Zo lang bloedverlies na miskraam normaal?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sarahtje, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarahtje

Sarahtje Lid

17 okt 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allen,
    Allereerst jammer natuurlijk dat we elkaar bij dit onderwerp allemaal treffen. Ik heb op 17 november een miskraam gehad bij 7 weken (het vruchtje was echter kleiner, dus waarschijnlijk is het al eerder misgegaan). Ik ben de eerste 7 tot 10 dagen vooral veel bloed en stolsels verloren, daarna werd het een paar dagen minder bloedverlies, vervolgens bruinverlies, maar vorige week werd het ineens weer vers, rood bloed. Ik ben toen teruggeweest bij de gynaecoloog ter controle en die zei dat ik schoon was (gelukkig). Wat ik verloor/verlies was waarschijnlijk gewoon oud bloed. Het is rood bloed afgewisseld met bruin. Helaas moet moet ik nog steeds iedere dag maandverband dragen en verlies ook nog af en toe stolsels. Het is geen nieuwe menstruatie want zo veel bloed als bij een menstruatie is het niet en ik heb er geen krampen bij (die ik normaal wel heb). Afgelopen vrijdag meende ik zelfs een vruchtzakje te verliezen. Bij het afvegen zag ik ineens een geel/grijzig glibberig (sorry) dingetje, iets groter dan een pelpinda. Herkent iemand dit? Mijn baarmoeder was enkele dagen daarvoor schoon verklaard, dus kan dit dan een paar dagen gewoon 'rondgezworven' hebben? Zijn er meer meiden die best lang bloedverlies hadden van hun miskraam (nu al bijna een maand)? Ik ben er inmiddels behoorlijk klaar mee, want ik wil dit heel graag afsluiten en aan een nieuwe ronde beginnen.
    groet,
    Sarahtje

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Allereerst, heel erg vervelend dat je een miskraam hebt gehad! Ik heb beide keren ook lang gebloed, meer dan 3 weken. En de eerste keer heb ik ook 2 keer nog zoiets verloren als wat jij beschreef. Ik dacht eerst dat het het vruchtzakje was maar dat was ik allang kwijt, het was idd de grootte van een amandel en was helemaal vlezig. Geen idee wat het was, misschien een stukje baarmoederhals of zo? Maar ik herken het gevoel van er helemaal klaar mee zijn, met dat gebloed, en als het door blijft gaan gewoon nog even bellen hoor!

3. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    ik zou toch morgen nog even je dokter bellen voor nog een echo want lijkt me niet goed dat je blijft vloeien. Veel succes

4. Sarahtje

Sarahtje Lid

17 okt 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Beertje87: Ik heb afgelopen week een inwendige echo gehad en daarop zag alles er goed uit...Mocht het bloedverlies nog een tijd aanhouden, zal ik echter wel bellen. Ik ben alleen benieuwd te weten of het 'normaal' is. Ik had gehoopt met een week of twee of zelfs korter weer klachtenvrij te zijn...
    @Juul75: wat vervelend dat je dat ook hebt meegemaakt, twee keer zelfs. Vandaag hoorde ik weer iemand die deze week met 6 weken een miskraam had en enkele weken geleden iemand met 10 weken. Als je het zelf meemaakt, hoor je (helaas) heel veel soortgelijke verhalen...
    Bedankt voor jullie reacties en succes!

5. KwiePark

KwiePark Bekend lid

6 jul 2008
    894
    0
    16
    Vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Van zoiets moois komt kom je ineens weer hard op de grond.

In mijn geval verloor ik wat bloed op 6 oktober. In het ziekenhuis konden ze niks meer van een zwangerschap vinden (afgezien dan van het HcG en verdikt baarmoederslijmvlies). Vanaf dat moment heb ik zes weken gevloeid, met af en toe een dag niet. Eén keer bloedde ik vier dagen niet maar begon het toch weer van voor af aan.
    Elke echo toonde aan dat mijn baarmoeder schoon was en rustig. Ze begrepen niet dat ik nog steeds bloedde. Pas toen ik zei dat mijn zwangerschapstesten nog steeds positief waren, zes weken na mijn miskraam, werd er actie ondernomen. Nogmaals HcG prikken en een scopie gepland. Echter, tussen het prikken en de scopie zaten ruim twee weken en in die tijd heeft mijn lichaam het kleinste restantje zelf op geruimd. In de laatste bloedingen zat telkens nog baarmoederslijmvlies.

Is er bij jou al gecontroleerd of het HcG zakt? Bij mij was het vorige week dinsdag pas onder de 1. Het heeft dus ruim acht weken geduurd voor het echt weg was.

6. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    allereerst sterkte meid..

ikzelf heb ook op vrijdags een inwendige echo gehad en toen was ook alles schoon van binnen (2de dag na bloedverlies) was alleen een verdikt bmslijmwand aan te treffen, maar verder niets nada, noppes.. maandag moest ik terug voor weer een echo, hebben vrijdag nog bloed geprikt op hcg, die zondag erna heb ik het 'vruchtje' verloren.. het kan dus heel goed dat het niet te zien is op een echo, maar dat het al in ware naar onder gezakt is, maar hou het bloeden idd in de gaten, anders even een belletje!!

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik heb het drie keer gehad. Een schone echo na een curettage, en dan kwam er toch nog een stuk vanzelf los (van 1x2 cm zelfs) of er moest opnieuw gecuretteerd worden. Zo'n echo is dus niet zaligmakend. Regelmatig hcg-meten in combinatie met echo en het in de gaten houden van bloedverlies en pijn zegt meer.

Mijn ervaring is dat het bloedverlies echt aanzienlijk minder wordt en blijft als je 'het' kwijt bent.

Suus

8. Sarahtje

Sarahtje Lid

17 okt 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en lief dat jullie zo meeleven. Vervelend dat jullie hetzelfde hebben meegemaakt, soms wel meerdere malen...

Toen ik vorige week bij de gynaecoloog was zei ze dat ik nog wel een maand een positieve zwangerschapstest kon hebben (dus een maand na mijn bezoek van vorige week, dus in totaal na de miskraam zo'n zeven weken). Vandaag begin ik toch te twijfelen of het misschien toch niet mijn menstruatie is.....het vreemde is echter dat ik totaal geen last heb van mijn buik, geen krampen of zeurderig gevoel terwijl ik dat normaal gesproken de eerste drie dagen van mijn menstruatie wel altijd heb...Diezelfde krampen maar dan iets heftiger had ik alleen de eerste dagen van de miskraam, daarna nam dat ook af. Aan de andere kant is het natuurlijk ook een goed teken dat ik geen pijn of krampen heb...Maar vervelend is het allemaal wel. Ik ben weer volop in de weer met ovulatietesten want ik probeer toch het moment op te sporen voor 'actie' maar ik heb geen idee waar ik zit in de cyclus. Tot nu toe al een kleine week een negatieve test....:(

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

10. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Ik heb 18 okt miskraam gehad dmv tabletten en 2 weken later hebben ze een nacontrole gedaan, daar werd gezegt dat ik schoon was. Nu heb ik al 3 weken lang bloedverlies. Vanochtend gync gebeld en vanmiddag moest ik komen. Echo gehad en bleek dus toch nog weefsel te zitten en word morgenvroeg alsnog gecurreteerd.

Deel Deze Pagina