Zo lang mogelijk proberen om niet te testen voor NOD!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Dubbeltje, Aug 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Nee ik gebruik al zeker 6 maanden ovulatietesten, dit is me eerste maand temperaturen. Heb altijd wel me piek gevonden alleen twijfel nu of mijn ei ooit wel gesprongen js

2. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Hier ben ik weer. Deze week drie fm gehad. Maar de groei van follikels is wat gestagneerd. Weet dus nog steeds niet wanneer de IUI gaat plaatsvinden. Net zoals Clarajilla heb ik dus ook geen NOD. Goed trouwens dat je naar de huisarts gaat. Misschien kun je doorverwezen worden.

Zie dat een paar de testdrang niet hebben kunnen weerstaan. Jammer dat de testen negatief waren. Balen!

3. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Clara
    Hoop voor je dat je ei gewoon toch gesprongen is! Succes bij de ha!!

Aleeyah
    Shit balen!! Ik kom over n paar dagen met je mee hoor!

4. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Loolaa
    Hoop dat je snel weet wanneer je voor je iui kunt gaan!

5. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Spanningen lopen hoog op haha. Ben zo benieuwd! Zeker omdat het de laatste ronde is voor ik naar de gyn moet

6. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Hoe voel je je?

En hoe is t met de rest?

Hier hoopte ik vandaag ongi te worden, maar nog niks :(

7. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Vandaag negatief getest. Balen want nu de malle molen in

8. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Ik heb gisteren de IUI gehad. En heb ook plaats mogen nemen op het wachtbankje. Door die Pregnyl heb ik van die kwalen. Hoofdpijn, misselijk, buikpijn en stemmingswisselingen. Bah. Maar ja, alles voor het goede doel.

Jajo: balen dat je die MMM in gaat nu. Weet je wat wel een voordeel is van de MMM? Je hoeft niet meer na te denken over wanneer je het gezellig moet maken, waardoor het weer ontspannen en leuk wordt net zoals voor het hele gedoe.

Dubbeltje: is het al doorgebroken? Ook niet leuk, dan heb je negatieve tests en je wordt ook niet ongesteld. Laat het dan maar doorbreken, dan kun je weer verder.

9. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Loolaa: ja wie weet is er niks mis, maar we zien het wel, morgen Eem afspraak bij de ha voor de doorverwijzing, maar die had 2 maanden terug al aangegeven dat ik
    Minnaar de gyn zou worden doorgestuurd

10. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

Jul 23, 2015
    1,312
    0
    36
    Jajo: jammer zeg, echt balen! Hoop dat je op de andere manier sneller/meer geluk hebt :).

11. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Jajo; hoe was je afspraak bij de huisarts? Heb je een doorverwijzing gekregen? Heb je nagedacht naar welk ziekenhuis je wilt gaan?

12. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Ja doorverwijzing gelijk gekregen. Hoefde het niet eens uit te leggen. In Amsterdam zijn overal wachttijden van minimaal 6 weken. Volgende week krijg ik een telefoontje van het Olvg wanneer ik gerecht kan. Dus het duurt denk ik nog wel een kleine 2 maanden voor ik de eerste afspraak heb. Hopelijk is het dan niet meer nodig en ben ik dan al gewoon zwanger

13. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Goed nieuws Jajo! Heb je een speciale reden dat je naar het OLVG gaat? Ik heb een tijdje in de fertiliteits wereld gewerkt. En ken veel fertiliteits klinieken. Dus, mocht je nog vragen hebben, laat het weten. Of als je straks wat hulp nodig hebt bij de voorbereiding van het gesprek. Laat het dan ook maar weten. Maar hopelijk is het niet nodig:).

14. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Vind het Olvg een fijn ziekenhuis. Heb ook nog even gekeken naar het AMC en het vu, maar vu is voorlopig natuurlijk dicht. Zou ook niet zo goed weten waar ik anders heen zou moeten.

15. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    De fertiliteitsafdeling van het OLVG is ook prima. Hele aardige fertiliteits verpleegkundigen en de gyn's en de fertiliteitsarts zijn ook aardig.

Wat wel zo is dat de VU altijd de beste cijfers heeft van doorgaande zwangerschappen bij IVF. Het gebouw van de de fertilitetiskliniek staat ook apart van de rest van het ziekenhuis.

En mocht je uiteindelijk over moeten gaan naar IVF (wat hopelijk niet hoeft) zit je in beter in een IVF centrum (VU of AMC). In het OLVG doen ze de IVF tot en met de punctie. Het vervolg van de behandeling is dan in het AMC. Dat zijn wel zaken die handig zijn om te weten.

16. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Oh dat is idd wel goed om te weten. Dan is het vu misschien toch een betere optie. Zal het er met mijn vriend eens over hebben zo.

M'n lichaam doet zo raar, gister ongesteld geworden, maar kan het niet echt ongesteld noemen... Heel licht bloedverlies

17. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Dat is dan toch weer raar. Hoe is het nu met het bloedverlies? Misschien toch nog een testje er tegen aan gooien.

18. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Ik geloof dat het nu dan toch door gaat zetten. Wat een gedoe he haha. Maar bij het vu kan je dus ook al terecht voor alle onderzoeken? Het is dus niet zo dat je daar pas na een doorverwijzing van een ander ziekenhuis heen kunt?

Hoe is het met jou?

19. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Enorm gedoe idd. Zou makkelijk zijn als het elke keer hetzelfde gaat. Maar ja, houdt het ook weer levendig;).

De huisarts vraagt naar welk ziekenhuis je doorverwezen wilt worden en dan kun je aangeven wat je keuze is. Je moet anders even op de site van het VU kijken of contact opnemen met het VU over hoe het in zijn werk gaat. IVF centrum - VUmc

Het gaat overal ook weer anders. Ik woon zelf in Utrecht en de huisarts vroeg wat mijn voorkeur was. En ik gaf aan dat ik naar het UMCU wilde. Hier gaat het allemaal via het elektrisch patiënten dossier en toen nam het UMCU zelfs contact met mij op voor een afspraak.

Verder gaat het met mij goed. Ik had dus maandag de IUI en over ruim een week is mijn NOD. De dag na de IUI had ik 's avonds last van allerlei kwaaltjes. Sinds dien af en toe hier en daar een steekje en verder voel ik me kip lekker:). Dat was de vorige ronde wel anders. Toen heb ik tot mijn menstruatie last gehad van bijwerkingen van Pregnyl. Dat kan dus ook weer per ronde verschillen.

20. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Spannend hoor! Hoeveelste IUI is dit? Fijn dat je dit keer niet zo'n last hebt van de pregnyl!

De huisarts vroeg idd of ik een voorkeur had. Maar ze zou het zo doen dat ik overal terecht kon ivm eventuele wachttijden enz. Morgen doe ik voor de zekerheid een testte. Het gekke is dat ik nu met een mini tampon de hele dag zou kunnen doen. Dat heb ik nog nooit eerder gehad, zelfs niet toen ik nog aan de pil was. Ik maak me geen illusies, maar wil het toch even uitsluiten.

Share This Page