haarverlies

Discussion in 'Na de bevalling' started by mieperdepiep, Feb 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

Aug 26, 2008
    160
    0
    16
    Hoofd Financiele Administratie
    Zuid Holland
    Is er nu ECHT niets te doen tegen die extreme haaruitval? Ik heb het nu al bijna 2 maanden en op deze manier hou ik geen haar meer over.
    Het is echt niet normaal meer, ik vind overal haren en tijdens het wassen komen er gewoon hele plukken uit.

Ik zit er echt mee, ik begin zelfs kale plekken te krijgen aan de zijkanten en ik stel me misschien aan, maar mijn zelfvertrouwen is nog nooit zo laag geweest hierdoor.

Hebben meer meiden dit?

2. Alita

Alita Niet meer actief

Pff nee niet zo erg maar wel veel haarverlies, is bij mij ook pas begonnen twee maanden na de bevalling en is nu iets minder aan het worden, maar ik heb geen kale plekken.
    Het zijn gewoon de haren die je niet bent verloren tijdens je zwangerschap maar kale plekken lijkt me wel erg, hoop voor je dat het minder wordt...

3. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,983
    0
    0
    bij mij is het nu pas 5 maanden na de bevalling gestopt!
    Ik kreeg ook aan de zijkanten kale plekken maar gelukkig groeit er weer nieuw haar!

4. anna mamma

anna mamma Actief lid

Feb 8, 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik heb het ook. OOOOOveral haar. Ik heb lang haar dus valt op. Nog geen kale plekken, hoop ook niet dat het zover komt.
    Tijdens de zwangerschap hield ik al het haar vast. De kapper had dit al voorspeld.

Balen maar zal toch vanzelf ophouden hoop ik.

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik heb er ook heel erg last van gehad en nu is het zo goed als over.
    de huisarts zei mij dat het tot 9 maanden kan duren

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik kreeg er ook last van toen Yelena zo'n 2 maanden oud was en ik moet zeggen dat het nu ze bijna 5 maanden is, wel over is.
    Ik heb geen last gehad van kale plekken gelukkig omdat ik dik en veel haar heb van mezelf. Maar ik vond ook overal haren en ook ik werd er niet goed van!

Er is niets aan te doen, het is een pure hormonenkwestie. Als het je een goed gevoel geeft kun je wel je haar gewoon lekker verwennen met maskertjes enzo. Of als het er echt niet meer uit ziet, is het een mooi moment voor een leuk kort koppie ;)

7. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

Jan 9, 2008
    537
    0
    0
    Ik was ook ontzettend veel haar verloren, echt hele plukken! Het heeft ongeveer 3 maanden geduurd. Nu komt er gelukkig weer nieuw haar terug, je ziet vooral aan de voorkant van die korte plukjes.

Het is zijn idd de haren die je niet bent verloren tijdens je zwangerschap en die nu dan allemaal loslaten.

8. Onder water

Onder water Niet meer actief

Verlies hier echt bossen met haar deze maand.
    Zelfs zo erg dat ik heel de dag bij Sylvie mijn haren uit haar handen, voeten oren en mond haal :rolleyes:

9. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Had ik ook!
    Verschrikkelijk! Het werd ook zo dun, vooral aan de zijkanten bovenop (bij je "inhammen" zeg maar)
    Ook overal haar hier. kWerd er gek van. Maar het is nu gelukkig over, sinds een paar weken (dus zeg vanaf 5.5 maand) :-D En overal zie ik korte haartjes!

10. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hier ook heel extreem, ik had haar tot op me kont en dat was ook zo droog geworden dat er ook nog een heel stuk af moest, vondt het echt verschrikkelijk. En een heel stuk eraf en er was bijna niks meer over. Maar de afgelopen maanden ziet het er een stuk beter uit en voelt het ook weer beter en voller. Ik gebruik wel regelmatig haar maskers (gewoon de goedkoopste die er is) dat is altijd goed voor je haar natuurlijk.

Heel veel suc6 ermee, en hoop voor je dat het niet erger wordt

groetjes miranda

11. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik heb er ook flink last van gehad. nu is het al iets minder . overal lag haar, ik begreep er niks van. ik heb er 2 maand last van gehad.toen mijn zoontje 3 maandjes was is het begonnen.

12. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

Jul 2, 2008
    402
    0
    0
    ahhh ik word er gek van! Ik heb een zwart vloerkleed en blonde haren dus ik kan iedere dag 2x stofzuigen, gestoord word ik ervan!
    En dan moet ik het ook nog iedere dag wassen omdat het erg snel vet word.... ik hoop dat het snel ophoud!

13. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik verlies ook bossen en ben de helft zeker al kwijt. Begin ook kale plekken te zien maar heb van mezelf een behoorlijke bos haar dus het valt niet op.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Jeetje ik hoop niet dat het bij mij zover komt dat er kale plekken te zien zal zijn! Ik vind echt OVERAL haren. De stofzuiger is er al tig keer door verstopt geweest en het doucheputje moeten we ook wekelijks helemaal leeg scheppen vanwege al mijn haren :( Het is echt zo ontzettend irritant. Grrrr.
    Gelukkig heb ik veel haar dus ik kan het wel hebben. Maar het ziet er echt uit als een dode mus op moment. Totaal geen model, bah.

15. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    pfff hier ook! ik word er echt gek van, ben bang dat ik vandaag of morgen kaal wakker word. overal haren, in bed, op de grond, op de mat, in bad, tussen mijn kleren, in de droger,,, zelfs in jamie zijn badje... mijn borstel moet ik bijna iedere dag leegmaken...

als ik jamie in bad doe moet ik de haren eruit vissen. als ik zelf in bad ga pluk ik ze er zelf uit en leg ze op de badrand zodat het putje niet verstopt geraakt... als je na het badderen als moet opruimen schrik je echt wel!

tot nu toe nog geen kale plekken, heb van mezelf heel lang en dik haar dus het valt niet echt op voor andere gelukkig!

ps, ik heb bij de action een potje vitamine B gehaald. dit zou moeten helpen. is goed voor huid, haar en Nagels. heb het potje al een maand staan maar vergeet het telkens in te nemen dus kan niet echt zeggen of het helpt!

16. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    WOW wat herken ik dit...ik vroeg me al af hoe dat ineens kan zeg!
    HEb tijdens mijn zwangerschap echt amper haar verloren.
    Gelukkig heb ik een hele grote bos met krullen dus kan er wel wat van missen maar word er wel gek van dat ik iedere keer tijdens het wassen hele plukken in mijn handen heb :rolleyes:

17. matheo

matheo Lid

Oct 2, 2007
    64
    0
    6
    bediende
    Ik heb het er ook heel moeilijk mee dat ik zoveel van mijn mooie haren kwijt ben. Ik was er echt een beetje depressief van, ik herken mijn eigen lichaam niet meer en dan nog eens de helft van mijn haar kwijt.
    Om mezelf op te beuren heb ik er hairextensions laten insteken. En, hoe oppervlakkig ik nu ook mag overkomen, sindsdien voel ik me veel beter.

18. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

Aug 26, 2008
    160
    0
    16
    Zuid Holland
    Toevallig zat ik daar ook over na te denken, maar mijn kapster heeft me wel aangeraden om te wachten tot ik geheel ontzwangerd ben.
    Dus nog even een paar maandjes doorbijten en dan heb ik hopelijk weer een mooie kop met haar :D

19. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

Aug 26, 2008
    160
    0
    16
    Zuid Holland
    Enne, hoe bevallen de extensions en van welk merk heb je ze genomen.

Ben niet nieuwsgierig hoor hihihi

En oppervlakkig vind ik het niet, als je er aan de buitenkant goed uitziet dan voel je je aan de binnenkant ook een stuk beter....

20. matheo

matheo Lid

Oct 2, 2007
    64
    0
    6
    bediende
    Mijn kapper vond het de ideale oplossing voor mijn tijdelijk probleem, want het haar groeit natuurlijk terug, maar in mijn geval is dat echt wel tergend traag.
    Ik heb het laten doen bij mijn kapper waar ik nu al 10 jaar ga, hier in gent. Over het merk kan ik je niets zeggen omdat ik het echt niet weet. Ik wist tot voor kort ook niet dat er verschillende merken waren. ik had zoiets van, tja haar is haar, daar kan je nu toch moeilijk een merk op plakken. Maar een vriendin van mij heeft mij er onlangs op gewezen dat er toch wel verschillende merken zijn.

En ik vind mezelf ook niet oppervlakkig, maar iedere keer als ik een opmerking maak over mijn toch wel heel erg veranderde lichaam, krijg ik het antwoord: "ja, maar je hebt er toch een heel mooie zoon voor in de plaats gekregen".
    Alsof het ene het andere uitsluit.
    En als ik 's morgens in de spiegel kijk en mijn buik langs alle kanten zie blubberen, mijn borsten 5cm lager moet gaan zoeken en mijn poep in een jeans van 2 maten groter moet wurmen kan de gedachte aan mijn zoon soms niet echt zo'n troost zijn. Maar dat mag ik dan niet zeggen.
    Ik ben een trotse vrouw en ben nu hard aan het werken om de sporen van de zwangerschap uit te wissen. En de hairextensions hebben echt geholpen, of beter gezegd helpen nog steeds alle dagen om toch eens te glimlachen als ik in de spiegel kijk.

Share This Page