onze dochter heeft ook een hele tijd gehad dat ze pas om half tien naar bed ging toen ze een maand of tien was. Heerlijk! 's Ochtends sliep ze lekker lang tot half tien. Dit veranderde vanzelf. Elk kind heeft zijn eigen ritme.
    Alleen hier in nederland is er de zogenaamde regel dat kinderen om zeven uur in bed moeten liggen omdat papa en mama dan nog tijd voor zichzelf hebben. Het lijkt mij belangrijk om naar het ritme van het kind te krijgen. En ja, als je daar zelf last van hebt kun je daar wat aan veranderen.

9. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ik stoor me er een beetje aan dat mensen 7 uur een 'normale' tijd vinden om op te staan. Als je een baan hebt met onregelmatige werktijden en tot 's avonds elf uur moet werken ben je blij dat je 's ochtends nog wat langer kunt liggen.
    Mijn oudste dochter is bijna drie en nog steeds ligt ze elke morgen bij mij in bed met de papfles. Heerlijk! We kijken Heidi, Niels Holgerson en K3. Is echt ons momentje samen.Voor negen uur zie je ons niet beneden.
    Niet iedereen heeft een kantoorbaan van 9.00 tot 17.00......

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Haha, dank je! Wij staan ook echt niet om 7 uur op. Ik heb maanden om 5.30-6 uur beneden gezeten omdat ze toen wakker was, maar sinds mn dochter de nacht doorslaapt en nog 1 dutje op een nacht doet, maakt ze een heerlijke ruk tot een uur of 8, half 9 soms zelfs. Heerlijk! Wij zetten dus ook echt geen wekker om om 7 uur beneden te zijn. Maar ik ben het er wel mee eens; als je kindje lastig slaapt dan is het de keuze; vroeg uit bed en vroeg op bed, of laat uit bed en laat op bed.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mij maakt het echt niet uit hoor hoe laat dat kind in bed ligt, het lijkt mij alleen niks om tot 23.00 uur met een baby te zitten, en zij zelf blijkbaar ook niet en dan moet je daar dingen voor opgeven (eerder opstaan).

En daarbij heb je met 1 kind nog redelijke keuzes te maken, maar met 2 kinderen is dat redelijk lastig en 'duw' je ze in een ritme wat voor iedereen handig is.

12. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Er is volgens mij niemand die zegt dat ieder mens om 7 uur op moet staan. Dat mag iedereen lekker zelf weten.
    Maar als je klaagt dat je kind zo laat pas naar bed wil, lijkt het me een logische stap om hem eerder uit bed te halen.
    Ik wilde enkel zeggen dat 7 uur echt geen wereldvreemde tijd is om op te staan.

Als mijn dochter besluit tot 8 uur uit te slapen ga ik haar ook echt niet wakker maken. Maar zij is gewoon om 20.00 uur moe en ligt dan in bed, slaapt uiterlijk 20.30. Ik vind dat inderdaad een normale tijd om te slapen. Wij hebben ook vrienden die hun kinderen laat op houden, maar wel klagen dat ze de hele avond jengelig zijn en niet gezellig. En dat dan voor het plezier van papa en mama. No thanks.

Onze dochter slaapt overigens ook pas om 20.00 uur sinds ze wat ouder is hoor. Is ook heel lang rond 21.30 gaan slapen. Maar ik vond dat niet erg....

Share This Page