Heel oneerlijk! Een tip, het uitleggen en vooral erover praten. Hier was het andersom, schoonzus was al bijna een jaar bezig voor een 2e toen ik na 1 maand zwanger raakte. Het was voor haar heel pijnlijk en voor mij ook heel lastig omdat ik niet te enthousiast durfde/wilde doen. Gelukkig praatte ze er wel goed over zodat we elkaar konden begrijpen. Inmiddels is haar zus ook weer zwanger en heeft ze de wens voor een tweede opgegeven. Heel verdrietig allemaal en oneerlijk verdeeld
Hele logische gevoelens.. het voelt soms bijna als concurrentie. De gevoelens komen vanuit een heel diep 'oergevoel' om ook een kindje te willen. Toch kun je situaties beter niet vergelijken en puur naar jezelf kijken. Wij waren bijvoorbeeld als eerste zwanger van onze vriendengroep, terwijl er ook meer mensen met een kinderwens waren. Maar we waren ontzettend blij dat het ons na anderhalf jaar gelukt was. We moesten spijtig genoeg een maand na de geboorte al weer afscheid nemen van onze dochter. Wij zaten toen in diepe rouw terwijl vrienden om ons heen de ene na de andere zwangerschap aankondigden... en later natuurlijk geboortes... Dat werd me ook allemaal te veel en heb het contact op een laag pitje gezet. Wat ik wil zeggen is: let niet teveel op anderen. Het levert je alleen maar stress op wat een zwangerschap niet zal bevorderen. Geniet van het leven en van elkaar. De rest komt (meestal) vanzelf goed. Sterkte.
Jeetje wat zijn er eigenlijk veel mensen die moet hebben net zwanger worden. Zo gek dat je je dan toch zo alleen kan voelen. Super lief al die reacties! Ik heb idd weg aangegeven dat ik het moeilijk vond. Kon ook niet anders, want barste in huilen uit toen ze het vertelde. Daarnaast hadden ze ook al wel verwacht dat ik misschien wel zo zou reageren. Werd op een goeie manier opgevangen. Later ook met mijn vader gesproken en die snapte het ook. Ondanks blijheid van broer en ouders, kan mijn gevoel er ook zijn.
Zolang je het een ander maar wel gunt, is er niets mis mee om dit te voelen.. Uh, heel logisch denk ik.. Ik ben zelf door de pil heen in verwachting geraakt en ik ben een paar weken zwanger geweest met mijn schoonzus.. Zij kreeg een BBB zwangerschap. Zij heeft het ook best zwaar gehad met mijn zwangerschap en wij hebben daar altijd eerlijk over kunnen praten met elkaar. Ik hoop dat jij dat ook kan met haar . Toen ik bevallen was en ze kwamen in het ziekenhuis 's avonds heb ik haar stevig beet gepakt en een hele dikke knuffel gegeven. Later gaf ze aan dat ze dat zo fijn vond, dat ik ondanks ons geluk ook dacht aan hun verdriet. Ik hoop ook dat je heel snel in verwachting mag raken.
Ik kan me goed voorstellen dat het heel erg steekt zoiets Ik ben eigenlijk net vanaf de andere kant. Mijn beste vriendin die was al 2 jaar bezig zwanger te worden met haar vriend en hebben afgelopen oktober te horen gekregen dat er nog maar heel weinig levend zaad aanwezig is bij hem. De kans dat ze natuurlijk zwanger raken is er eigenlijk gewoon niet, en ze moeten echt de MMM in (ze hebben er trouwens voor nu voor gekozen dat even nog niet te doen) Ik was in 2012 in 2 rondes zwanger van mijn dochter, en nu bezig voor een 2e. Maar mocht ik snel zwanger raken zal ik dat zeker heel voorzichtig naar haar brengen. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat dat voor haar, en voor jou (en alle andere dames die al lang bezig zijn) ontzettend veel pijn doet wanneer iedereen in de omgeven bij wijze van met een poep en een scheet zwanger raken.. Ik denk ook dat ieder ander dat met mij ook zal zeggen. Het is oké om boos en verdrietig te zijn Schreeuw maar, huil maar, het mag! Heel veel sterkte! en geniet er een beetje van dat je tante gaat worden want tante zijn is ook heel leuk Dikke digi-knuf van mij xx
Wat ontzettend vervelend dat jullie al zo'n tijd aan het proberen zijn zonder resultaat Kan me echt voorstellen dat het gigantisch veel pijn doet als je dan hoort dat anderen makkelijk zwanger raken. Wij zijn nog maar sinds kort begonnen voor een 2e maar heb nu soms al dat ik enigzins jaloers ben op anderen omdat ik het ook zo graag weer wil meemaken, terwijl ik al een zoontje heb en net pas 'bezig' zijn voor een broertje of zusje dus ik niks te klagen heb. Kan me bijna niet indenken hoe rot dat voor jullie moet zijn. Hopelijk kan het bespreekbaar blijven, heel veel sterkte en hoop dat je snel zwanger mag zijn! Het is gewoon oneerlijk soms.