Wel of geen paracetamol?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chocotof, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocotof

    chocotof Bekend lid

    28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Hallo dames,

    Mijn dochter (10 maanden) heeft het flink te pakken. Ze is ontzettend verkouden, snot loopt uit haar neus, water uit haar ogen. En sinds zondag koorts, zonder zetpil is het tussen de 40 en 40.5. Morgen ga ik sowieso even overleggen met de huisarts, ze heeft vorig weekend in het zhuis gelegen en prednison gehad. Al wel overleg gehad met het zhuis en ze zeiden domme pech, woensdag overleg met de huisarts als ze niet zakt in koorts. Maar nu lees ik her en der over geen zetpil geven en de koorts zijn werk doen. Moet ik dan nu wel of geen zetpil geven?
     
  2. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Ik zou een zetpil geven, ik vind 40 graden hoog.
    Veel beterschap
     
  3. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    Als ze boven de 40 zit, zou ik zeker een paracetamol geven. Ook als je anders het idee hebt, dat ze niet lekker is of pijn heeft. Koorts zijn werk laten doen, geldt voor mij als de koorts onder de 39,5 zit, daarboven merk ik het ook vaak aan mijn kinderen, dan zijn ze zo hangerig en ziek.
    Alleen met zo'n hoge koorts wel opletten, dat je op tijd de volgende zetpil geeft, anders heb je grotere kans op koortsstuipen.
    Succes, hopelijk knapt ze snel op. Het heerst wel behoorlijk. Hier is de jongste ook weer aan het sukkelen.
     
  4. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou wel PCM geven. Als je PCM gaat geven moet je dat consequent doen om pieken in de koorts te voorkomen. Dus dan elke zoveel uur een PCM geven om te voorkomen dat de koorts gaat pieken. Dat kan link zijn namelijk. Het hoeft niet, maar kan zorgen voor koortsstuipen als je kind daar gevoelig voor is.

    Sneu dat ze zo ziek is. En spannend ook gezien haar ziekenhuisopname en prednisongebruik. Veel sterkte.
     
  5. chocotof

    chocotof Bekend lid

    28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Dank je wel voor de lieve reacties. Ik heb toch even met de hap gebeld om telefonisch te overleggen. Conclusie ze willen haar toch beoordelen dus ik heb zo direct een afspraak. Ze vinden het toch gek gezien het feit dat ze prednison e.d. heeft gehad.
     
  6. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    Ik denk dat het gezien de voorgeschiedenis goed is, dat je de HAP gebeld hebt. Ze heeft nu ook al 3 dagen hoge koorts, dus dat is al reden om te bellen.
    Succes en hopelijk valt het mee.
     
  7. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Fijn dat je langs mag komen, sterkte, laat je weten wat ze er van zeiden?
     
  8. chocotof

    chocotof Bekend lid

    28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Hallo meiden,

    Ze kon geen aanwijsbare reden vinden dat ze nu zo beroerd is. Standaard protocol is een ab kuur geven na drie dagen. Feit is wel dat haar weerstand plat gelegd is door de prednison. We mogen haar zeker pcm geven dus doen we dat ook. Ik heb niet direct gekozen voor een abkuur omdat haar lijf al zoveel op te ruimen heeft. Vanmorgen was haar temp voor het eerst 37.7 dus ik kijk het nog even aan.

    Groetjes
     
  9. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Goed dat ze gezien is. Ik hoop van harte dat ze gauw opknapt. Sterkte!
     
  10. chocotof

    chocotof Bekend lid

    28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Lief username dank je.
    De koorts loopt nu toch weer op en gebeld met de ha, vanmiddag wordt ze daar nog eens bekeken..
     
  11. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Misschien mosterd na de maaltijd, maar met paracetamol kijk ik altijd naar het kindje zelf.
    Heeft een van mijn kinderen (hoge) koorts, maar maakt geen erg zieke indruk. Dan laat ik het zo voor wat het is.
    Voelen ze zich echt lamlendig? Dan geef ik pcm en dan wel elke x uur, zodat ze echt een spiegel opbouwen en behouden. Als je alleen af en toe pcm geeft bij koorts, heb je kans dat ze erge pieken koorts krijgen.
     
  12. chocotof

    chocotof Bekend lid

    28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Nou net naar de huisarts geweest en toch een fikse oorontsteking en nu dus toch een kuurtje.
     

Deel Deze Pagina